معلمی در حاشیه | گفت‌وگو با فاطمه سجادی مدیر مدرسه خودگردان هدایت تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ تاثیر حمله داعش به مسکو بر روابط روسیه – طالبان ملا برادر با هیئت دیپلماتیک ایران در کابل دیدار کرد رهبر اقلیت سنای آمریکا: خروج ما از افغانستان چراغ سبز به پوتین بود نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل هفته آینده درباره افغانستان برگزار می‌شود شانس دوباره افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال افغانستان چگونه به جام جهانی فوتسال صعود خواهد کرد؟ آمریکا عادی سازی روابط با طالبان را مشروط به تغییر رفتار آنان کرد یک هیئت بلندپایه تجاری از ترکمنستان به کابل سفر کرد سازمان ملل از آسیب بیش از حد زنان افغانستان در رویداد‌های طبیعی خبرداد معاون نخست‌وزیر قزاقستان به کابل سفر کرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و تاجیکستان (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاظمی‌قمی در دیدار با حکمتیار، اوضاع منطقه و افغانستان را بررسی کردند سرمربی افغانستان: فردا با تمام توان مقابل تاجیکستان بازی می‌کنیم پخش زنده بازی افغانستان و تاجیکستان در جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ویدئو | حقابه هیرمند به کجا رسید؟ تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و تاجیکستان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گل‌های تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴
سرخط خبرها

سرکنسول ایران در هرات: به دنبال ایجاد فصلی تازه با طرف افغانستانی هستیم

  • کد خبر: ۱۳۶۴۵۶
  • ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶
سرکنسول ایران در هرات: به دنبال ایجاد فصلی تازه با طرف افغانستانی هستیم
هرات در روزهای گذشته میزبان هیاتی از مدیران استان خراسان رضوی بود. هیاتی که برای بررسی، گفت‌وگو و حل مسائل و مشکلات وادرات و صادرات کالا به افغانستان به هرات سفر کرده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ محمد صدیقی‌فر، سرکنسول ایران در هرات در پنجمین اجلاس کمیته مشترک هرات و خراسان رضوی که به میزبانی هرات برگزار شد، اظهارداشت: «سالانه بین تجار بخش خصوصی و رؤسای محلی ادارات هرات و خراسان رضوی نشست مشترک برگزار می‌شد؛ اما از چندی به این‌سو، این نشست‌ها به‌دلیل کرونا و تحولات در افغانستان، برگزار نشده بود.»

او برگزاری این جلسات برای حل برخی از مشکلات که میان تجارت دو کشور وجود دارد مفید دانست و افزود: «دیدن وضعیت کنونی افغانستان و ایجاد فصل تازه‌ای با طرف افغانستانی هدف از این سفر بوده است.»

حل مشکلات به  نفع ساکنان ایران و افغانستان است

نوراحمد اسلام‌جار، والی طالبان در هرات نیز در این دیدار از حضور مقام‌های ایرانی در ولایت هرات و تلاش برای حل چالش‌ها و مشکلات بازرگانان و دیگر چالش‌های مرزی استقبال کرد.

اسلام‌جار افزود: «عقد توافق‌نامه بین هرات و ولایت خراسان رضوی کشور ایران به نفع ساکنان هردو کشور است که در راه تسهیل تجارت و حل چالش‌ها، نقش مهم و اساسی دارد.»

در ادامه این نشست ابوالفضل چمندی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خرسان رضوی ایران رابطه بین هر دو کشور را مهم پنداشته و تأکید کرد: «هر دو کشور تأثیر مستقیم بر اقتصاد و تجارت همدیگر دارند.»

او تاکید کرد: کشور ایران به‌ویژه خراسان رضوی مصمم است تا روابط اقتصادی خوب با افغانستان و تجاران آن داشته باشد.

سفر هیاتی ۱۲ نفری از مدیران خراسان رضوی به هرات

ابوالفضل چمندی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی صبح روز ۳۰ آبان ماه در پایانه مرزی دوغارون تایباد از اعزام هیات اقتصادی خراسان رضوی به افغانستان خبرداد و گفت: در این سفر قرار است که مسائل مربوط به تجارت، حمل‌ونقل، صادرات سوخت، پایانه های مرزی و گمرکات با طرف افغانستانی مورد بحث قرار گیرد.

او ادامه داد: امید است که این سفر و گفتگوها منجر به روانسازی مبادلات ترانزیتی ایران و افغانستان در مرز زمینی دوغارون شود و سطح مراودات تجاری میان دو کشور افزایش پیدا کند.

در این سفر کاری دو روزه، چهار کارگروه متشکل از ۱۲ نفر از مدیران نهادهای اقتصادی خراسان رضوی به شهر هرات افغانستان سفر کردند.

شماری از مسؤولان نهاد‌های مختلف طالبان در هرات و مدیران استان خراسان رضوی در پنجمین اجلاس کمیته مشترک هرات و خراسان رضوی حضور داشتند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->