جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

درباره تاریخچه مشهورترین موش جهان «میکی موس»

  • کد خبر: ۱۳۳۸۷۴
  • ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸
درباره تاریخچه مشهورترین موش جهان «میکی موس»
۱۸ نوامبر سال ۱۹۲۸، مشهورترین موش جهان میکی ماوس در نقش یک ملوان وارد پرده جادویی سینما شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ ۹۰ سال بعد او چهره‌ای شناخته‌شده در سراسر دنیاست. میکی یک پیشرفت شغلی بی‌بدیل را پشت سر گذاشته و همچنان درست مانند روز اول محبوب است.

میکی و خالقش والت دیزنی

کمتر کسی می‌داند که این موش پیشرفت شغلی‌اش را به عنوان جانشینی برای یک شخصیت دیگر آغاز کرد. اولین ستاره والت دیزنی خرگوشی بود به نام «اُسوالد؛ خرگوش خوش‌شانس». دیزنی اما حق استفاده از این شخصیت را از دست داد و بدین ترتیب روزهای طلایی میکی آغاز شد. او در اصل قرار بود «مورتیمر”» نامیده شود اما ظاهرا همسر دیزنی از این نام خوشش نیامد و اسم «میکی» را پیشنهاد کرد.

اولین نمایش سینمایی

۱۸ نوامبر ۱۹۲۸ میکی‌ماوس در خلال سری کارتون‌های «کشتی بخار ویلی» به روی پرده سینما رفت. طول این کارتن مصوت (صدادار) هشت دقیقه بود. دشمن بزرگ، گربه «کارلو» و نیز «مینی» محبوب او نیز همراهش بودند. تماشاگران و نیز رسانه‌ها از دیدن این فیلم کارتونی بسیار به وجد آمده بودند. روزنامه نیویورک تایمز درباره این کارتون نوشت: «او [میکی] یک کار بی‌نظیر است که شادی و سرگرمی فراوانی را پخش می‌کند.»

شکست‌خورده: هواپیمای دیوانه

در اصل میکی اولین نمایش سینمایی‌اش را شش ماه پیش از این تاریخ در کارتون صامت “هواپیمای دیوانه” تجربه کرده بود. در این کارتون او خلبان چارلز لیندبرگ را الگوی خود قرار داده بود. این خلبان اولین کسی بود که بر فراز آتلانتیک به پرواز درآمد. اما این سری کارتون فروش چندانی نکرد و پس از مدتی به صورت صدادار به بازار آمد. همکار دیزنی، اوب ایوِرکز برای این فیلم ۷۰۰ تصویر در روز نقاشی کرد.

میکی رنگی

تا سال ۱۹۳۵ میکی سیاه و سفید بود اما پس از آن رنگ وارد دنیای میکی شد. والت‌دیزنی به قیمت تمام دارایی شرکتش از سال ۱۹۲۸ تا ۱۹۴۶ به موش‌های کوچکش صدا بخشید. کارتون «خیاط شجاع» در زمان خودش از نظر تکنیکی بسیار پیشرفته بود و تا سال ۱۹۹۰ الگویی برای انیمیشن‌های مدرن به شمار می‌آمد.

میکی در فیلم سینمایی

از سال ۱۹۳۹ دانلد داک، شخصیت محبوب دیزنی، نمایش‌های زیادی داشت. در نتیجه دیزنی تصمیم گرفت موش معروفش را در یک فیلم بلند کامل نمایش دهد. «فانتازیا» یک شاهکار تجربی و تلفیقی از انیمیشن و موسیقی بود که در سال ۱۹۴۲ اسکار افتخاری را برای دیزنی به ارمغان آورد. میکی هم به عنوان یک کارآموز جادوگر که با موزیک پاول دوکاس با جاروی جادویی کلنجار می‌رفت، سزاوار این جایزه بود.

