وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است 
سرخط خبرها

افشای ماجراهای صنعت نفت آبادان از زبان عضو سابق کمیته فنی فدراسیون فوتبال

  • کد خبر: ۱۲۸۹۷۸
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۷
افشای ماجراهای صنعت نفت آبادان از زبان عضو سابق کمیته فنی فدراسیون فوتبال
ابراهیم قاسم پور از پرکاس، سرمربی برکنار شده صنعت نفت آبادان دفاع کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، ابراهیم قاسم‌پور درباره همکاری‌اش با باشگاه نفت آبادان به عنوان مدیر فنی، اظهار کرد: ظاهراً مدیر فنی هستم، اما فعالیتی ندارم، زیرا زمانی که آقای پارو به عنوان مدیرعامل باشگاه انتخاب شد انتظار داشتم او با من تماس بگیرد و در خصوص همکاری یا پایان یافتن این همکاری نظرش را به من اعلام کند، اما متأسفانه در این زمینه کم لطفی داشت و با من تماس نگرفت. به هرحال وقتی فردی مدیر می‌شود باید قوانین و روابط کاری را به خوبی بلد باشد.

وی ادامه داد: اگر باشگاه علاقه‌مند به همکاری باشد به فعالیتم ادامه می‌دهم، اما اگر دوست نداشت من هم اصراری ندرام، اما عرف کار این است وقتی مدیر جدیدی بر سر کار می‌آید باید به اصول کار نیز پایبند باشد و من در این زمینه از آقای پارو انتظار داشتم که وضعیت من را تعیین تکلیف کند. این رفتار آقای پارو با خودم را توهین می‌دانم. البته من با باشگاه تا پایان فصل قرارداد دارم و این را هم بگویم اصلاً برای پول، ارزش خودم را زیر سؤال نمی‌برم، چون قرارداد آنچنانی با باشگاه نفت آبادان ندارم. آن‌جایی که قرارداد‌ها به صورت دلاری بود برایم اهمیتی نداشت چه برسد قراردادم با نفت که در واقع ارزش آنچنانی ندارد و بهتر است بگویم در حد یک مُسکن دندان درد است. اما بحثم این است اگر نمی‌خواهند با من همکاری کنند باید به من اعلام شود.

مدیر فنی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در پاسخ به این سؤال که آیا زمانی که فیروز کریمی به عنوان سرمربی جدید نفت انتخاب شد باشگاه با شما برای گرفتن مشورت تماسی داشت؟ گفت: به عنوان مدیر فنی اصلاً نظری در این زمینه گرفته نشد و اصلاً با من تماس نگرفتند. پس من در انتخاب آقای کریمی دخالتی نداشتم و اگر سؤالی در خصوص علت این انتخاب وجود دارد بهتر است از پارو مدیرعامل باشگاه پرسیده شود.

قاسم‌پور خاطرنشان کرد: به هر حال مدیریت جدید باشگاه به خوبی فوتبال را می‌فهمد و حتماً با انتخاب آقای فیروز کریمی، بار فنی تیم بالا رفته است و دیگر نیازی به من به عنوان مدیر فنی در تیم نیست. امیدوارم صنعت نفت آبادان در ادامه مسیر بتواند نتیجه بگیرد و طبق گفته سرمربی جدید این تیم، نفت پتانسیل قوی دارد و طبیعتاً دیگر نباید حرف و حدیثی وجود داشته باشد.

وی همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا زمانی که باشگاه قصد قطع همکاری با پرکاس را داشت با شما مشورت شد؟ گفت: یکی از مشکلات فوتبال ما این است وقتی یک فردی را به عنوان یک متخصص و آدم فنی در جای قرار می‌دهیم به جای این‌که از تخصص او استفاده کنیم، وقتی می‌بینیم آن فرد خلاف میل‌مان رفتار می‌کند یک دفعه پا روی اخلاقیات و تعهدات خود می‌گذاریم؛ زمانی که باشگاه قصد تغییر سرمربی خود را داشت، آقای محمدی عضو هیات مدیره بعد از بازی با تراکتور با من تماس گرفت و عنوان کرد باید تصمیمی در خصوص آقای پرکاس گرفته شود که من همان موقع حدس زدم قرار است چه اتفاقی در زمینه این همکاری رقم بخورد که به آقای محمدی گفتم عجولانه تصمیم نگیرید و این نظر شخصی من است و فقط مشورتی صحبت می‌کنم و هیات مدیره با توجه به تعطیلی لیگ می‌تواند بررسی‌های لازم را در این زمینه انجام دهد و ببیند کادر فنی واقعاً ضعیف عمل کرده است یا یک سری مشکلات دیگر وجود دارد که می‌تواند آن‌ها را رفع کرد. بعد از این تماس و گفتگو نیز دیگر صحبتی با باشگاه نداشتم.

