سرخط خبرها

شهردار مشهد مقدس: مشهد آمادگی تبدیل شدن به مرکز علوم و فنون سینمایی را دارد

  • کد خبر: ۱۲۹۴۸۴
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۱
شهردار مشهد مقدس: مشهد آمادگی تبدیل شدن به مرکز علوم و فنون سینمایی را دارد
سید عبدالله ارجائی گفت: ما می توانیم مشهد را به مرکز علوم وفنون سینمایی تبدیل کنیم.

گروه فرهنگ | شهرآرانیوز؛ شهردار مشهد مقدس در برنامه‌ «هفته مهر سینمای ایران» که در پردیس سینمایی «پارک بازار» نخستین پردیس سینمایی حاشیه شهر مشهد، برگزار شد گفت: ما می‌توانیم مشهد را به مرکز علوم وفنون سینمایی تبدیل کنیم.

طبق سخنان سید عبدالله ارجائی این کار راحت است، اگر عزم ملی و توان جمعی و بسیج همگانی وجود داشته باشد چون زیرساخت‌ها در مشهد وجود دارد.

ارجائی با بیان اینکه سالانه ۳۰ میلون نفر زائر در مشهد تردد می کنند، تاکید کرد: این افراد می‌توانند به راحتی پیام را انتقال دهند. یکی از اهداف دوره ششم مدریت شهری نیز این مدل دیپلماسی بوده که یکی از ابعاد آن هنر است و یکی از این هنرها مسلما هنر سینما است.

دوره ششم مدیریت شهری حامی سینماگران است

شهردار مشهد مقدس در ادامه افزود: کاری که هنر با احساسات می‌کند همان کاری است که استدلال و استنتاج با عقل می‌کند. هر احساسی هم در مقابل هنر تسلیم می‌شود از این‌رو ما به راحتی می‌توانیم با هنر غنی ایرانی‌مان دنیا را تحت شعاع قرار داده و پیام‌مان را به دنیا انتقال بدهیم.

وی تصریح کرد: من عرصه سینما را تاثیرگذار می‌دانم و اعلام می‌کنم که دوره ششم مدیریت شهری حامی سینماگران خواهد بود به ویژه آن‌ها که به ابعاد اصلی مشهد بپردازند.

شهردار مشهد در بخشی دیگر از سخنان خود و در توصیف ویژگی‌های شهر مشهد گفت: مشهد شهر امام رضا(ع) است؛ شهری جوان نسبت به کهن شهرهای دنیا که در مقایسه با آن‌ها نوجوانی بیش نیست و در مقایسه با کهن شهرهای خودمان هم همین است. شهری که از یک باغ خصوصی تبدیل شده به شهری ۳ میلیون نفری، اکنون می‌تواند فرهنگ غنی ایرانی اسلامی، آداب و سنن و اهداف انقلاب اسلامی که به خاطر آن به وجود آمده است را به کل دنیا منتقل کند. 

به گفته شهردار مشهد اهمیت دادن به هنر سینما و حمایت از سینماگران مشهدی می‌تواند این مهم را در مشهد برآورده سازد. 


بیشتر بخوانید: «هفته سینمای مهر ایران» در مشهد برگزار شد


 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->