حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد
سرخط خبرها

ورزش؛ پیشران توسعه و پیشرفت ایران

  • کد خبر: ۱۲۸۵۵۲
  • ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰
ورزش؛ پیشران توسعه و پیشرفت ایران
ورزش برای ما فقط ورزش نیست، چنان‌که دنیا آن را در همین یک برداشت نمی‌بیند و روایت نمی‌کند.

ورزش قدرتی پیشران برای پیشرفت جامعه است؛ قدرتی پاک، سازنده، بی‌بدیل در تولید و ارتقای روحیه ملی. همه ما این را تجربه کرده‌ایم و در پیروزی فرزندان ورزشکار ایران، خمودگی و افسردگی از جان و تن زدوده‌ایم و به شور و هیجان و با نگاه به افق‌های روشن برخاسته‌ایم.

با اهتزاز پرچم پرافتخار ایران که امانت شهیدان است، قد کشیده‌ایم و با سجده شکر قهرمانانمان، در نزدیک‌ترین جغرافیا به خدا خود را احساس کرده‌ایم.

ورزش برای ما فقط ورزش نیست، چنان‌که دنیا آن را در همین یک برداشت نمی‌بیند و روایت نمی‌کند. ورزش جنگ اراده‌ها برای خلق موفقیت‌ها را نمایندگی می‌کند. پیروزی‌های ورزش به‌ویژه در مستطیل سبز، سرسبزی امید را رونق می‌دهد و غرور ملی را جوانه می‌زند.

خاطره پیروزی ایران در جام‌جهانی1998 هنوز زیر زبانمان شیرین‌ترین مزه را دارد و در آرزوهای تک‌تک ایرانیان این امید پررنگ می‌شود که در جام‌جهانی امسال هم با تکرار آن پیروزی، دوباره مردم را در شادی‌ای دوچندان خواهیم دید که خاطرات تلخ را خواهد شست.

ورزش رسانه‌ای فراگیر است؛ رسانه‌ای که به همه زبان‌های زنده جهان ترجمه می‌شود، بی‌آنکه نیازمند مترجم باشد. حرف خود را می‌زند، پیام خود را منتقل می‌کند و به اثرگذارترین شیوه و مردم‌پذیرترین زبان، رابطه‌های انسانی را تعمیق می‌بخشد.

ورزش ایران در بسامدی معرفتی و بیان روشن پیام‌های انسانی، جایگاهی فرازمند در جهان دارد. رشته‌های مختلف آن به‌ویژه فوتبال و کشتی که قلب ورزش‌اند، در کنار هم مثل قالی ایرانی، پرنقش‌ونگار و چشم‌نواز ظاهر می‌شوند و جهانی را به احترام وامی‌دارند.

پرهیز از مسابقه با نمایندگان رژیم کودک‌کش صهیونیستی، اخلاقی‌ترین و انسانی‌ترین رفتاری است که ورزشکاران ما آن را به پیامی روشن و مؤثر برای جهان تبدیل می‌کنند که روح پهلوانی و منش قهرمانی، ناجوانمردان را و ناجوانمردی را نمی‌پذیرد.

در حوادث طبیعی نیز که مردمان گرفتار می‌شوند، باز ورزشکاران روح تختی را شاد می‌کنند و با حضور خود غم‌خواری مردم را در کلاسی بالاتر نشان می‌دهند. عرصه ورزش، فراوان جوانمرد و اهل فتوت دارد و وصله‌های ناجورش به‌اندازه همان وصله‌ها کم و کم‌رنگ‌اند. ورزش به دریا می‌ماند که با لکه‌ای رنگ عوض نمی‌کند و به ننگ آلوده نمی‌شود.

بیان شهادت‌گونه رهبر فرزانه انقلاب نیز همین را تأیید و تضمین می‌کند که «جامعه ورزشی ما سالم است و در آن عناصر مؤمن و باشرف کم نیستند و موضع‌گیری چند نفر ارزشی ندارد». ارزش را حضور سازنده ورزشکاران ما رقم می‌زند که پرچم پرافتخار ایران عزیز را به‌عزت بر بام جهان به اهتزاز درمی‌آورند. ازاین‌میان، قلب ایران در مشهدالرضا(ع) می‌تپد و ورزشکاران خطه خورشید همواره نقش الهام‌بخش خود را نشان داده‌اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->