«ریشا» شیر نر باغ وحش وکیل آباد مشهد تلف شد خدمت رسانی هلال احمر خراسان رضوی به ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است
سرخط خبرها

کدام شهر در خراسان رضوی کمترین نرخ باروری را دارد؟

  • کد خبر: ۱۳۳۹۵۲
  • ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۰
کدام شهر در خراسان رضوی کمترین نرخ باروری را دارد؟
عضو قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص نرخ باروری در سطح مناطق زیر پوشش این دانشگاه در استان توضیحاتی داد

به گزارش شهرآرانیوز، محمد احمدیان افزود: شهرستان مشهد با نرخ باروری ۱.۶ تا ۱.۷  پایین ترین میزان باروری را در استان خراسان رضوی به خود اختصاص داده است، این در حالی است که در منطقه ۳ این کلانشهر با وجود رفاه اقتصادی ساکنین ، آمار باروری بسیار پایین است.

وی ادامه داد: شهرستان‌هایی مانند بینالود، کاشمر، قوچان و درگز خراسان رضوی نیز با نرخ باروری ۱.۸  در شرایط متوسط به لحاظ نرخ باروری قرار دارند.

عضو قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: طبق بررسی ها نرخ باروری در برخی از شهرستانهای زیر پوشش پایین‌تر از حد جایگزینی است که در تمام کمیته‌ها به ویژه کمیته بهداشت و درمان برنامه‌های قانون جوانی جمعیت به شکل جدی‌تری برای این شهرستان‌ها اجرایی می‌شود.

وی تصریح کرد: برای اینکه در چاله جمعیتی گرفتار نشویم، باید نرخ باروری بالای  ۲.۵  باشد.

دکتر احمدیان افزود: قرارگاه استانی اجرای قانون جوانی جمعیت از ۱۰ کمیته تشکیل شده است  که مسئولیت اجرای وظایف کمیته بهداشت و درمان قرارگاه جوانی جمعیت بر عهده دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار داده شده است.

وی ادامه داد: کمیته بهداشت و درمان در حوزه‌های ازدواج، طلاق، فرزندآوری و ناباروری فعالیت‌هایی را برعهده دارد و آموزش‌های پیش از ازدواج و ازدواج‌های دانشجویی از جمله فعالیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در عرصه ازدواج است، در حالی که این دانشگاه متولی امر ازدواج نیست اما در کنار سایر ارگان‌ها به این موضوع نیز پرداخته است.

حوزه بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد رتبه برتر کشور را کسب کرد

مدیر امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این دانشگاه در ارزشیابی سالانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال جاری موفق به کسب رتبه برتر کشور در حوزه بین‌الملل شد.
به گزارش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر سیامک زارعی‌قنواتی افزود: این دانشگاه در ارزیابی‌های صورت گرفته از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حوزه‌های تعاملات بین‌الملل، ارتباط با سازمان‌های علمی بین‌المللی و جذب دانشجویان خارجی جزو دانشگاه‌های موفق کشور بوده است.

وی ادامه داد: به منظور رشد پژوهش‌های مشترک این دانشگاه با مراکز بین‌المللی در حوزه سلامت، آموزش و پژوهش و همچنین افزایش دسترسی به دانش و فناوری روز جهان، جلب همکاری اعضای هیأت علمی دانشگاه با محققان ایرانی فعال در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی برتر دنیا در دستور کار قرار دارد.

مدیر امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: در راستای افزایش سطح علمی دانشگاه و تشویق اعضای هیأت علمی به شرکت در همایش‌های علمی بین‌المللی، فرصت‌های مطالعاتی خارج از کشور، عضویت در انجمن‌های معتبر علمی، دستورالعمل‌های مربوطه اصلاح شده و کمک هزینه‌ها تا سقف ۵۰ درصد افزایش یافته است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->