میکی کریسمس را جشن می‌گیرد

در دهه ۱۹۵۰ فیلم‌های کوتاه کمی از میکی به نمایش درآمدند. نهایتا نمایش این فیلم‌ها به طور کامل متوقف شد. در سال ۱۹۸۳ موش معروف با فیلم موفق «داستان کریسمس میکی» که برای اسکار نیز کاندیدا شد به صحنه بازگشت؛ بازگشتی پرافتخار. پنج سال بعد درست زمانی که اسکار هم مانند میکی ۶۰ ساله شده بود، میکی‌ماوس اسکار ویژه بهترین فیلم کوتاه انیمیشن را دریافت کرد.

میکی در نقش هنرپیشه

فیلم «شاهزاده و گدا» در سال ۱۹۹۰ موفقیتی بزرگ به دست آورد که البته با وجود چنین بازیگری عجیب نیست. در سال ۱۹۷۸ این موش‌ با استعداد به عنوان اولین شخصیت کارتونی توانست یک ستاره در «پیاده‌روی شهرت» هالیوود به دست آورد. ستاره آلورن Starallüren را اما به دست نیاورد. هرچند برای او دوستانش بیشترین اهمیت را دارند.

بزرگترین عشق میکی

رابطه این موش‌ (مذکر) با “مینی”‌اش همیشه ساده نیست اما در عین حال این دو جداناشدنی هستند؛ در سال ۱۹۲۸ با هم در اولین فیلم ظاهر شدند. “مینی” در نقش منشی و گزارشگر بازی می‌کرد. او عاشق لباس قرمز و گل است. میکی هرکاری می‌کند تا او خوشش بیاید اما متاسفانه گربه کارلو نیز به عنوان رقیب میکی مدام در پی دلربایی از مینی است .

دوست حیوان میکی

«پلوتو» در سال ۱۹۳۰ متولد شد. او در اصل «راوِر» نام داشت. او عاشق استخوان گوساله و نعنای مخصوص سگ است و البته طبیعتا عاشق «سرورش» میکی ماوس. پلوتو اغلب در خدمت موش‌ها و برای کمک به آنها آماده است. او خطر را بو می‌کشد پیش از آنکه میکی متوجه شود. برخلاف اغلب حیوانات دیزنی، پلوتو حرف نمی‌زند بلکه تنها واق‌واق می‌کند.

بهترین رفیق میکی

«گوفی» نسبتا شجاع است، کمی حواس‌پرت، دست و پا چلفتی‌، اما همیشه خوش‌اخلاق، درست برعکس پسرش «ماکس» (سمت راست عکس). او سال ۱۹۳۲ کارش را آغاز کرد و به این ترتیب تا کنون «سال‌های سگی» زیادی را هم پشت سر گذاشته است. همراه با میکی او اتفاقات هیجان‌انگیزی را تجربه کرده است و هردو می‌دانند: روی این دوستی سگ و موش می‌توان حساب کرد.

موفقیت در کتاب‌های کمیک استریپ

اولین کمیک استریپ میکی ماوس در سال ۱۹۳۱ منتشر شد. در سطح بین‌المللی هم میکی خیلی زود معروف شد؛ از همه بیشتر در ایتالیا. در این کشور تنها داستان‌های ساخته‌شده در آمریکا منتشر نشدند بلکه برای “توپولینو”، نام ایتالیایی میکی، اتفاقات هیجان‌انگیز دیگری خلق شدند. در آلمان از سال ۱۹۵۱ مجله ماهانه میکی‌ماوس شروع به انتشار کرد که همچنان تا به امروز پرفروش است.

ستاره‌ها در دیزنی‌لند: میکی و مینی

اولین پارک دیزنی‌لند در سال ۱۹۵۵ در کالیفرنیا افتتاح شد. در حال حاضر شش پارک از این سری در دنیا وجود دارند: از توکیو تا پاریس و تماشاگران شخصیت‌های خیالی دیزنی را از بزرگ و کوچک مشعوف می‌کنند و طبیعتا میکی ودوست دخترش، مینی دو ستاره در میان این ستارگان هستند که همواره مقابل دوربین‌ها قرار دارند.

منبع: هنر ام روز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->