پیش‌بینی هواشناسی در خراسان رضوی و مشهد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) | باران در خراسان رضوی شدت می‌گیرد تداوم بارش باران در ۱۷ استان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «یسنا» دختر ناپدید شده ترکمن ربوده شده بود؟ آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | بازنشستگان خواستار افزایش حقوق با رقمی بالاتر از مصوبه مزد هستند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سارقان کابل‌های برق فشار قوی در مشهد شناسایی و دستگیر شدند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی درباره درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال موزه‌ها فردا شنبه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است امنیت غذایی از ارکان امنیت ملی است همه آنچه باید درباره حساسیت فصلی بدانید جلوگیری از ۳ هزار سقط عمد جنین سالم در کشور حریق منزل مسکونی در بلوار میرزا کوچک خان + تصویر حادثه(۱۳ اردیبهشت) شاهرخ‌خان دستگیر شد (۱۳ اردیبهشت) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات لحظه پیدا شدن «یسنا دیدار» از زبان کایت سوار نیشابوری+فیلم برخورد مرگبار کامیون با پژو پارس در نزدیکی مشهد با ۲ کشته و زخمی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | توضیحات مدیر‌عامل هلال احمر گلستان درباره پیداشدن یسنا، دختر گم‌شده ترکمن یک سوم شهرستان‌های خراسان رضوی فاقد مرکز پزشکی قانونی هستند مشهد، میزبان سومین همایش ملی مدیران خیریه دارالاکرام| بورسیه تحصیلی برای ۸ هزار دانش‌آموز نیازمند روایت مادر «یسنا دیدار»، از روز ناپدیدشدن دختر ۴ ساله‌اش + فیلم
سرخط خبرها

حربه خودکشی برای فرار از قانون

  • کد خبر: ۱۲۸۴۹
  • ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶
حربه خودکشی برای فرار از قانون
رئیس پلیس مشهد جزئیات ۲ پرونده سرقت در مشهد را تشریح کرد
محمدجواد ابوعطا - اولین روزهای زمستان سی و پنــجمـین سال زنــدگــی اش، بـرای بیست و یکمین بار درون کمدی که در مخفیگاهش برای چنین روزی تعبیه شده بود، دستگیر می شود. وجود یک طناب اعدام بالای سرش تبدیل به معمایی در این پرونده می شود. معمایی که سرهنگ عباس صارمی ساداتی، رئیس پلیس مشهد آن را پس از بازجویی های تخصصی از این سارق سابقه دار رمزگشایی می کند.

این پرونده پس از شکایت شهروندان مبنی بر سرقت از انباری ها و پارکینگ هایشان در بخش های از شهربه دستور رئیس پلیس مشهد در دستور کار افسران تجسس کلانتری سناباد قرار گرفت.

هدایت این عملیات برعهده سرگرد جواد بیگی، رئیس کلانتری سناباد بود و مأموران این کلانتری با حضور در محل وقوع جرم در مناطق آزاد شهر، خیابان کوهسنگی، بولوار شهید صارمی و... اقدامات پلیسی را آغاز کردند. مأموران با استفاده از شگردهای نوین پلیسی در نهایت موفق به چهره زنی و شناسایی یکی از متهمان این سرقت ها شدند.

پیگیری های بعدی منجر به شناسایی مخفیگاه متهم در خیابان شهید مطهری شد. مأموران پس از هماهنگی های لازم ساعت 4بامداد به سراغ متهم رفتند و در عملیات ویژه موفق به شناسایی و دستگیری متهم شدند.

متهم که جوانی سی ودو ساله بود به قصد فریب مأموران خود را مهندس عمران معرفی می کرد و مدعی بود که اشتباهی دستگیر شده است. کشف 3دستگاه دوچرخه سرقتی قیمتی از مخفیگاه متهم و داشتن 4سابقه کیفری، چیزهایی نبود که در کارنامه زندگی یک مهندس عمران وجود داشته باشد.

جوان سی ودو ساله پس از اعتراف به سرقت دوچرخه ها از انبارهای منازل و پارکینگ های شخصی، دیگر همدستش را نیز معرفی کرد. مخفیگاه این متهم نیز ردزنی و عملیات برای دستگیری او آغاز شد.

