اردوغان با تقدیر از حماس: اسرائیل باید با آتش بس موافقت کند گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان و هنیه (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سردار غیاثی: انقلاب اسلامی، امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند توسعه گروه‌های جهادی است ماکرون: فرانسه به دنبال جنگ با روسیه نیست حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی + فیلم اختلافات نتانیاهو و رئیس شاباک بالا گرفت جزئیات توافق پیشنهادی آتش‌بس در غزه اعدام ۱۱ تروریست داعشی در عراق حماس با آتش‌بس در غزه موافقت کرد هشدار عربستان به اسرائیل درباره حمله به رفح کاخ سفید: نتانیاهو با بازگشایی گذرگاه کرم ابوسالم موافقت کرد حمله موشکی مقاومت اسلامی عراق به «عسقلان» رسانه عبری: تهاجم به رفح در کابینه اسرائیل تصویب شد فرانسه اعزام سرباز به اوکراین را تکذیب کرد روسیه انگلیس را تهدید کرد | هشدار مسکو: مواضع نظامی انگلیس را هدف قرار می‌دهیم بارزانی: اجازه نمی‌دهیم از اقلیم کردستان به امنیت ایران لطمه بزند تماس تلفنی ۳۰دقیقه ای بایدن و نتانیاهو درباره رفح ترامپ در دادگاه آمریکایی باز هم جریمه شد کارشناسان سازمان ملل: برخی از قربانیان در غزه، شکنجه و زنده دفن شده‌اند جزئیات دیدار رئیس حشدالشعبی با بشار اسد
سرخط خبرها

جزئیاتی جدید از اصلاح قانون انتخابات قوه مقننه در کمیسیون امور داخلی مجلس

  • کد خبر: ۱۳۵۸۹۹
  • ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶
جزئیاتی جدید از اصلاح قانون انتخابات قوه مقننه در کمیسیون امور داخلی مجلس
نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس از فرصت پیش ثبت‌نام ۲ ماهه برای رسیدگی و بررسی صلاحیت ثبت‌نام‌کنندگان و دریافت استعلام‌های لازم کاندیدا‌های نمایندگی قوه مقننه خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدحمیدرضا کاظمی درخصوص ضرورت اصلاح قوانین انتخاباتی مجلس شورای اسلامی، گفت: طی چند وقت گذشته طرح اصلاح قانون انتخابات قوه مقننه با حضور مسئولان در بخش‌های مختلف اعم از شورای نگهبان و ... مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به عنوان مثال مهلت رسیدگی و بررسی صلاحیت ثبت نام کنندگان و دریافت استعلام‌های لازم یکی از موضوعات مورد بحث بود که در این اصلاحیه به آن توجه شده است.

وی در این راستا، ادامه داد: در واقع طی این اصلاحیه ۲ ماه زمان پیش‌ثبت‌نام پیش‌بینی شده است؛ افرادی که می‌خواهند کاندیدا شوند قبل از زمان رسمی، ابتدا باید اقدام به پیش ثبت نام کنند که این مهم از طریق سامانه به منظور دریافت استعلام‌ها به مراجع لازم متصل خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: بر این اساس فرصت لازم برای شورای نگهبان وجود دارد که بررسی‌های لازم را در وقت مناسب انجام دهد؛ در واقع با توجه به پیش‌ثبت‌نامی که صورت می‌گیرد همه مدارک در دست شورای نگهبان وجود دارد و می‌تواند صلاحیت‌ها را بررسی کند.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس شورای اسلامی در رابطه با تعداد بالای ثبت نام کنندگان در انتخابات قوه مقننه، خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از انحصار صرفا شاخص‌های حداقلی مانند مدرک تحصیلی، سوابق مدیریتی و اجرایی، سن افراد و ... مورد توجه قرار گرفته است، اما نمی‌توان در جزئیات خیلی ریز شد، زیرا مردم نهایتا باید تصمیم گیر باشند؛ هر چند در حوزه سابقه مدیریت افراد باید اطلاعات شفاف تری ارائه شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->