وقتی «برمودا» رازهای کامران نجف‌زاده را هم افشا می‌کند! تمساح خونی و سال گربه زیر سایه «مست عشق» «لوران کانته» کارگردان فیلم کلاس درگذشت فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات نگاهی به مضمون بهار در شعر معاصر «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش
سرخط خبرها

قدردانی از تئاتر مشهد در تهران

  • کد خبر: ۱۳۲۳۹۵
  • ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷
قدردانی از تئاتر مشهد در تهران
رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس به تماشای تئاتر «شراره» کاری از هنرمندان مشهدی در تئاترشهر تهران نشست

به گزارش شهرآرانیوز - رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس شامگاه روز یکشنبه هشتم آبان با حضور در تئاترشهر از نمایش «شراره» در تالار سایه مجموعه دیدن کرد. به گزارش شهرآرا، امیرمحمود سزاوار، رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس، شامگاه روز یکشنبه هشتم آبان با حضور در تئاتر شهر ضمن دیدار با سیدمحمدجواد طاهری، رئیس مجموعه، به تماشای نمایش «شراره» به کارگردانی محمدمهدی خاتمی دکاری، از هنرمندان تئاترشهر، در تالار سایه نشست.

رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس در این دیدار گفت: اگر بتوانیم فرهنگ دفاع مقدس را به درستی و با زبان نسل امروز جامعه به آن‌ها منتقل کنیم، یقین دارم این ژانر می‌تواند به ابزار رسانه‌ای مؤثر برای توسعه تئاتر تبدیل شود. من همواره تأکید می‌کنم که چنین رویکردی بخشی از وظیفه ما برای نسل امروز جامعه ایرانی است که می‌تواند به بخشی از افتخارات ما تبدیل شود.

سیدمحمدجواد طاهری، رئیس تئاتر شهر تهران، نیز به تأثیرگذاری جریان تئاتر مقاومت و دفاع مقدس در معرفی هنرمندان مطرح عرصه تئاتر اشاره کرد و گفت: بسیاری از هنرمندانی که اکنون به حرفه ای‌ترین هنرمندان در عرصه‌های مختلف تئاتر، سینما و تلویزیون تبدیل شده اند، برخاسته از جریان تئاتر دفاع مقدس هستند؛ هنرمندانی که متأسفانه با تغییر اوضاع و برخی کم کاری‌ها از این بدنه جدا شدند؛ فضایی که رویکرد اقتصادی و بازاری به تئاتر و کمبود توجه به آثار تأثیرگذار و جریان ساز در حوزه تئاتر مقاومت، انگیزه‌های بسیاری را گرفت.

وی ادامه داد: آنچه در جریان تئاتر دفاع مقدس می‌تواند بیش از هر نکته دیگر موردتوجه قرار گیرد، پرهیز از شتاب زدگی و شعارزدگی است؛ موضوعی که در سال‌های گذشته متأسفانه روند روبه رشدی داشته است و باید بر آن تمرکز بیشتری کرد.

این در حالی است که توجه به مؤلفه‌های مهمی، چون ادبیات و تاریخ این سرزمین که گنجینه‌ای تمام نشدنی در فرهنگ و هنر این سرزمین است، می‌تواند بازوی محرک و مؤثری برای الگوسازی و تربیت تفکرات جدید در حوزه تئاتر دفاع مقدس باشد. ما می‌توانیم از این مؤلفه‌ها بهره برداری بیشتری کنیم، به شرط اینکه فضای موجود را به صورت دقیق و علمی آسیب شناسی کنیم.

خاتمی، کارگردان «شراره»، نیز پس از اجرای سوم این نمایش از حضور رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس قدردانی کرد. ضمن اینکه بعد از این دیدار لوح قدردانی از سوی رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس به کارگردان «شراره» اهدا شد.

تئاتر «شراره» هر روز ساعت ۱۹ در تالار سایه روی صحنه می‌رود. نسرین نکیسا، شهرام مسعودی، تکتم اخجوانی، امینا خاتمی، مرجان علوی، مجتبی زادفر، پرویز گوهری راد، امیراحسان امیرپور، محمدمهدی خاتمی، غلامرضا عارف نژاد و حامد وکیلی در این نمایش بازی می‌کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->