جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

نشست نقد «داعشی و عاشقی» در مشهد برگزار شد

  • کد خبر: ۱۳۵۳۳۳
  • ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸
نشست نقد «داعشی و عاشقی» در مشهد برگزار شد
مجید ملامحمدی، نویسنده در نشست نقد و بررسی کتاب «داعشی و عاشقی» گفت: داعش امروزه به شکل های مختلفی ظهور می‌کند همانطور که در حادثه شاهچراغ شاهد آن بودیم.

به گزارش شهرآرانیوز، نشست نقد و بررسی کتاب «داعشی و عاشقی» به قلم مجید ملامحمدی از سوی دبیرخانه سی امین دوره هفته کتاب استان خراسان رضوی با مشارکت موسسه فرهنگی انتشاراتی به نشر آستان قدس رضوی و حضور علیرضا‌ظفر منتقد و کارشناس و عطیه هراتی به عنوان دبیر نشست پنج‌شنبه ۲۶ آبان ماه در محل کتاب‌فروشی مرکزی به‌نشر در مشهد برگزار شد.

مجید ملامحمدی، نویسنده کتاب، در این نشست به روند نگارش کتاب «داعشی و عاشقی» اشاره و ابراز کرد: حوزه تخصصی من نوشتن کتاب‌ها و معارف اسلامی ویژه کودک و نوجوان است. من تجربه چند سفر پیاده‌روی اربعین داشتم و مردمی با زبان‌ها و افکار مختلف در این جریان حضور دارند‌.

وی افزود: پیاده‌روی اربعین مسیر عجیب و اتفاقات خاص و منحصر به فردی در آن رخ می‌دهد و کلید نگارش کتاب در این سفر به ذهنم خطور کرد.

نویسنده کتاب داعشی و عاشقی گفت: برخی به من خرده گرفتند چرا در زمانی که داعش از بین رفته شما این عنوان را انتخاب کردید؟ برعکس من قائلم که هنوز داعش وجود دارد و ممکن است به شکل‌های دیگر بازگردد؛ همان‌طور که در داستان شاهچراغ شاهد هستیم.

از کودکی به کتاب علاقمند بودم
وی در پاسخ به این پرسش که چه الزاماتی برای نویسندگی وجود دارد، گفت: برای ورود به عرصه نویسندگی باید سطح مطالعه خود را ارتقاء بدهید. از کودکی به کتاب بسیار علاقه داشتم و در یک خانواده فرهنگی تربیت شدم.

نویسنده کتاب داعشی و عاشقی گفت: بچه‌های دوران ما ارتباط بسیاری با مجلات داشتند و من هم چون استعدادی در حوزه ادبیات داشتم نیز نشریه چاپ می‌کردم و از پول فروش آن، کتاب خریداری می‌کردم.

این نویسنده حوزه کودک و نوجوان گفت: برخی قائل به پیچیدگی در نگارش هستند؛ در صورتی که من روان‌نویسی و صادق نویسی راحرفه‌ای‌تر می‌دانم. علاقه‌مند به نگارش در کارهای مذهبی هستم و رمان بعدی من کتابی درباره فدک و بیان فضائل حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) است که به زبان فرانسوی نیز ترجمه شده است.

داعشی و عاشقی حاوی ادبیات لطیف و استعاره‌های زیبا است

علیرضا ظفر، کارشناس و منتقد نیز در این نشست به جنایت‌های گروه داعش اشاره و ابراز کرد: گروهکی مانند داعش آنچنان شست‌و‌شوی مغزی و تاثیری روی انسان‌ها دارد که موجب می‌شود فرد در اوج جوانی و انرژی انتحاری به کمر خود ببندد و از بین برود.

وی گفت: در عصری که پویش‌های مختلفی برای کرامت انسانی شکل می گیرد، با عنصر و پدیده ای به نام داعش با آن سطح ازخشونت مواجه هستیم که محدود به یک جغرافیا نیست و افرادی از آمریکا، فرانسه، امارات، ترکیه و سایر کشورها در این سازمان حضور دارند.

وی به کار بردن ادبیات لطیف و استعاره‌های زیبا را از ویژگی خاص این رمان دانست و گفت: نگارش چنین رمانی برای نوجوانان در این شرایط اتفاق خوبی است.

ظفر نپرداختن به موضوع رسانه را نقطه ضعف این رمان دانست و افزود: در عصر کنونی تاثیرگذاری رسانه را شاهد هستیم و می‌بینیم که دشمن چگونه نوجوان را تحریک می‌کند تا پاسگاهی را آتش بزند. برای کدام آرمان و برای رسیدن به کدام هدف این کار را انجام می‌دهد!؟ روند مواجهه یک جوان با تفکر داعشی با نقش و تاثیر رسانه ها بسیار مهم است و نویسنده می توانست این جنبه را در گرایش شخصیت ها به داعش نمایش دهد.
در پایان نشست جشن امضای کتاب با تابلویی منقوش به هنر خطاطی و شعار سال کتاب" ما همانیم که می خوانیم" با حضور نویسنده و برخی مهمانان انجام شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->