مراسم خاکسپاری احمد پژمان در لار برگزار شد تمرکز شانزدهمین دوره جشنواره عمار بر روایت تمدنی ایران و غرب انصراف عرفان طهماسبی از سریال «بامداد خمار» | نرگس آبیار به فکر خواننده جدیدی باشد! تئاتر پرتماشاگر مثلث، مهمان شیرازی‌ها شد نگاه تلویزیون به ژانر تاریخ و امنیت | آیا مخاطب هم همراهی می‌کند؟ وقتی بازیگران، کارگردان هم می‌شوند! ژرفای نگاه | نگاهی به نخستین نمایشگاه انفرادی تکتم اکبری در مشهد پیش تولید سریال «کابوس سفید» آغاز شد علّت بستری شدن سعید پیردوست در ICU چیست؟ آخرین خبر‌ها از سریال «پایتخت ۸» اکران فیلم «مجنون» با بازی «بهزاد خلج» عطر ساندرا، روی روسری آبی درخشش سینماگران ایرانی در جشنواره بوسان بیماری مرموز «سلمان خان» بازیگر سینمای هند، چیست؟ فاصله دور سینما از قهرمانان جنگ | درباره ضرورت بازنمایی پرتره شهدای مشهد در قاب سینما مرور تاریخچه صنعت چاپ و نشر در ایران در «جمعه های پردیس کتاب» فیلم سینمایی «بازی را بکش» در راه روسیه نگاهی به نمایشگاه «تهمتنان» در حوزه هنری مشهد درگذشت «سیف‌الله فولادوند» نوازنده موسیقی مقامی لرستان + علت فوت
سرخط خبرها

چرا پژمان جمشیدی به تکرار افتاده است؟

  • کد خبر: ۱۳۳۴۶۹
  • ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳
  • ۱
چرا پژمان جمشیدی به تکرار افتاده است؟
اگرچه پژمان جمشیدی کماکان پر طرفدار است و به تنهایی می‌تواند موفقیت یک سریال تلویزیونی یا در برخی از مواقع یک فیلم سینمایی را تضمین کند اما در سریال های اخیر خود در ورطه تکرار افتاده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ اگرچه پژمان جمشیدی کماکان پر طرفدار است و به تنهایی می‌تواند موفقیت یک سریال تلویزیونی یا در برخی از مواقع یک فیلم سینمایی را تضمین کند و اگرچه او در انتخاب بسیار باهوش عمل می‌کند و با مشورتی که از دوستان نزدیکش می‌گیرد برای عقد قرارداد با پروژه‌های مختلف وارد مذاکره می‌شود با این حال این روز‌ها شاهد حضور تکراری او در آثار مختلف هستیم که می‌تواند در درازمدت برای او اتفاقی نامرغوب به لحاظ جایگاه حرفه‌ای محسوب شود.

پژمان جمشیدی مسیری منطقی را طی کرد و با گذر از پله‌های مختلف حالا امروز به یکی از مهره‌های ناجی در گیشه تبدیل شده است و بی تردید در این شرایط فیلمسازان و سازندگان سریال بسیار امیدوارهستند که از او در اقبال آثارشان به خصوص در شبکه نمایش خانگی سود ببرند و انصافا در بسیاری از آثار او توانسته است گلیم اثر را به واسطه بامزه گی‌های در لحظه اش از آب بیرون بکشد، اما این همه ماجرا نیست!

جمشیدی خوب می‌داند که سینما به همان اندازه که جذاب و دوست داشتنی است می‌تواند آرتیستش را از اوج به پایین بکشد و این اتفاق بار‌ها در سینمای ایران و البته همه جای دنیا رخ داده است.

با بررسی دو منظر می‌توان به این نتیجه رسید که خطر جدی بیخ گوش بازیگر محبوب این روز‌های شبکه نمایش خانگی وجود دارد.

اگر اوبا هدف درآمدزائی صرف تمام پیشنهاداتش را می‌پذیرد والبته با خبر هستیم که بسیاری از آثار را هم رد می‌کند مشخصا هدفی منطقی است که نمی‌شود در شرایط فعلی با دستمزدی درشت برای او از این مقوله به راحتی عبور کرد.

