سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و معابر شهری مشهد | فوت راکب موتورسیکلت در تصادف با اتوبوس و سواری (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) اعمال قانون ۱۸۳۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۶ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) روایت مدیرعامل قطار شهری مشهد از سختی‌های ساخت خطوط مترو | ۴ هزار نفر ۲۴ ساعته در اعماق زمین پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است
سرخط خبرها

باند فرودگاه مشهد ایمن‌تر می‌شود

  • کد خبر: ۱۲۹۷۳۸
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹
باند فرودگاه مشهد ایمن‌تر می‌شود
مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌رضوی از آغاز گام دوم بهسازی باند خبر داد.

فاطمه رافع | شهرآرانیوز؛ حوادث سریالی باند فرودگاه بین‌المللی شهیدهاشمی‌نژاد مشهد و ترکیدگی لاستیک هواپیما‌ها در باند این فرودگاه که سبب واکنش سازمان هواپیمایی کشور شده و حوالی مرداد امسال این فرودگاه و حوادثش را به سرتیتر خبر‌های رسانه‌های داخلی و خارجی تبدیل کرده بود، مسئولان فرودگاهی خراسان‌رضوی را واداشت تا اگرچه در این زمینه تقصیری را متوجه باند نمی‌دانستند و آن را به کیفیت لاستیک هواپیما‌ها نسبت می‌دادند، برای بهسازی آسفالت این باند و رنگ‌آمیزی آن اقدام کنند؛ پروژه‌ای که گام اول آن چهارشنبه هفته پیش به پایان رسید و از امروز قرار است مرحله دوم آن آغاز شود.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌رضوی در این‌باره به خبرنگار شهرآرا می‌گوید: یکی از علت‌های احتمالی که سازمان هواپیمایی برای ترکیدگی لاستیک هواپیما‌ها در باند فرودگاه مشهد اعلام کرد و البته برای ما پذیرفتنی نبود، رنگ‌آمیزی باند بود و به‌دلیل اینکه تقصیری در این زمینه متوجه ما نباشد، بهسازی باند را در دو مرحله برنامه‌ریزی کردیم.

محمود امانی‌بنی ادامه می‌دهد: در گام اول هشتصد متر از باند به مدت دوازده روز بسته و عملیات بهسازی آسفالت و رنگ‌آمیزی انجام شد. در این دوازده روز رنگ‌آمیزی قدیمی تراشیده و رنگ جدید جایگزین آن شد. علاوه بر آن چراغ‌‎های لایتینگ انتهای باند که به مرور زمان خراب می‌شود و البته در مسیر پرواز هم نبود، بهسازی شد.
به گفته او در گام اول، آسفالت کناره‌های باند نیز که شاید ارتباط چندانی به پرواز‌ها نداشته باشد، اصلاح و بهسازی انجام شد.

گام دوم در ۱۰ روز

مدیرکل فرودگاه‌های استان درباره جزئیات بخش دوم بهسازی باند فرودگاه مشهد نیز بیان می‌کند: دیروز نشست کمیته فنی فرودگاه برای اجرای گام دوم برگزار شد. با توجه به اینکه بخشی از باند بسته می‌شود، پرواز‌ها برای تیک‌آف و لندینگ باید منتظر باشند و هماهنگی این موارد نیاز به برگزاری این نشست داشت تا زمان‌بندی بسته‌شدن باند و سرعت‌یافتن این پروژه بررسی شود.

امانی‌بنی با بیان اینکه گام دوم بهسازی باند فرودگاه مشهد احتمالا از امروز آغاز می‌شود و ۱۰ روز ادامه می‌یابد، می‌گوید: در این مرحله قرار است رنگ‌آمیزی سطوح پروازی اصلاح شود و با توجه به اینکه باند بسته می‌شود، همه اقدامات اصلاحی غیر از این موارد نیز انجام خواهد شد.
به گفته او، طول کل باند فرودگاه مشهد حدود چهار کیلومتر است که هشتصد متر آن در گام اول رنگ‌آمیزی شده و هشتصد متر دیگر در مرحله دوم انجام می‌شود و در بقیه طول باند نیز خط‌کشی‌ها اصلاح می‌شود.

پایان سریال ترکیدگی؟‌

می‌پرسیم با انجام مرحله دوم، همه ایرادات مدنظر سازمان هواپیمایی درباره باند فرودگاه مشهد برطرف خواهد شد؟ امانی‌بنی پاسخ مثبت می‌دهد و صحبت‌هایش را این‌طور تکمیل می‌کند: البته از زمانی که گرمای هوا در مشهد کاسته شد، شرکت‌های هواپیمایی را به کاهش سوخت‌گیری ملزم کردیم و در پی آن، ترکیدگی لاستیک کمتر شد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان این را هم می‌گوید که ممکن است همچنان فرسودگی لاستیک‌ها و مواردی از این دست وجود داشته باشد. با این حال، فرودگاه مشهد تکلیفش را در این زمینه برای رفع ایرادات احتمالی انجام می‌دهد.
امانی‌بنی بیان می‌کند: در این مدت پرواز‌های فرودگاه مشهد فقط در بخشی از باند انجام می‌شود و بقیه باند بسته است و این موضوع سبب ایجاد پیک کاری برای کارکنان فرودگاه می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->