ابراز نگرانی سازمان ملل از بازداشت، شکنجه و قتل نظامیان حکومت پیشین توسط طالبان تشدید محدودیت‌ها و ادامه بازداشت‌ گسترده خبرنگاران در افغانستان توسط طالبان ارسال پیامک از سامانه سهما به اتباع مجاز + جزئیات ویدئو | استقبال مهاجران افغانستانی مقیم مشهد از تیم ملی فوتسال افغانستان ویدئو | استقبال از تیم ملی فوتسال افغانستان در مشهد داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران هرات را بر عهده گرفت عکس‌هایی از مراسم تشییع پیکر شهدای حمله به مسجد شیعیان در هرات راه آهن ایران برای حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه مجددا اعلام آمادگی کرد کاظمی‌قمی، کرزی و عبدالله حمله به شیعیان در هرات را محکوم کردند ویدئو | شناسایی خانواده شهید «نسیم افغانی» پس از سال‌ها گمنامی سفارت ایران در کابل حمله تروریستی هرات را محکوم کرد تمجید وحید شمسایی از عملکرد افغانستان در جام ملت‌های آسیا + فیلم شهادت ۷ نمازگزار در حمله افراد مسلح ناشناس به مسجد امام زمان (عج) در هرات صعود چهارپله‌ای فوتسال افغانستان در رنکینگ جهانی سرمربی ایرانی تیم ملی فوتسال افغانستان: از شادی ملت خوب افغانستان خوشحال هستم ویدئو | شادی مردم هرات پس از راهیابی تیم ملی فوتسال افغانستان به جام جهانی ویدئو | هیجان گزارشگر افغانستانی پس از صعود تیم ملی فوتسال کشورش به جام جهانی نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و قرقیزستان (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) شگفتی سازی افغانستان با هدایت مربیان ایرانی | تیم ملی فوتسال افغانستان به جام جهانی صعود کرد مشهد خانه فوتسال افغانستان
سرخط خبرها

سردرگمی مهاجران افغانستانی متقاضی دریافت اقامت در آمریکا

  • کد خبر: ۱۳۲۰۸۲
  • ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸
سردرگمی مهاجران افغانستانی متقاضی دریافت اقامت در آمریکا
وال استریت ژورنال گزارش داده است که بسیاری مهاجران افغانستانی که به آمریکا منتقل شدند برای دریافت اقامت دائمی این کشور با مشکلاتی مواجه شدند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ روزنامۀ آمریکایی وال استریت ژورنال در مطلبی نوشته است که افغان‌هایی که به آمریکا منتقل شده‌اند در بلاتکلیفی به سربرده و در جستجوی دریافت مدرک اقامت دائمی این کشور هستند.

این روزنامه آمریکایی نوشته است که به دنبال قدرت گرفتن طالبان در افغانستان ۸۰ هزارنفر از مهاجران این کشور به آمریکا منتقل شده و در حال حاضر وضعیت آنها برای اقامت دائمی در این کشور مشخص نیست.

در ادامه این مطلب آمده است که این افغان‌ها حتی در حالیکه شروع به یافتن خانه و شغل کرده‌اند، در مشکلات قانونی گرفتار شده‌اند زیرا مسیرهای رسیدن به ویزا یا گرین کارت مبهم باقیمانده است.

دولت بایدن رئیس جمهور آمریکا از کنگره خواسته تا برای همه افغان‌های منتقل شده به این کشور زمینۀ دریافت شهروندی آمریکا را فراهم کند.

این روزنامه در ادامه نوشته است که کار روی تصویب قانون در این خصوص در کنگره به دلیل بررسی اضافی معطل است.

وال استریت ژورنال گفته است که مهاجران باید برای پذیرش و دریافت پناهندگی به دولت آمریکا ثابت کنند که جان آنها در افغانستان با خطر روبرو بوده است.

اما مارگارت استوک، فعال حقوق بشر ضمن انتقاد از این رویه اعلام کرد که ما مهاجران افغانستان را به سرعت از این کشور خارج کرده و در حال حاضر از آنها سوال می‌کنیم که آیا جان آنها در خطر است یا خیر که تمام این فرآیند غیرمنطقی به نظر می‌رسد.

از طرف دیگر در حالی که این روزنامه چاپ آمریکا گفته است که به رغم مشکلات و ابهام به وجود آمده به احتمال زیاد بسیاری افغان قادر به دریافت پناهندگی خواهند بود، اما فعالان حقوق مهاجران معتقدند که برخی از افراد برای دریافت اقامت در آمریکا با مشکل مواجه خواهند بود.

پیشتر مقامات آمریکا اعلام کرده بودند که پذیرش مهاجران جدید افغانستانی براساس ویزای بشردوستانه و اقامت موقت آنها در این کشور را متوقف کردند.

دولت آمریکا گفته است براساس سیاست جدید تمرکز بر اقامت دائمی مهاجران افغانستانی است که پیش از این در عملیات تخلیه از این کشور خارج شدند.

رویترز نوشت: این تغییر سیاست به دنبال انتقاد برخی نمایندگان و سازمان های امور مهاجران آمریکا درباره ناتوانی دولت این کشور در خروج مهاجران افغانستانی در خطر تهدید از سوی طالبان اتخاذ شده است.

این در حالی که مقامات دولت بایدن عملیات تخلیه مهاجران افغانستان را موفق عنوان کرده و اعلام کردند که در این عملیات بیش از ۹۰ هزار مهاجر افغانستان از این کشور خارج شده و در حال طی مراحل پذیرش در این کشور هستند.

مقامات آمریکا بارها اعلام کردند که متعهد به خروج مهاجران افغانستان همکار نیروهای خارجی بوده و تا آخرین نفر این اقدام را ادامه خواهند داد.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->