اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها
رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد:

منشور حقوق شهرنشینی دهلی است که صدای آن بعد در خواهد آمد

  • کد خبر: ۱۳۱۶۴
  • ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹
منشور حقوق شهرنشینی دهلی است که صدای آن بعد در خواهد آمد
رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: منشور حقوق شهرنشینی بیش از آن‌که حقوقی باشد، فرهنگی و اخلاقی است. منشور حقوق شهرنشینی به دنبال تغییر رفتارهاست.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدمحسن حسینی پویا اظهار کرد: همایشی با موضوع اخلاق و فرهنگ شهرنشینی با مشارکت دانشگاه‌های تهران، همدان، مشهد قرار است، بهار ۹۹ در تهران برگزار شود که این همایش با منشور حقوق شهرنشینی کاملاً در یک راستاست.
وی افزود: به همین خاطر با برگزارکنندگان این همایش، هماهنگی انجام شد تا در دانشگاه فردوسی مشهد نیز پیش‌همایشی در این زمینه داشته باشیم.
رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: مباحث خوبی در این پیش‌همایش مطرح شد که می‌تواند در همایش تهران، کمک کند تا مباحث به صورت مختصری در آن‌جا بیان شود.
حسینی‌پویا با بیان اینکه «اخلاق و حقوق تکمیل‌کننده یک‌دیگر هستند و مرز‌های مشترک بسیاری دارند»، عنوان کرد: اگر شهری اخلاقی شود و فرهنگ شهرنشینی در آن رعایت شود، به حقوق مردم و مسئولیت‌های شهرنشینی نیز توجه می‌شود.
وی با اشاره به اینکه «منشور حقوق شهرنشینی بیش از آن‌که حقوقی باشد، فرهنگی و اخلاقی است»، بیان کرد: منشور حقوق شهرنشینی به دنبال تغییر رفتارهاست. برخی از این تغییر رفتار‌ها در قالب قاعده انجام می‌شود و بخش دیگر آن در قالب تغییر رفتار و فرهنگ است که نیاز به آموزش و ترویج دارد که کار آن شروع شده است.
رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: به نقل از یکی از استادان منشور حقوق شهرنشینی دهل است که بعداً صدای آن در خواهد آمد! گفتمانی مطرح شده که در حال راه افتادن است. ان شاءالله در سال‌های آینده تغییر رفتار عمده را در شهر ببینیم.
حسینی پویا تاکید کرد: ما معتقد هستیم که نباید خیلی سریع انتظار داشته باشیم که مردم و مدیریت شهری تمام موارد حقوق شهرنشینی را رعایت کنند. با تمام قوا در تلاشیم که منشور حقوق شهرنشینی کاملاً اجرایی شود، اما انتظار ما باید انتظار واقعی باشد.
وی با اشاره به اینکه «در زمینه اجرایی‌شدن منشور حقوق شهرنشینی کار‌های زیادی انجام شده است»، گفت: شفافیت و اطلاع‌رسانی از موارد مهم حقوق شهرنشینی است. ما تا به امروز حدود ۱۰ مصوبه در شورای شهر داشته‌ایم که مدیریت شهری را موظف کرده‌ایم که اطلاعات این مصوبه‌ها که با حقوق مردم در ارتباط است را انتشار بدهند.
رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: با توجه به منشور حقوق شهرنشینی، گروه‌های خاص باید از طرف مدیریت شهری مورد حمایت قرار بگیرند. در طی مصوبه شهر همگان شورای اسلامی شهر مشهد، تکالیف ویژه‌ای برای شهرداری و مدیریت شهری در قبال گروه‌های کودکان، جانبازان، معلولان، کم‌توانان و زنان مشخص کردیم که این مصوبه در حال پیش رفتن است.
حسینی پویا با اشاره به اینکه «طرح حق عابر پیاده نیز در برخی از خیابان‌ها اجرا شده که در موازات آن دیگر طرح‌ها نیز در حال پیش رفتن است»، بیان کرد: به این صورت چند کار همزمان با هم شروع شده است که امیدواریم برای مردم محسوس باشد و در چندسال، آینده تغییرات را در شهر و رفتار شهروندان مشاهده کنیم.

 

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->