تاکید فرمانده ارتش بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند سردار فدوی: عملیات وعده صادق، صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است آمریکا قانونی کردن شهرک سازی‌های اسرائیل را در کرانه باختری خطرناک خواند رئیس‌جمهور: سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی داشت سردرگمی و چالش جدید اسراییل مقابل حزب الله محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم رئیسی: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند چین، خواهان پایان فاجعه انسانی در غزه شد تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند واکنش روسیه به کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین هشدار مصر و تشکیلات خودگردان درباره یورش احتمالی به رفح حماس: ابعاد سیاسی و راهبردی نبرد طوفان الاقصی محقق شد حزب‌الله لبنان «رویسات العلم» را هدف قرار داد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین کدام بازیگر زن باعث اغفال تتلو شد؟ فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد بایدن: اوکراین نیمی از اراضی خود را از روسیه پس گرفته است حمله موشکی مقاومت فلسطین به اطراف غزه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

پاپ به بحرین سفر کرد

  • کد خبر: ۱۳۲۸۴۵
  • ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۶
پاپ به بحرین سفر کرد
پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان امروز پنجشنبه برای حضور در مجمع گفت‌وگوی بحرین وارد منامه شد.پاپ در حاشیه مشارکتش در مجمع گفت‌وگوی بحرین، با استقبال پادشاه این کشور وارد کاخ الصخیر در منامه شد.

به گزارش شهرآرانیوز، در مجمع گفت‌وگوی بحرین، احمد الطیب، شیخ الازهر و شماری از نمایندگان ادیان و مقامات جهان حضور دارند. این نخستین سفر پاپ به بحرین و دومین سفر او به یکی از کشورهای عضو شورای همکاری است. وی پیش از این در سال ۲۰۱۹ به امارات رفته بود.

مجمع جهانی گفت‌وگوی بحرین امروز پنجشنبه با مشارکت پاپ فرانسیس و شیخ الازهر و تعدادی از رهبران و شخصیت‌های برجسته و نمایندگان ادیان در جهان در کشور بحرین آغاز شد.

این سفر پاپ در حالی صورت گرفته است که خانواده‌های زندانیان سیاسی بحرین از رهبر کاتولیک‌های جهان خواستند در جریان این سفر، ضمن انتقاد از مجازات اعدام در این کشور، از زندانیان سیاسی حمایت کند.

آنها در این نامه از پاپ فرانسیس خواستند در سفر خود به بحرین که از سوم تا ششم نوامبر جاری (از پنج‌شنبه ۱۲ آبان تا یکشنبه ۱۵ آبان) انجام خواهد شد، درباره موارد نقض حقوق بشر در این کشور همانند حبس مخالفان دموکراسی‌خواه صحبت کند.

بحرین از زمان انتفاضه ضد دولتی در سال ۲۰۱۱ هزاران معترض، خبرنگار و فعال را بازداشت کرده و برخی از این افراد در محاکمه‌های جمعی بازداشت شدند. بحرین مدعی است متخلفان را بر اساس قوانین بین‌المللی محاکمه می‌کند و بر همین اساس انتقادهای سازمان ملل و دیگر نهادها درباره محاکمه‌ها و شرایط بازداشت را نمی‌پذیرد.

در این نامه که توسط خانواده‌های ۱۲ تن از افراد محکوم به اعدام نوشته شده، آمده است، "هنوز برخی از بستگان ما پشت میله‌های زندان هستند و با وجود ظلم آشکاری که در محاکمه آنها شده، احتمال دارد حکم اعدام برای آنها اجرا شود. بسیاری از آنها به این دلیل هدف قرار دارند که در تظاهرات بهار عربی شرکت کرده و خواستار دموکراسی در این کشور شده بودند. ما امیدواریم در سفر شما به بحرین درخواست شما برای لغو مجازات اعدام و تخفیف در حکم‌های صادره در حق اعضای خانواده‌های ما تکرار شود."

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->