آماده‌سازی خیابان امام رضا(ع) برای راهپیمایی ۱۳ آبان در مشهد سرویس دهی رایگان ناوگان اتوبوسرانی مشهد به دانش آموزان ویژه مراسم راهپیمایی (۱۳ آبان ۱۴۰۳) سرویس‌دهی رایگان متروی مشهد به راهپیمایان در ۱۳ آبان ۱۴۰۳ افزودن ۲ خط پروازی خارجی به پرواز‌های فرودگاه مشهد حذف یک‌طرفه چند ایستگاه اتوبوس در بولوار فارغ‌التحصیلان مشهد هوای کلانشهر مشهد امروز سالم است (۱۲ آبان ۱۴۰۳) مشارکت مردم و حکمرانی شهری مطلوب جشنواره «طعم و رنگ پاییز ۱۴۰۳» در باغ مشهد افتتاح شد+ویدئو شهردار مشهد مقدس: یکی از برنامه‌های مدیریت شهری ایجاد حال خوب برای مردم است اجرای گسترده دوره‌های آموزشی ویژه نانوایان مشهدی | سهمیه کلان آرد خراسان رضوی براساس سرشماری ۱۳۹۵ محاسبه می‌شود اتصال بولوار دکتر حسابی به بزرگراه پیامبر اعظم (ص) در مشهد تا دو هفته آینده به‌زودی از فاز اول آزادراه مشهد_چناران بهره‌برداری می‌شود شهردار مشهد مقدس: ایمنی و رضایت شهروندان خط قرمز مدیریت شهری است نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: امسال خط بی‌آرتی بولوار توس در دستور کار قرار دارد «روز خراسان» به جای روز مشهد؟ بازگشایی و اتصال خیابان امام‌زمان(عج) به بولوار شهید احمدی در مشهد + فیلم احداث ۱۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالته در خراسان رضوی | ضرورت پیش‌بینی اعتبارات ملی کیفیت هوای ۶ منطقه مشهد آلوده است (۱۰ آبان ۱۴۰۳) پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی پروژه احداث مجتمع خدمات خودرویی آسکوپارس مشهد رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: اداره مشهد روزانه ۱۳۰ میلیارد تومان هزینه دارد + فیلم مشهد نیازمند سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن است
سرخط خبرها

دولت به دنبال ساخت یک فرودگاه ترکیبی در مشهد است | جابجایی فرودگاه مشهد امسال به جمع‌بندی می‌رسد

  • کد خبر: ۱۳۵۰۷۳
  • ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲
دولت به دنبال ساخت یک فرودگاه ترکیبی در مشهد است | جابجایی فرودگاه مشهد امسال به جمع‌بندی می‌رسد
مدیر فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: سیاست دولت و استان این است که فرودگاهی باشد تا حمل‌و‌نقل ترکیبی انجام دهد. یعنی راه‌آهن نزدیک آن باشد و بزرگراه در کنار آن قرار گرفته باشد. مطمئنا سرمایه‌گذاری که انجام می‌شود باید جایی باشد که به شهر مشهد نیز نزدیک باشد.

گروه مشهد | شهرآرانیوز، محمود امانی‌بنی در برنامه تلویزیونی اشاره در خصوص علت سر و صدای پرواز‌های فرودگاه مشهد بیان کرد: سر و صدای هواپیما ۳ تا ۴ پارامتر دارد. یکی از پارامتر‌های آن نزدیکی فرودگاه به شهر است که مشهد توسعه پیدا کرده است. فرودگاه پیش از سال ۳۷ که جانمایی شده و آن را با استاندارد‌های همان روز ساخته‌اند یکی از فرودگاه‌های استاندارد کشور محسوب می‌شود و در این مدت نیز توسعه نیافته، در حالیکه شهر مشهد توسعه یافته است.

وی گفت: علاوه بر گسترش شهر، آپارتمان‌سازی باعث شده که صدا پخش نشود. صدای هواپیما‌ها نیز قابل کاهش نیست، مگر اینکه ناوگان‌ها نو شود که ۳۰ تا ۴۰ درصد در کاهش صدای هواپیما‌ها تاثیرگذار است.
مدیر فرودگاه‌های خراسان رضوی در مورد جابجایی فرودگاه مشهد یادآور شد: جابجایی فرودگاه در کوتاه‌مدت و میان‌مدت امکان پذیر نیست، اما در بلندمدت و چشم‌اندازی دور سیاست شرکت فرودگاه‌ها، دولت، مقامات استانی و مصوبه هیات وزیران جابجایی آن در نظر گرفته شده است. مطالعات جابجایی فرودگاه تمام شده و چند گزینه وجود دارد که در غرب، جنوب و شرق مشهد باشد که بیشترین نظر ما روی غرب و شرق مشهد است. سیاست دولت و استان این است که فرودگاهی باشد تا حمل‌و‌نقل ترکیبی انجام دهد. یعنی راه‌آهن نزدیک آن باشد و بزرگراه در کنار آن قرار گرفته باشد. مطمئنا سرمایه‌گذاری که انجام می‌شود باید جایی باشد که به شهر مشهد نیز نزدیک باشد.

