حزب‌الله لبنان محل استقرار نظامیان صهیونیست را هدف قرار داد یورش نظامیان صهیونیست به «طولکرم» (یکم مرداد ۱۴۰۳) نیروی دریایی سپاه: شناور خارجی حامل سوخت قاچاق در خلیج فارس را توقیف کردیم (یکم مرداد ۱۴۰۳) نگرانی سخنگوی «گوترش» از حمله اسرائیل به یمن حمله اسرائیل به خان‌یونس ۷۰ شهید و بیش از ۲۰۰ مجروح برجای گذاشت (یکم مرداد ۱۴۰۳) ایروانی: ایران کاملاً متعهد به کمک به راه‌حل سیاسی بحران سوریه است آیین‌نامه اجرایی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ابلاغ شد (یکم مرداد ۱۴۰۳) لحظه انهدام جنگ‌افزارهای متجاوز صهیونیستی از سوی قسام پزشکیان: حساب مردمی که به هر دلیلی ناراضی هستند، از دشمنان و بددلان جداست حملات سنگین مقاومت لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی + فیلم (یکم مرداد ۱۴۰۳) حمله وزیر تندرو رژیم صهیونیستی به ارتش اسرائیل فرماندار یک ایالت آمریکا: «ترامپ» یک جنایتکار، مرتکب تجاوز جنسی و دروغگوی مادرزاد است العربیه مدعی توقیف نفتکشی باپرچم «توگو» در ۶۱ مایلی بوشهر شد (یکم مرداد ۱۴۰۳) اردوغان و بشار اسد دیدار می‌کنند؟ سرلشکر سلامی: از طرح انزوای دشمنان خارج شده‌ایم اوکراین به بزرگترین پالایشگاه نفت روسیه در دریای سیاه حمله پهپادی کرد وزیر ارشاد درباره استخدام برادرزاده‌اش در وزارت بهداشت توضیح داد دادگاه عالی هند، قانون ایالتی تبعیض‌آمیز علیه مسلمانان را رد کرد عملیات زمینی جدید ارتش رژیم صهیونیستی در شرق خان‌یونس آغاز شد گفت و گوی تلفنی نخست وزیر ژاپن با پزشکیان
سرخط خبرها

فاصله ۳.۵ میلیارد دلاری تا حذف نفت از تراز تجاری ایران

  • کد خبر: ۱۲۹۹۳۵
  • ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸
فاصله ۳.۵ میلیارد دلاری تا حذف نفت از تراز تجاری ایران
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صادرات کشور با حرکت شتابنده رو به رشد است و فقط ۳.۵ میلیارد دلار تا حذف نفت از تراز تجاری کشور فاصله داریم.

به گزارش شهرآرانیوز، سید‌رضا فاطمی‌امین در همایش هفته استاندارد در محل سالن اجلاس سران کشور‌های اسلامی افزود: سال گذشته ۴۸.۵ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی و در مقابل ۵۲ میلیارد دلار واردات برای کشور به ثبت رسید که حاکی از روند رو به رشد صادرات غیرنفتی است.

وی بر لزوم اقدامات عاجل و فوری در حوزه استاندارد اشاره کرد و گفت: در این حوزه باید بر سه اقدام تمرکز کرد که در حوزه صادرات غیرنفتی، هماهنگی با موسسات و نهاد‌های استاندارد دیگر کشور‌ها به‌شدت نیاز است.

فاطمی امین ادامه داد: در این راستا باید به استاندارد محصولات پیچیده نظیر برخی داروها، تجهیزات و ... که کشور‌های کمتری قادر به تولید آن‌ها هستند، توجه کرد.

وزیر صمت بیان داشت: اکنون رتبه پیچیدگی ایران در جهان ۶۵ است که تلاش می‌شود تا این رتبه در چهار سال آینده به کمتر از ۴۰ برسد.

وی اظهار داشت: اقدام دیگر، نیاز به یکپارچگی در حوزه استاندارد است که در جلسه اخیر شورای‌عالی استاندارد مطرح و از سوی رییس‌جمهوری نیز مورد پذیرش قرار گرفت.

فاطمی امین بر لزوم تعامل با کشور‌های طرف تجاری برای تایید استاندارد‌های یکدیگر تاکید کرد و گفت: این مهم نقطه عطفی برای کشورمان خواهد بود تا از تولیدات و صادرات منبع‌پایه به صادرات محصولات پیچیده سوق یابیم و در همین راستا باید دقت و صحت برخی استاندارد‌ها اصلاح شود.

وزیر صمت یادآوری شد: استاندارد سه کارکرد دارد که نخستین آن احراز حداقل کیفیت است که بیشتر برای کالا‌های نهایی موضوعیت دارد. وی، ایجاد زبان مشترک و مدیریت دانش را دیگر کارکرد‌های استاندارد برشمرد که همه این کارکرد‌ها در پنج سطح محصول، فرآیند، سازمان، جامعه و زندگی موضوعیت می‌یابد.

وی به چالش استاندارد ترجمه‌ای نظیر یورو۴ و یورو۵ اشاره کرد و گفت: چرا نباید مرجعیت استاندارد و استاندارد بومی در کشور داشته باشیم؟ و این یک حوزه کاری وسیع است به‌طوری که می‌توان با سازوکاری حتی اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها را به سمت تدوین استاندارد‌ها در کنار ارائه مقالات پژوهشی سوق داد و در نظام رتبه‌بندی آنان موثر کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->