رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها

افشای ابعاد جدیدی از اختلاف حاکمیتی در عربستان

  • کد خبر: ۱۳۳۹۶۶
  • ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۴
افشای ابعاد جدیدی از اختلاف حاکمیتی در عربستان
منابع رسانه‌ای با افشای ابعاد جدیدی از اختلافات حاکمیتی در عربستان، از اختلافات شدید میان ولیعهد سعودی و یکی از پسر عموهایش که مشاور پادشاه عربستان و امیر مکه است، پرده برداشتند.

به گزارش شهرآرانیوز، حساب کاربری "العهد الجدید" در توییتر در این باره فاش کرد که خالد الفیصل مشاور ملک سلمان و امیر منطقه مکه، بیش از یک بار استعفای خود را به دربار تقدیم کرده است.

برپایه این گزارش، هر بار که بن سلمان استعفای الفیصل را دریافت می‌کرد بدون توجه آن را در کشو می‌گذاشت. الفیصل از بی اعتنایی بن سلمان برآشفت و تصمیم گرفت با پادشاه ملاقات کند و شخصاً استعفای خود را تقدیم وی کند، اما ملک سلمان نیز این استعفا را نپذیرفته و به او گفته است: "زمانی که من بروم، تو هم می‌روی".

منابع پیشتر از تشدید اختلافات میان بن سلمان و الفیصل به دلیل تخریب مناطقی از جده پرده برداشته بودند.
منابع مطلع در این باره اعلام کردند خالد الفیصل نسبت به طرح بن‌سلمان برای تخریب مناطق پر سر و صدای جده اعتراض داشته و به همین دلیل به ولیعهد سعودی اعتراض کرده است و این اعتراض خشم بن سلمان را به همراه داشته و به همین دلیل وی به مشاور بن سلمان هشدار داده است که اوامرش را سریعا اجرا کند چراکه در غیر این صورت خلع خواهد شد.

این منابع خاطرنشان کردند که الفیصل به محمد بن سلمان در این باره هشدار داده و تلاش کرد تا با پادشاه عربستان تماس بگیرد و در مورد خطرات این پروژه که انقلابی علیه خاندان حاکم است با او صحبت کند.
پیشتر مجتهد، افشاگر سعودی در سال ۲۰۱۹ در پست توئیتری درباره این اختلافات نوشته بود: به نظر می‌رسد «خالد فیصل» امیر منطقه مکه دو رفتار از خود نشان داده که باعث عصبانیت محمد بن‌سلمان ولیعهد عربستان شده و به همین دلیل دوره حاکمیت او را تمدید نکرده تا زمینه لازم برای کنار گذاشتن وی فراهم شود.

وی افزود بن‌سلمان با ابقاء فیصل می‌خواست وانمود کند به نسل قدیم خاندان آل‌سعود احترام می‌گذارد اما فیصل طی یک اقدام احمقانه اخبار مربوط به ترور جمال خاشقجی را به اطلاع پادشاه عربستان می‌رساند چرا که فکر می‌کرد او شخصاً وارد عمل می‌شود. بن‌سلمان در این پرونده متضرر نشد چرا که پادشاه بعد از چند دقیقه موضوع را فراموش کرد اما بن‌سلمان این رفتار خالد فیصل را به عنوان سوء نیت وی تلقی نکرد.

وی ادامه داد: اقدام دوم نیز سخنان خالد فیصل در برابر دوربین‌ها درخصوص اوضاع نامناسب اقتصادی کشور و خروج سرمایه از عربستان بود که نشان می‌داد اقدامات و سیاست‌های بن‌سلمان درخصوص سرمایه‌گذاری شکست خورده است. حال باید دید که بن‌سلمان خالد فیصل را بر کنار می‌کند یا صبر می‌کند تا دوره او تمام شود. بن‌سلمان یکی از شاهزادگان کم سن و سال را برای این پست انتخاب کرده اما هنوز در برابر واکنش نسل قدیم خاندان نگران است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->