تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳) اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی درترور رهبران حماس و نجات اسرا حزب‌الله طی یک روز ۵ بار پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد مزایده ملک ۶۵ هزار متر مربعی امیرمنصور آریا به دلیل معوقات مالیاتی رئیس‌جمهور در دیدار با اسماعیل هنیه: شکست‌های طوفان‌الاقصی برای رژیم صهیونیستی جبران‌پذیر نیست رئیس‌جمهور: تصادفات جاده‌ای نگران‌کننده و نقطه مقابل نشاط اجتماعی است
سرخط خبرها

اردوغان: عادی سازی روابط با سوریه بعید نیست

  • کد خبر: ۱۳۷۰۰۰
  • ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۷
اردوغان: عادی سازی روابط با سوریه بعید نیست
رئیس جمهور ترکیه معتقد است عادی سازی روابط با سوریه در آینده‌ای نزدیک بعید نخواهد بود.

به گزارش شهرآرانیوز، اردوغان در بخش دیگری از سخنانش به روابطش با مصر اشاره کرد و گفت: به نظرم که تحولات مثبتی با مصر روی خواهد داد.

وی افزود: کسانی بودند که به دنبال بهره برداری از قطع روابط ما کشورهای حاشیه خلیج فارس بودند اما طرح آنها زمانی که ما این مشکل را برطرف کردیم، ناکام مانده است.

فؤاد اوکتای معاون رئیس جمهوری ترکیه نیز جمعه شب در این خصوص گفت که عادی سازی روابط با مصر در چارچوب اراده مشترک دو طرف، منافع و احترام متقابل ادامه می‌یابد.

وی افزود: موضع ترکیه در اولویت دادن به همکاری های منطقه ای منجر به گشایش دوره جدیدی در روابط دوجانبه با امارات، عربستان و اسرائیل شده است.

اردوغان در خصوص سوریه نیز تأکید کرد: به مانند مصر، روابط ترکیه با سوریه نیز می تواند به روال معمول خود بازگردد، چرا که دشمنی همیشگی در سیاست وجود ندارد.

وی گفت که دیدار وی با عبدالفتاح السیسی رییس جمهوری مصر در حاشیه افتتاحیه جام جهانی فوتبال در دوحه با میانجیگری شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر صورت گرفته است.

به گفته اردوغان ، این دیدار بین ۳۰ تا ۴۵ دقیقه به طول انجامیده است و دو طرف بر ادامه گفت وگوها بین دو کشور در سطح وزرا توافق کردیم.

رییس جمهوری ترکیه گفت که همتای مصری اش از دیدار روز افتتاحیه در قطر استقبال کرده است.

اردوغان افزود: مذاکرات با مصر در سطح وزیران ادامه خواهد داشت و پس از آن با رئیس جمهوری این کشور دیدار خواهم کرد.

وی چهارشنبه شب گذشته نیز از امکان دیدار خود با بشار اسد خبر داد و گفت که «ما در نهایت در این خصوص گام هایی اتخاذ خواهیم کرد».

اردوغان پس از پایان نشست پارلمان، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره امکان دیدار با رئیس جمهوری سوریه گفت: «ممکن است با اسد دیدار کنم، دشمنی دائمی در سیاست وجود ندارد، در نهایت گام هایی را اتخاذ خواهیم کرد».

در مقابل، بشار اسد نیز اخیرا در گفت وگو با خبرنگاران درباره از سرگیری روابط با ترکیه تاکید کرد: دیدارها با آنکارا اکنون "فقط ماهیت اطلاعاتی" دارد اما "بالا رفتن سطح دیدارها را به دنبال خواهد داشت".

بشار اسد افزود: ترکیه آمادگی خود را برای برآورده کردن مطالبات دمشق ابراز داشته است. وی در عین حال تاکید کرد: سوریه انتظار گام های عملی از ترکیه دارد و نه فقط کلام صرف.

رئیس جمهوری سوریه گفت: چه بسا آنکارا در جهت گیری های خود صادق تر از برخی اعراب باشد، اما نمی توان قضاوت کرد که موضع ترکیه جدی است یا صرفا فقط یک مانور سیاسی است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->