سانحه رانندگی در خواف خراسان رضوی هشت مصدوم برجای گذاشت (۲ آذر ۱۴۰۳) قتل فجیع جوان ۲۳ ساله تهرانی به جرم دفاع از ناموس تصادف در مسیر سبزوار- خوشاب یک کشته و ۲ زخمی برجای گذاشت (۲ آذر ۱۴۰۳) کاهش مصرف آب در مشهد، نتیجه اقدامات فرهنگی موثر است مسمومیت ۶ عضو یک خانواده با گاز مونوکسید کربن در نزدیکی مشهد (۲ آذر ۱۴۰۳) ۸ محصول غیرمجاز آرایش چشم اعلام شد برخی جاده‌های خراسان رضوی بارانی و لغزنده است (۲ آذر ۱۴۰۳) آیا میتوان با زن مبتلا به ایدز ازدواج کرد؟ پروازهای ایران‌ایر به فرودگاه استانبول روزانه شد جزییات حادثه سقوط آسانسور یک ساختمان مسکونی در خیابان قائم مشهد واژگونی خودرو در بجستان خراسان رضوی یک کشته برجای گذاشت (۲ آذر ۱۴۰۳) دستگیری ۳۸۶ متهم به سرقت در اجرای طرح اقتدار امنیت اجتماعی در مشهد زمان برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۴ اعلام شد تلاش‌های ماندگار استاد باقرزاده در توسعه دانشگاه فردوسی و رفاه دانشجویان اختصاص ۲.۲ هزار میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام سیستان و بلوچستان آخرین اخبار از تأثیر معدل در کنکور توصیه‌هایی برای محافظت در برابر آلودگی هوا واژگونی خودرو در بولوار وکیل‌آباد مشهد بدون مصدوم و محبوس تنها نشانه پوکی استخوان «شکستگی» است ستاد حقوق بشر به تصویب قطعنامه پیشنهادی کانادا علیه ایران اعتراض کرد اختلافات مالی بین ۳ دوست در تهران منجر به قتل شد شمارش معکوس برای روشن‌شدن تنور نانوایی در محله عمار یاسر مشهد اعترافات مردی که همسرش را با کلنگ در مشهد به قتل رساند + عکس پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (پنجشنبه، یکم آذر ۱۴۰۳) | تداوم بارش باران در غالب نقاط استان نگرانی وزیر بهداشت از روند نزولی زادوولد در کشور | ثبت کمتر از یک میلیون تولد در سال ۱۴۰۳ بازنشستگان تأمین اجتماعی فعلاً بیمه تکمیلی ندارند! (یکم آذر ۱۴۰۳) | لطفاً بیمار نشوید انجام ۱۵۰۰ عمل جراحی برای مجروحان حادثه لبنان در ایران تأکید معاون وزیر نیرو بر ضرورت اعمال مدیریت مصرف آب در مشهد افزایش مرگ‌ومیر ناشی از «هاری» در ایران کمبود برخی تجهیزات پزشکی در مشهد که حیات بیمار را به خطر می ‎اندازد
سرخط خبرها

جزئیات تاخیر پرواز ایران ایر به دلیل وجود موش در هواپیما

  • کد خبر: ۱۲۸۴۱۳
  • ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۹
جزئیات تاخیر پرواز ایران ایر به دلیل وجود موش در هواپیما
سخنگوی شرکت هواپیمایی ایران ایر درباره موضوع پیدا شدن موش در پرواز شماره ۳۴۴۴ ایران ایر که قرار بود شب گذشته از تبریز به تهران برود، گفت: این هواپیما یک ساعت و ۴۵ دقیقه زودتر از زمان مسافرگیری، در فرودگاه تبریز به زمین می‌نشیند و قبل از پذیرش مسافر، گزارش وجود حیوان موذی توسط خلبان و یکی از افراد کادر پرواز اعلام می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، سخنگوی شرکت هواپیمایی ایران ایر درباره چرایی تاخیر در پرواز شب گذشته این شرکت در مسیر تهران- تبریز گفت: گزارش خلبان مبنی بر وجود حیوان موذی در هواپیما منجر به چکِ ثانویه هواپیما و  تاخیر در پذیرش مسافران شد. 

«حسام قربانعلی» درباره موضوع پیدا شدن موش در پرواز شماره ۳۴۴۴ ایران ایر که قرار بود شب گذشته ساعت ۲۲ و ۲۵دقیقه فرودگاه تبریز را به مقصد تهران ترک کند، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این هواپیما یک ساعت و ۴۵ دقیقه زودتر از زمان مسافرگیری، در فرودگاه تبریز به زمین می‌نشیند و قبل از پذیرش مسافر، گزارش وجود حیوان موذی توسط خلبان و یکی از افراد کادر پرواز اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: در این شرایط پذیرش مسافر متوقف می‌شود و گزارش از سوی خلبان مبنی بر ضرورت چک کردن هواپیما بابت احتمال وجود حیوان موذی ارسال می‌شود. موضوع به واحد مهندسی و تعمیرات اعلام می‌شود و بخش‌های حساس هواپیما مجدداً مورد بازبینی قرار می‌گیرد، اما هیچ حیوان موذی و یا موش در هواپیما مشاهده نمی‌شود.

سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران افزود: بنابراین تأخیر این پرواز به این دلیل بود که هواپیما باید کاملاً چک می‌شد تا از نظر ایمنی در پرواز مشکلی رخ ندهد.

قربانعلی گفت: طی هماهنگی با بخش عملیات فرودگاه مهرآباد و اداره کل تضمین کیفیت و کنترل پروازی، هواپیما پس از چک‌های دقیق و مسافرگیری، از مبدأ تبریز با تأخیر به دلیلی که عنوان شد به تهران می‌آید و با ایمنی کامل در فرودگاه مهرآباد به زمین می‌نشیند.

وی اضافه کرد: هیچ مسافری در این پرواز نبوده است که گزارش وجود موش را داده باشد، این گزارش از سوی کادر هما ارایه شد. نهایتاً پس از تخلیه مسافران در مهرآباد در راستای بررسی بیشتر، مجدداً این هواپیما در آشیانه هما در مهرآباد چک می‌شود و باز هم موش در هواپیما پیدا نشد.

سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: بنابراین ذکر این موضوع که مسافری در هواپیما متوجه وجود موش یا هر حیوان موذی دیگری شده است دقیق نبوده است.

به گزارش ایرنا، دستورالعمل پیدا شدن موش در هواپیما دستورالعملی به شدت سنگین است و باید تمامی بخش‌های هواپیما مورد بررسی قرار بگیرد که سیم، شلنگ یا هر بخش دیگری از تجهیزات هواپیما دچار آسیب نشده باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->