این پیشکسوت در پاسخ به سؤال دیگر که گفته می‌شود پرکاس انتخاب شما بوده است، اظهار کرد: همه خیلی حرف‌ها می‌زنند، اما به این صورت نیست. یکسری گزینه‌ها بود که بررسی شدند. مدیرعامل باشگاه نیز در مصاحبه‌ای که داشت عنوان کرد که در بین چند گزینه به پرکاس رسیدیم و حتی او فصل گذشته هم جزو گزینه‌هایمان بود و در حال عقد قرارداد بودیم که مسئولان بالادستی‌مان اعلام کردند که باید فرد دیگری سرمربی شود و حتی خبرنگار از او پرسید آیا مسئولان بالادستی برای شما تصمیم می‌گیرند که آقای کی‌شمس گفت بله، آن‌ها رییسان ما هستند و باید انجام دهیم. به هر حال وقتی با من هم در خصوص پرکاس برای این فصل مشورت شد نظرم را در این زمینه در بین گزینه‌ها، مثبت اعلام کردم، اما نکته قابل اهمیت این است من حق رأی نداشتم و تنها مشورتی نظرم را اعلام کردم و در نهایت این هیات مدیره بود که برای انتخاب آقای پرکاس به جمع‌بندی رسید و او سرمربی تیم شد. معتقدم همیشه یک نفر قربانی می‌شود که در این جریان به نظرم من و آقای پرکاس قربانی شدیم.

وی ادامه داد: به نظر من وقتی آمار بازی‌ها و نتایج نفت در زمان پرکاس را کنار هم می‌گذاریم به نظر من نتایج بدی رقم نخورد، اما در نهایت تصمیم هیات مدیره این بود که پرکاس کنار برود و مربی دیگری کار را بر عهده بگیرد. ضمناً باید به این موضوع هم توجه شود که پرکاس در برهه‌ای که سرمربی نفت بود چهار بازیکن کلیدی خود یعنی ریکانی، بیت‌سعید، سینا مریدی و بوعذار را در اختیار نداشت و البته حرف‌های دیگری هم دارم که بعد‌ها خواهم گفت.

قاسم‌پور تأکید کرد: به هر حال آقای کریمی زمانی برای سرمربیگری نفت انتخاب شد که این تیم ۲۴ بازی دیگر پیش‌رو داشت و نمی‌توان گفت که ما نتوانستیم کار کنیم، چون زمان لازم را در اختیار نداشتیم. او فرصت خوبی برای نتیجه‌گیری دارد و در بازی‌های باقی‌مانده خیلی کار‌ها می‌توان انجام داد.

وی در ادامه در پاسخ به این سؤال که با توجه به این‌که عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال هستید آیا این همکاری ادامه دارد؟ گفت: متأسفانه در این فوتبال آن‌هایی که اعتبار دارند را زمین می‌زنند و آن‌هایی که اعتبار ندارند را بزرگ می‌کنند. من انتقاد‌هایی داشتم که به آقای تاج هم گفتم. اما رسما به من اعلام نکردند که دیگر عضو کمیته فنی نیستم و البته خودم هم با این سبک و سیاق کار خیلی تمایلی به ادامه همکاری ندارم.

قاسم‌پور ادامه داد: البته زمانی که می‌خواستند آقای کی‌روش را برای تیم‌ملی انتخاب کنند سه عضو از کمیته فنی را به فدراسیون بردند و از آن‌ها نامه گرفتند که کی‌روش را تایید می‌کنید که آن‌ها هم تایید کردند، در حالی که وقتی با ما در کمیته فنی بودند زمانی‌که شایعه شده بود که بعد از اسکوچیچ، کی‌روش سرمربی تیم‌ملی می‌شود نامه داده بودند و کی‌روش را رد کرده بودند، اما با آمدن آقای تاج به فدراسیون تغییر موضع دادند و من، آقای مدیرروستا، آقای استیلی و آقای ماجدی نظر مثبتی نداشتیم و روی حرف‌مان ماندیم.

وی بیان کرد: به هر حال جایگاه کمیته فنی در فدراسیون برایم مهم نبود و بابت آن هم پولی دریافت نمی‌کردم و فکر می‌کنم تنها دو بار به ما ناهار دادند.

این پیشکسوت در پاسخ به این سؤال که آیا مخالفت شما با کی‌روش می‌تواند از دلایل تمایل نداشتن فدراسیون به حضور شما در کمیته فنی باشد؟ گفت: به هر حال آن‌ها می‌دانستند که نظر من چه چیزی است و می‌دانستند یکسری افراد را با دادن پست می‌توانند بخرند و ما را، چون می‌دانستند کماکان روی حرف‌مان هستیم و به حرف‌مان اعتقاد داریم، دیگر تماسی با ما نداشتند و خیلی هم از این موضوع ناراحت نیستم. اما از این موضوع ناراحتم که صحبت از خردجمعی بود، ولی با تصمیمی که گرفته شد نه خردجمعی و نه مدیریتی دیدیم. به هر حال کمیته فنی بازوی مشورتی است و باید حداقل ظاهر قضیه را حفظ و در خصوص کی‌روش با ما جلسه گرفته می‌شد و می‌گفتند به این دلایل نظرمان آقای کی‌روش است و شاید ما هم به این جمع‌بندی می‌رسیدیم که با حضور کی‌روش موافق هستیم، اما چون می‌دانستند ما کماکان نظرمان مخالف است با دوستانی که با آن‌ها کنار می‌آمدند، صحبت کردند.

 

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->