پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (شنبه یکم اردیبهشت ١۴٠٣) | افزایش ابرناکی و وزش باد شدید حریق در یک مهمانپذیر اطراف حرم رضوی اطفا شد (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرطان روده بزرگ به لحاظ تعداد مبتلا در جایگاه سوم قرار دارد بیمارستان‌های کودک در مشهد خدمات درمانی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ارائه می‌دهند به‌صدا‌درآمدن زنگ‌خطر شیوع آبله‌مرغان، سرخک و آنفلوانزا در خراسان‌رضوی افزایش دوبرابری زندانیان مهریه و پرونده‌های قضایی در پی گران‌شدن سکه احتمال افزایش ۲۵ درصدی بودجه طرح «امنیت غذایی» ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ
سرخط خبرها

چند میلیارد وام ازدواج پرداخت شده است؟

  • کد خبر: ۱۳۴۹۵۷
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۵
چند میلیارد وام ازدواج پرداخت شده است؟
دبیر شورای عالی جوانان کشور گفت: ۸۰ هزار میلیارد تومان (همت) وام ازدواج امسال در کشور پرداخت شده در حالیکه کل مبلغ پرداختی سال گذشته معادل این رقم بوده است.

به گزارش شهرآرانیوز، وحید یامین پور روز سه شنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در سال جلسات استانداری لرستان بیان کرد: طی ۲سال گذشته آمار ازدواج در کشور؛‌ افزایشی و مثبت بود به نحوی که سالانه ۲۰ هزار مورد به میزان ازدواج های جدید در کشور اضافه شد در حالیکه روند ازدواج؛‌ طی ۱۰ سال قبل منفی بوده است.

وی با اشاره به اینکه میزان وام ازدواج به ۳۰۰ میلیون تومان رسیده است گفت: مکلف به تسهیل ازدواج هستیم چراکه راهبرد نظام اسلامی است بنابراین بر اساس مصوبه شورای عالی جوانان بانک ها فقط ۱۵ روز وقت دارند متقاضی را به شعبه ارجاع دهند تا جوانان برای یک اتفاق مقدس معطل بانک ها نشوند.

وی اظهار داشت: حداقل خدمت دولت برای مثبت نگه داشتن نرخ ازدواج پرداخت تسهیلات ازدواج با یک ضامن معتبر است و یکی از دلایل مثبت شدن نرخ ازدواج به دلیل کاهش هزینه ها و تشریفات بوده است.

یامین پور با اشاره به تصویب آئین نامه تسهیل ازدواج افزود: اماکن دولتی باید زیرساخت های موجود را به منظور برگزاری رایگان جشن ازدواج در اختیار جوانان قرار دهند.

دبیر شورای عالی جوانان کشور همچنین گفت: این ستاد بالاترین نهاد تصمیم گیر و محل هم افزایی نهادهای متولی امور جوانان می باشد و امسال۴۰ میلیارد تومان به موسسات فعال در حوزه ترویج ازدواج پرداخت شده است تا اقدامات لازم در خصوص ازدواج آسان و پایدار تسریع شود.

یامین پور افزود:رییس جمهور توجه ویژه ای به شورای عالی جوانان دارند تا جاییکه بررسی مسائل و موانع پیش روی جوانان در این شورا تحت نظر آیت الله رییسی در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه در این دولت مصوبه کارآمد برای حل مسائل جوانان لحاظ شده است عنوان کرد: جلسات این ستاد طبق آئین نامه هر ۲ ماه یکبار باید با همکاری فعالانه اعضا و به منظو حل مشکل و مسائل جوانان تشکیل می شود.

وی با تاکید بر موضوع ترویج ازدواج آسان؛ مددکاری و ارائه خدمات مشاوره به عنوان مهمترین ماموریت شورای عالی جوانان در دولت سیزدهم اظهار داشت: حمایت از سازمان های مردم نهاد در این حوزه در دستور کار قرار دارد و امید می رود سهم اعتباری نسبتا کم لرستان افزایش یابد.

دبیر شورای عالی جوانان کشور با بیان اینکه تخصیص تسهیلات حمایتی ازدواج با جدیت مورد توجه قرار دارد عنوان کرد: اعتبارات حمایتی استان ها بسته به ظرفیت جذب استان پرداخت می شود و ارتباطی به وسعت و جمعیت ندارد.

یامین پور با اشاره به اینکه امسال مجوز دفاتر تخصصی مشاوره برای مناطق محروم ارائه می شود ادامه داد: مجوز مراکز تسهیلات برای واسطه گری ازدواج و مراکز راهنمای خانواده نیز به زودی صادر خواهد شد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->