با حضور مأموران در محل، اثری از متهم به دست نیامد. مأموران به دنبال یافتن مدارکی که نشان دهنده دست داشتن متهم در این سرقت ها باشد، در منزل متهم مقابل کمدی قرار گرفتند که گشودن در آن، در واقع گشودن گره این پرونده بود.

 
 
حربه خودکشی برای فرار از قانون
 

متهم که از قبل می دانست احتمال دارد دستگیر شود، با تعبیه این کمد و مخفی شدن درون آن، قصد فریب مأموران را داشت که این شگرد نیز بی نتیجه ماند. وجود یک طناب دار در بالای سر متهم درون کمد در حالی خودنمایی می کرد که این فرد سی وپنج ساله در بازجویی ها اعلام کرد که به علت جرائم مختلف بارها دستگیر شده و به زندان افتاده است و با تعبیه طناب دار قصد داشته که این بار قبل از اینکه دست پلیس به او برسد، خود را حلق آویز و خودکشی کند که با توجه به سرعت عملیات پلیس ناکام ماند.

بازرسی از مخفیگاه متهم منجر به کشف انبوهی از وسایل سرقتی شد. به گفته سرهنگ صارمی ساداتی، فرمانده انتظامی مشهد تاکنون از این فرد 20دستگاه دوچرخه سرقتی کشف شده است که تعدادی از آن ها تحویل مال باختگان شده و تعدادی دیگر از مالکان این دوچرخه ها نیز شناسایی شده و مراحل تحویل این اموال در کلانتری سناباد در حال انجام است.

 

باتری‌های سرقتی در پستوی یک فروشگاه

رئیس پلیس مشهد در ادامه به شناسایی ۱۵ باتری سرقتی خودرو در انبار یک فروشگاه در خیابان گاز مشهد اشاره و اعلام کرد که یک متهم در این باره دستگیر شده است.

سرهنگ صارمی ساداتی در ادامه به دستگیری یک مال خر اموال مسروقه در بولوار رسالت مشهد اشاره و بیان کرد: مأموران کلانتری سناباد در پیگیری این پرونده موفق به کشف ۱۰ فقره سرقت دوچرخه شدند.

وی ادامه داد: این مال خر پس از خرید این دوچرخه‌ها که دو فقره از آن‌ها کشف شده، ۷ دستگاه را به فردی در شهرستان بیرجند فروخته و دوچرخه‌ها را به این شهرستان فرستاده بود.

 
 
حربه خودکشی برای فرار از قانون
 

مشکوک شدن به مشکوک ها

رئیس پلیس مشهد در ادامه با اشاره به اینکه پلیس هر موفقیتی دارد به پشتوانه مردمی است، بیان کرد: بسیاری از پرونده ها در اثر نقش شهروندان و اطلاعاتی که به پلیس داده اند به نتیجه رسیده و پلیس توانسته است مأموریت هایش را به خوبی انجام دهد.

سرهنگ صارمی ساداتی با تقدیر از عملکرد شهروندان در همکاری با پلیس گفت: اگر شهروندان به موارد مشکوک پیرامون زندگی، محل کار و... بی توجه نباشند و کوچک ترین پرسه زنی افراد، یا تردد مشکوک خودروها و موتورها را پس از مشاهده به پلیس اعلام کنند، مطمئنا در امنیت محل زندگی و کارشان تأثیرگذار است.

وی با انتقاد از عملکرد افرادی که هنگام وقوع جرم هایی همچون سرقت، زورگیری و... تنها تماشاچی هستند و هیچ عکس العملی ندارد، تصریح کرد: همیشه این احتمال را در نظر بگیرید که این اتفاق برای خود یا اطرافیانتان بیفتد، در این شرایط چه انتظاری از شهروندان دارید، حداقل این است که با مداخله هوشیارانه مثل سدکردن راه فرار متهمان، جانبداری از مال باختگان محیط را برای سارقان و زورگیران ناامن کنید و در ادامه با حضور پلیس مشاهدات خود را در اختیار مأموران بگذارید، در این شرایط ما نیز متعهد می شویم که حمایت همه جانبه ای از شاهدان داشته باشیم و اجازه ندهیم هیچ مشکلی برایشان ایجاد شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->