جابجایی فرودگاه مشهد امسال به جمع‌بندی می‌رسد

امانی‌بنی با اشاره به اینکه برای جابجایی فرودگاه مشهد امسال به جمع‌بندی می‌رسیم، گفت: در سال جاری به جمع‌بندی محل فرودگاه خواهیم رسید، مابقی تصمیمات آن در اختیار استان است که کار‌های تملک آن را انجام دهد. پس از تملک زمین به سراغ جانمایی ترمینال و باند‌ها می‌رویم، اما زمان دقیق احداث فرودگاه پس از انتخاب کامل مشاور مشخص می‌شود.

با احداث فرودگاه جدید در مشهد، فرودگاه هاشمی‌نژاد به فعالیت خود پایان می‌دهد

امانی‌بنی در خصوص فعالیت فرودگاه هاشمی‌نژاد پس از احداث یک فرودگاه جدید مشهد افزود: خیر، فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد مشکل سر و صدا دارد و به همین دلیل به دنبال ساخت فرودگاه دیگری هستند. حتی در برخی از نقاط نزدیک فرودگاه ساختمان‌های مرتفع به دلیل استاندارد‌های هوا اجازه ساخت ندارند.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی در خصوص عدم صعود و فرود پرواز‌ها از سمت طرق خاطرنشان کرد: هر پروازی که می‌خواهد وارد فرودگاه شود، از حدود ۱۴۰ کیلومتری با مرکز فرودگاه تماسی حاصل کرده و میزان باد و هوای شهر را بررسی می‌کند. باند نیز بر اساس مقدار باد، جهت باد، هوا و نوع ابری که در منطقه وجود دارد به خلبان پیشنهاد می‌شود.

امانی‌بنی با اشاره به اینکه خلبان باید تمام شرایط صعود و فرود را در نظر بگیرد، یادآور شد: بر این اساس، خلبان تصمیم می‌گیرد که از کدام باند فرود آید. اینکه چرا پرواز‌ها اکثرا در نزدیک غروب از سمت شهر فرود می‌آیند به این دلیل است که جهت باد در آن زمان شرقی به غربی است و هواپیما باید بر خلاف جریان باد صعود کرده و فرود آید. نوع ابری که در منطقه طرق وجود دارد نیز اجازه عبور پرواز از آن ابر را نمی‌دهد. هواپیمایی که می‌خواهد وارد ابر شود باید کل شرایط را در نظر بگیرد و به ناچار مجبور است از باندی استفاده کند که همه چیز استاندارد است و برای مسافران مطلوب‌تر باشد.

امانی‌بنی در خصوص علت تاخیر پرواز‌ها گفت: تاخیر‌ها ۲ نوع هستند که اکثرا در زمان پاییز و زمستان به علت نامطلوب بودن وضعیت آب و هوایی صورت می‌گیرد. برخی از هواپیما‌ها از مشهد به شهر‌های دیگر می‌روند. حدودا محل خواب یا بیس ۱۰ هواپیما در هر شب در مشهد قرار دارد و این هواپیما‌ها صبح پرواز‌های خود را انجام می‌دهند. اکثر پرواز‌های ما از تهران و یا سایر فرودگاه‌های دیگر می‌آیند که علت تاخیر اکثر پرواز‌های در نیمه دوم سال به علت شرایط نامطلوب آب و هوایی است.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی در خصوص علت تاخیر پرواز‌ها عنوان کرد: علت تاخیر‌ها در نیمه نخست سال نیز به دلیل مشکلاتی است که برای ایرلاین‌ها صورت می‌گیرد و هواپیما‌ها دچار نقص فنی می‌شوند. برخی از هواپیما که محل خوابشان در مشهد است یک هواپیمای استنبای دارند. برخی از هواپیما‌ها که محل خوابشان شهر دیگری است و تا زمانی که هواپیمای دیگر جایگزین شود، حداقل ۵ تا ۶ ساعت زمان می‌برد.

۹۰ درصد ترکیدگی لاستیک هواپیما‌ها به دلیل نقص فنی است

وی در خصوص علت ترکیدگی لاستیک هواپیما در فرودگاه مشهد تصریح کرد: بررسی‌هایی که انجام شد سازمان هواپیمایی ورود کرد و تقریبا ۹۰ درصد علل ترکیدگی لاستیک به دلیل تجهیزات هواپیما‌ها بود و ایراداتی نیز به رنگ‌های باند فرودگاه مشهد گرفته شد. طی ۲ ماه که در حال برنامه‌ریزی برای اصلاح رنگ بودیم هیچ ترکیدگی لاستیکی انجام نشد. وقتی اصلاح رنگ‌ها را هم انجام دادیم باز هم ترکیدگی لاستیک در هفته گذشته داشتیم که سازمان هواپیمایی کشوری دلیل آن را نقص فنی هواپیما اعلام کرد.

امانی‌بنی با اشاره به احداث ۴ پل ارتباطی از هواپیما به سالن ترانزیت در فرودگاه مشهد گفت: مسافران مشهد اکثرا زائر هستند و مسافرانی که در پاییز و زمستان مشرف می‌شوند برای تردد اذیت می‌شدند، از همین رو ۴ پل ارتباطی که سالن ترانزیت مسافران را مستقیم به هواپیما منتقل می‌کند در نظر گرفته شده که ۲ پل مورد بهره‌برداری قرار گرفته و ۲ پل دیگر آن تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید. همچنین مطالعات باند اصلی فعلی فرودگاه برای روکش و چراغ‌های باند تمام شده که برای روشنایی باند حدود ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->