اما اگر او مانند ابتدای مسیر به دنبال اتفاقات نو و جذاب در سینماست و هنوز از ستاره شدن و البته دیده شدن در جشنواره‌های مختلف و کسب سیمرغ، سیراب نشده است باید گفت سینما و سریال دو مدیوم موثر بر یکدیگر هستند که می‌توانند روی جایگاه حرفه‌ای بازیگر تاثیرگذار باشند.

بازیگری که در دو پلتفرم مختلف هر هفته با نقش‌های شبیه به هم در دسترس مخاطبان است طبیعی است تماشاگر را برای کشاندن به سالن سینما نمی‌تواند قلقک کند. به خصوص اینکه این بازیگر طناز تمام بامزه گی‌های همیشگی اش را در دو اثر خرج کرده است و بی شک قرار است در سینما نیز با همان استایل و سبک و سیاق اجرا دیده شود.

منطقی است که او برای ماندن در دور باید مدام دیده شود، منطقی است که او به پیشنهادات پر و پیمانش جواب مثبت دهد، اما باید این مراقبت را مد نظر قرار دهد که دنیای بازیگری بسیار بی رحم است و مخاطب برای در اوج دیدن تو مصداق‌هایی دارد که اگر لحاظ نشود کم کم جایگاه ستاره گونه ات را از دست می‌دهی و تنها به یک بازیگر محبوب تبدیل می‌شوی!

در این شرایط است که توازن حضوردر سینما و سریال‌های شبکه نمایش خانگی والبته مدتی نبودن و البته مانند قبل انتخاب نقش‌های متفاوت خاص مانند فیلم سینمایی علفزار کمک می‌کند تا پژمان جمشیدی ضمن نمایش توانمندی هایش در ژانر‌های مختلف و ضمن حضور پررنگ حداکثری کماکان تماشاگرش را تشنه نگاه داشته واین حس را به سازندگان القاء کند که کماکان در اوج است و نه تنهادر پلتفرم‌های شبکه نمایش خانگی در سینما نیز سراغ او را می‌گیرند و حالا حالا‌ها می‌تواند گیشه را به نفع آثاری که در آن حضور دارد متمول سازد.

پژمان جمشیدی در سال‌های اخیر نمودار سینوسی منطقی رو به اوج داشته و بر همگان واضح است که جزء معدود بازیگرانی است که در سال‌های اخیر برای سازندگان وصاحبان آثار آرامش خاطر می‌آورد.

اما این نکته حائز اهمیت است که تماشاگر ایرانی خیلی زود سیر می‌شود، تماشاگر ایرانی به طور معمول به سرعت تغییر سلیقه می‌دهد، تکراری شدن آرتیست برای تماشاگر ایرانی آزار دهنده است و سینما جای خطرناک برای بازیگری است که تماشاگر دیگر او را دوست ندارد.

ژانر کمدی ملاحظاتی مشخص ومعین دارد که میتواند بازیگر را در یک جنس از بازی نگاه دارد و به کلیشه‌ای غیر قابل تحمل تبدیل کند.

و از همه خطرناکتر دفاتر فیلمسازی به شدت علاقمند هستند از روی دست هم تقلب کنند و بازیگری را که در یک فضای مشخص از نقشه و جنس اثر موفق بوده اند بار‌ها به فضایی شبیه دعوت به کار کنند و از فرمول برنده تا حد اشمئزاز سود ببرند که در نهایت این مسئله دودش جز به چشم بازیگر نمی‌رود.

با هوش سرشاری که از پژمان جمشیدی سراغ دارم او با رعایت همه نکات بالا از این خطر فاصله می‌گیرد تا نه تنها در اوج بماند که برای حضور متفاوتش در آثار سینمایی و سریال‌های شبکه نمایش خانگی تلاش بسیار دارد.

منبع: برنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۰۲ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۳
0
0
سلام
خاستم بگم ما اینهمه بازیگر خوب داریم چرا فقط از چند نفر به تکرار برای بازی در فیلم های سینمایی استفاده میشه.این واقعا حق بازیگران توانمند نیس که کنار گذاشته بشن.پژمان توی اکثر فیلمهای سینمایی هست
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->