جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

«نمای زیبا» نماینده رسمی چین در رقابت اسکار

  • کد خبر: ۱۳۲۴۳۹
  • ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
«نمای زیبا» نماینده رسمی چین در رقابت اسکار
فیلم سینمایی «نمای زیبا» نماینده رسمی چین در شاخه بهترین فیلم نود و پنجمین دوره جوایز سنمایی اسکار شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ این کمدی-درام به کارگردانی «مویه ون» که در چین موفق به فروش ۲۱۰ میلیون دلاری شد، داستان مرد جوانی را روایت می‌کند که در تلاش برای جمع‌آوری پول برای عمل قلب خواهر کوچکش است.

این فیلم اولین نمایش جهانی خود را در جشنواره فیلم «شرقِ دور» اودینه تجربه کرد و «جکسون یی» خواننده و آهنگساز چینی به عنوان بازیگر نقش اصلی در این فیلم ظاهر شده است.

«مویه ون» کارگران این فیلم پیش از این در سال ۲۰۱۸ فیلم سینمایی «مردن برای زنده ماندن» را ساخته بود که با تحسین فراوانی رو به رو شد و به فروش ۴۵۰ میلیون دلاری در گیشه دست یافت.

سینمای چین تاکنون ۳۵ بار در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی (غیرانگلیسی‌زبان) جوایز اسکار حضور داشت و دو بار با فیلم‌های «جو دو» ساخته «ژانگ ییمو» و «یانگ فنگلیانگ« در سال ۱۹۹۰ و «قهرمان» دیگر ساخته «ژانگ ییمو» در سال ۲۰۰۲، به جمع نامزدهای نهایی این شاخه از جوایز آکادمی اسکار راه یافته است.

در حالی که نزدیک به یک ماه از پایان مهلت تعیین شده برای معرفی فیلم از سوی کشورها به آکادمی گذشته اما روند معرفی فیلم همچنان ادامه دارد و تاکنون 92 کشور فیلم‌ خود را برای اسکار 2023 معرفی کرده‌اند و آکادمی علوم و هنرهای سینمایی پس ار بررسی فیلم‌ها بر اساس قوانین مربوط به شاخه بهترین فیلم بین‌المللی، فهرستی از فیلم‌های واجد شرایط رقابت در این شاخه را منتشر می‌کند.

رکورد بیشترین حضور کشورها در عرصه اسکار خارجی به سال ۲۰۲۰ بازمی‌گردد که با رقابت ۹۳ کشور همراه بود و باید دید در اسکار ۲۰۲۳ در نهایت چند کشور برای کسب اسکار بهترین فیلم بین‌المللی رقابت خواهند کرد و این رکورد خواهد شکست یا خیر.

فهرست نامزدهای اولیه شاخه شامل ۱۵ فیلم در تاریخ ۲۱ دسامبر ۲۰۲۲ (۳۰ آذر) و پنج نامزد نهایی نیز روز ۲۴ ژانویه ۲۰۲۳ (۴ بهمن) معرفی می‌شوند.

مراسم نود و پنجمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز ۱۲ مارس ۲۰۲۳ (۲۱ اسفند) در تئاتر دالبی در هالیوود برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->