کشف بیش از سه‌هزار قرص و داروی ممنوعه از یک عطاری در بولوار توس مشهد + فیلم بازی جرئت‌و‌حقیقت از دندان‌ساز یک زورگیر حرفه‌ای ساخت دستگیری جمشید ژاپنی، سرکرده باند لاشخورها بریدن گلوی زن در حمام خانه‌اش و فاش شدن رابطه پنهانی آتش‌سوزی انبار مواد غذایی در خیابان مصلی مشهد (۲ مرداد ۱۴۰۳) قتل درپی درگیری خانوادگی مقابل دادسرا موادفروش حرفه‌ای در پوشش مسافربر به دام پلیس افتاد (۲ مرداد ۱۴۰۳) جنایت‌های تکان دهنده مرد قصاب در مشهد خودکشی پس از شلیک خونین به همسر در خیابان‌ حریق منزل مسکونی در بلوار توس مشهد (۲ مرداد ۱۴۰۳) آیا همه زندانیان می‌توانند از پابند الکترونیک استفاده کنند؟ منع بیماران مبتلا به سرطان از سفر زیارتی اربعین تصادف رانندگی در بزرگراه پیامبر اعظم مشهد یک مصدوم بر جای گذاشت (۲ مرداد ۱۴۰۳) تغذیۀ سالم راهی برای افزایش ایمنی بدن در برابر هوای آلوده طراحی کیت تشخیص «مننژیت» پژوهشگران مشهدی آیا ادارات استان اصفهان روز پنجشنبه (۴ مرداد ۱۴۰۳) تعطیل است؟ کشف ۱۹ هزار لیتر سوخت قاچاق توسط مرزبانان خراسان رضوی بارش باران تابستانی در جاده‌های خراسان رضوی + فیلم (۲ مرداد ۱۴۰۳) آتش‌نشانان مشهدی مانع انفجار نشت الکل در شهرک صنعتی شدند (۲ مرداد ۱۴۰۳) تاکنون ۲۵۰۰ نفر به اداره گذرنامه خراسان رضوی مراجعه کردند | سریعترین راه صدور گذرنامه با اپلیکیشن «پلیس من» جزئیات تازه از جنایت تولیدکننده پادکست در کانادا | چرا راوی «آخرین شاهد» همسرش را به قتل رساند؟ جزئیات تعطیلی چهارساعته واحد‌های صنفی مشهد از ۳ مرداد ۱۴۰۳ تا ۲۰ روز آینده | تابلو‌های تبلیغاتی اصناف خاموش شود
سرخط خبرها

عزت نفس عاملی حیاتی برای همه زنان

  • کد خبر: ۱۲۸۸۶۳
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷
عزت نفس عاملی حیاتی برای همه زنان
نورالهدی پورعباس - دکترای مدیریت بازرگانی

در همه سال‌هایی که مشغول فعالیت اقتصادی و تحصیل بودم، هرجا با بانوی موفق روبه‌رو شدم، متوجه شدم که قبل از تلاش و پشت‌کار، دارای عزت نفس و خودباوری است. این موضوع مسئله‌ای پایدار است و به نظارت مستمر نیاز دارد تا بتوان الگوی رفتاری را با نیاز‌های در حال تغییر هماهنگ کرد. وقتی عزت نفس مبتنی بر اعتماد به نفس باشد، عملکرد و توانمندسازی زنان آمیخته خواهد شد.

از طرفی، امروزه توسعه نزد جامعه‌شناسان و علمای علوم انسانی، مفهومی ایستا و تک‌بعدی نیست بلکه مفهومی است پویا و چندجانبه است که همه نیرو‌های اجتماعی را در بر می‌گیرد.

بنابراین، برنامه‌ریزان اجتماعی در برنامه‌های توسعه همه گروه‌های اجتماعی و از جمله زنان را به عنوان محور توسعه در نظر می‌گیرند. توجه به زنان در برنامه‌های توسعه از آن روست که نخست، زنان نیمی از اعضای جامعه‌ای هستند که قرار است روی توسعه را ببینند. دوم، به علت توانمندی‌های ویژه‌ای که زنان از آن برخوردارند، باید مورد توجه ویژه قرار گیرند.

واقعیات تاریخی نشان می‌دهند در جامعه ما نیز مانند همه جوامعی که در راه توسعه قدم گذاشته‌اند، نه‌تن‌ها راهکار‌های توسعه بر بهبود شرایط زنان تأثیر گذاشته است که زن‌ها نیز از عناصر بسیار سازنده و کارگشا در جهت توسعه‌مندی جامعه بوده‌اند. آن‌ها از پیشتازان ایجاد مدارس دخترانه، بیمارستان‌ها، بهداری‌ها و مراکز مددکاری اجتماعی و ... هستند.

معمولا نگاه زنان به مسائل اجتماعی دور از حب و بغض‌های سیاسی و اجتماعی است. این موضوع از این جهت اهمیت دارد که یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین گام‌هایی که باید در راه توسعه برداشته شود، روش‌های مبتنی بر مدیریت، مدارا، تساهل و میانه روی، و پرهیز از هرگونه تندروی است.

در واقع، راهکار‌های توسعه مبتنی است بر کنشمندی‌های اجتماعی مبتنی بر آشتی و مدارا. در کنار این موضوع، متعاقبا ایجاد یک محیط برای به وجود آوردن اعتماد عنصر مهمی است که در توسعه زندگی اجتماعی دخیل است.

بانویی که قصد ورود به اجتماع و حل مشکلات بزرگ را دارد باید اعتمادسازی و یک تصویر مثبت از خود ایجاد کند. برای داشتن چنین تصویر و جامعه‌ای، از کودکی ارزش‌ها و اصول باید به درستی فهمیده شود که بتواند در اشکال مختلف مانند دانشگاه، خانواده، گروه‌های دوستانه، آشنایان و دیگر روابط توسعه یابد که این موضوع نیز باید کنترل شود؛ بنابراین شاید اولین اصل در رسیدن به توسعه پایدار استفاده حداکثری از بانوان، افزایش اعتمادبه‌نفس و توانمند کردن آن‌هاست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->