کریس کلمن سرمربی مورد نظر تراکتور کیست + بیوگرافی تلاش برای رساندن عالیشاه به بازی حذفی دبل شهاب زاهدی مقابل جوبیلو ایواتا + ویدیو گل ۳ امتیازی مرادمند تقدیم به دو بازیکن مصدوم روابط تیره و تار نکونام با سرپرست ناشناس استقلال حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند
سرخط خبرها

امیدواری جودوکاران خراسانی روی تاتامی

  • کد خبر: ۱۳۶۹۱۲
  • ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۶
امیدواری جودوکاران خراسانی روی تاتامی
خراسان‌رضوی بر سکوی نخست مسابقات جودو قهرمانی جوانان کشور ایستاد.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ رقابت‌های جودو قهرمانی جوانان کشور در میان هیاهوی جام‌جهانی فوتبال برگزار شد و در این سکوت خبری، ۲۷۴ جودوکای جوان برای رسیدن به آرزو‌ها و رؤیاهایشان رودرروی یکدیگر قرار گرفتند و روی تاتامی به مبارزه پرداختند. برگزاری این مسابقات با توجه به تعلیق چندساله جودو کشور و از تکاپوافتادن جودو در استان‌های مختلف، از اهمیت زیادی برخوردار بود. جودویی که بخشی از نسلش با تعلیق از سوی فدراسیون جهانی سوخت و حالا نیاز به پوست‌اندازی و احیای دوباره دارد. در این میان جودو خراسان‌رضوی هم چندی است که از آن ابهت و قدرت سابق افتاده است و نیاز به ترمیم دارد. در این رقابت‌ها تیم جودو جوانان خراسان‌رضوی توانست در پایان به مقام قهرمانی برسد تا این شروعی دوباره باشد برای اوج‌گرفتن در جودو کشور و شاید به‌زودی حضور مقتدرانه جودوکا‌های خراسانی در عرصه‌های بین‌المللی.

بالاتر از تهران و اصفهان مدعی

مسابقات جودو قهرمانی جوانان کشور و انتخابی تیم‌ملی (یادواره شهید نادر مهدوی) به میزبانی استان بوشهر برگزار شد. در چارچوب این رقابت‌ها ۲۷۴جودوکا از ۳۲تیم به روی تاتامی رفتند و در پایان این تیم خراسان‌رضوی بود که با کسب یک مدال طلا، چهار مدال نقره و یک مدال برنز جام قهرمانی را در استان بوشهر بالای سر برد. پس از تیم خراسان‌رضوی، استان تهران با کسب یک مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز نایب‌قهرمان شد. استان اصفهان هم با یک مدال طلا و یک مدال نقره در جایگاه سوم ایستاد.

غافل‌گیری در وزن اول

تیم خراسان‌رضوی به‌واسطه سبقه و اعتباری که در این رشته ورزشی دارد، در همان وزن اول به طلای امیرحسین خوش‌قدم، جودوکای خوب استان امیدوار بود، اما در مبارزه فینال این وزن خوش‌قدم به جودوکای شهر میزبان رقابت‌ها رسید و همین مسئله در کسب نقره جودوکای خراسانی بی‌تأثیر نبود. در وزن ۵۵ کیلوگرم محمدمهدی خدری از بوشهر به مدال طلا رسید و امیرحسین خوش‌قدم از خراسان‌رضوی دوم شد. محمدحسین بابایی و رضا چهارمحالی هم به‌ترتیب از استان یزد و استان لرستان عناوین سوم مشترک را از آن خود کردند.

۸ وزن و ۶ مدال برای خراسان

رقابت‌های جودو جوانان قهرمانی کشور در هشت وزن برگزار شد. وزن‌های ۵۵، ۶۰، ۶۶، ۷۳، ۸۱، ۹۱، ۱۰۰ و ۱۰۰+ کیلوگرم اوزانی بود که ورزشکاران در آن به مبارزه با یکدیگر پرداختند. نکته جالب آنکه تیم خراسان‌رضوی در هشت وزن برگزاری مسابقات توانست در شش وزن صاحب مدال شود و ورزشکارانش روی سکو بروند. خراسان فقط در اوزان ۷۳ و ۶۰ کیلوگرم نتوانست به روی سکو برود و در دیگر وزن‌ها مدال گرفت.

داستان ۴ ناکامی در فینال

جودوکا‌های اوزان ۵۵، ۶۶، ۹۱ و ۱۰۰ کیلوگرم خراسان‌رضوی در این مسابقات مدال نقره گرفتند. حسین بخشی دومین جودوکای خراسانی بود که در وزن ۶۶ کیلوگرم مبارزه فینال را به حریف واگذار کرد. او در بازی نزدیک به بهراد براتی از استان اصفهان باخت. در این وزن ابوالفضل نوری از قم و سامان فلاح‌زاده از مازندران به سومی مشترک رسیدند. در وزن ۹۱ کیلوگرم هم عادل آزموده از خراسان‌رضوی با بدشانسی مبارزه فینال را به محمدجواد محبی از قم باخت تا به مدال نقره برسد و حسرت مدال طلا بر دلش بماند. در این وزن امیررضا سربی از فارس و سیدمحمدحسین صادقی از تهران به سومی مشترک رسیدند. در وزن ۱۰۰ کیلوگرم نیز محمدعلی کاظمی از فارس قهرمان و محمدحسین یاقوتی از خراسان‌رضوی دوم شد. محمد رمضانی‌ارشد از خوزستان و امیرپویا نوحی از کرمان مشترکا سوم شدند. تیم جودو خراسان در وزن ۱۰۰+کیلوگرم این رقابت‌ها توسط ابوالفضل ترابی به یک مدال برنز رسید.

مرد طلایی خراسان، آینده استان

خراسانی‌ها در این مسابقات فقط یک نشان طلا به دست آوردند؛ طلایی که البته ارزشمند بود و جوان وزن ۸۱ کیلوگرم خراسان را به سوی آینده‌ای درخشان سوق می‌دهد. ابوالفضل عیسی‌زاده در فینال این وزن توانست مهدی کاظمی از استان آذربایجان‌شرقی را شکست بدهد. این طلا می‌تواند در آینده و در رده‌های سنی بالاتر و حتی در تیم‌ملی برای این جودوکا به‌دست آید. ابوالفضل صداقتی و ابوالفضل پرویزی از استان‌های کرمان و البرز در این وزن به مقام سوم مشترک رسیدند.

جودو خراسان امیدوار به نسلی جدید

جودو خراسان در دهه‌های گذشته قطب جودو کشور بوده و اگرچه تقسیم خراسان‌بزرگ به سه خراسان شمالی، جنوبی و رضوی کمی از قدرت استان کاسته، خراسان‌رضوی همچنان جودوکا‌های نامی در تاریخش دارد که هنوز نامشان سرآمد است؛ از علی معلومات بگیرید تا جواد محجوب و.... حالا نسل جدید جودو خراسان رفته‌رفته شکل می‌گیرد و امید می‌رود این نسل که امروز قهرمان جوانان کشور شده است، بتواند در آینده نزدیک ملی‌پوشان جدید و خوش‌نقشی را به جودو کشور معرفی کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->