اتحادیه عرب دیگر حزب الله لبنان را گروه تروریستی نمی داند قدردانی مخبر از حضور آگاهانه ملت بصیر ایران در انتخابات اتحادیه اروپا توسعه شهرک‌سازی در فلسطین اشغالی را محکوم کرد اذعان فرمانده صهیونیست به توان بالای حماس در رفح شیلی هم به پرونده شکایت آفریقای جنوبی از تل‌آویو پیوست کاخ سفید: بایدن بیش از حد برای مناظره آماده بود! آیا کسانی که در انتخابات ۸ تیر شرکت نکردند، می‌توانند در دور دوم رای دهند؟ واکنش مصطفی پورمحمدی به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ انفجار در مرکز ژاپن ۵ کشته و ۲۰ زخمی برجای گذاشت (۹ تیر ۱۴۰۳) حزب‌الله تجهیزات جاسوسی ارتش اسرائیل را منهدم کرد زارع‌پور: ۹۹.۳ درصد استعلامات برخط در انتخابات بدون مشکل انجام شد سعید جلیلی پس از اعلام نتایج مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری پیام داد واکنش پزشکیان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ پرداخت وام ودیعه مسکن به حدود نیم میلیون مستاجر | تصویب سقف ۲۵ درصدی اجاره‌بها پنج بمب برجای مانده از داعش در دیوار مسجد النورى عراق کشف شد نگاهی به برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی دور دوم ریاست جمهوری در مشهد تصمیم‌گیری در مورد تبلیغات تلویزیونی دور دوم انتخابات | مناظره دونفره هنوز قطعی نیست مشارکت ۴۹/۳۹ درصدی مردم خراسان‌رضوی در انتخابات ریاست‌جمهوری توصیه موسوی به رئیس‌جمهور آینده: رابطه حسنه با همسایگان جزء لاینفک امنیت ملی است
سرخط خبرها

شورای علمای شیعه افغانستان حادثه تروریستی حرم شاه چراغ شیراز را محکوم کرد

  • کد خبر: ۱۳۱۸۵۸
  • ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶
شورای علمای شیعه افغانستان حادثه تروریستی حرم شاه چراغ شیراز را محکوم کرد
شورای علمای شیعه افغانستان با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ شیراز (ایران) از سوی عوامل تروریستی گروه داعش، مسلمانان را به همگرایی و همدلی دعوت کرده و افزود که ملت مسلمان افغانستان درد و داغ ملل آسیب دیده از تروریسم را با گوشت و پوست خود درک می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ متن کامل بیانیه‌ شورای علمای شیعه افغانستان در پی حادثه‌ تروریستی حرم شاهچراغ در شیراز به شرح زیر است:

"بسم الله الرحمن الرحیم
وَمَا نَقَمُواْ مِنْهُمْ إِلَّآ أَن یُؤْمِنُواْ بِٱللَّهِ ٱلْعَزِیزِ ٱلْحَمِیدِ.  البروج/ ۸
ترور و تروریسم ابزار و تفکر شیطانی مبین پلیدترین و زجرآورترین شیوه‌ی اعمال خشونت و قساوت می‌باشد که مسلمانان در طول تاریخ مخصوصاً سال‌های پسین بیشترین صدمه و خسارت را از این ناحیه دیده‌اند.

این پدیده‌ی شوم که در پشت آن غالبا دست‌ها و جریان‌های سیاسی قرار دارد، هیزم سوخت آن انسان‌های جاهل و یا مریض و قربانیان آن انسان‌های بی‌گناه و بی‌تقصیر می‌باشند.

ملت مسلمان افغانستان که سال‌ها است با این پدیده‌ی شوم دست و پنجه نرم می‌کنند، درد و داغ ملل آسیب دیده از تروریسم را با گوشت و پوست خود درک می‌نمایند.

این عمل و تفکر شوم از دید تمام انسان‌های آزاده و مکاتب انسانی و الهی،  مخصوصاً اسلام عزیز مذموم و مطرود می‌باشد.

حادثه‌ی تروریستی روز چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۸/۰۴ در حرم مطهر احمد ابن موسی( ع) مشهور به "شاهچراغ" در شهر شیراز ایران، موجب شهادت و مجروح شدن ده‌ها مسلمان بی‌گناه گردید که مشغول‌ نماز وعبادت بودند.

شورای علمای شیعه افغانستان این عمل تروریستی را به شدت محکوم کرده، شهادت زائران این حرم مقدس را به تمام ملت مسلمان ایران، مخصوصا خانواده‌های داغ‌دار تسلیت گفته، برای شهداء علو درجات و برای مجروحان شفای عاجل و کامل خواستار است و با استفاده از فرصت، یک بار دیگر مسلمانان جهان را به هوشیاری و همگرایی و همدلی دعوت می‌نماید".

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->