بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟ برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای حمایت از خلاقیت و نوآوری ترافیک در بزرگراه‌های مشهد | فوت عابر پیاده درتصادف با سواری در بولوار مصلی (۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۳)  دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد
سرخط خبرها

ایجاد چهار هاب فناوری در استان خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۳۷۰۴۳
  • ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱
ایجاد چهار هاب فناوری در استان خراسان رضوی
دبیر نمایشگاه دستاورد‌های هفته پژوهش و فناوری خراسان رضوی از ایجاد چهار هاب فناوری در شرق کشور و استان خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، مسعود میرزائی، دبیر نمایشگاه دستاورد‌های هفته پژوهش و فناوری خراسان رضوی، در نشست خبری امروز(۷ آذرماه) با خبرنگاران اظهار کرد: استان خراسان رضوی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و انرژی هاب است. همچنین ما به‌زودی استان خراسان رضوی را به هاب صنایع معدنی، کود شیمیایی و صنایع غذایی و کانکتور‌ها تبدیل خواهیم کرد.
وی افزود: در حوزه کانکتور‌ها با اطمینان می‌گوییم که به‌جز استان خراسان رضوی جایی در کشور وجود ندارد. 

وی با بیان اینکه در حوزه کود شیمایی در کشور مشکل داریم، گفت: کود‌های وارداتی در بازار قلابی هستند و باعث نابودی خاک کشاورزی می‌شود.

دبیر نمایشگاه دستاورد‌های هفته پژوهش و فناوری خراسان رضوی با تأکید بر اهمیت فناوری در دنیای امروز گفت: متأسفانه در همه وزارتخانه‌ها و ادارات کل مشکل فناوری اطلاعات داریم. مبانی و مفاهیم فناورانه در ادارات کل و وزارتخانه‌ها باید بروز و ظهور کند. 
وی با اشاره به گفتمان‌سازی در حوزه فناوری برای عموم مردم، گفت: روایتگری فناوری را در پارک شروع کردیم و می‌خواهیم مردم آن را درک کنند. همچنین در نمایشگاه هفته پژوهش هدف‌گذاری را بر دانش‌آموزان قرار داده‌ایم و آن‌ها را تشویق می‌کنیم به سمت فناوری بروند.

معدن خواف، از مهم‌ترین معادن کشور در استان خراسان رضوی

دبیر نمایشگاه دستاورد‌های هفته پژوهش و فناوری خراسان رضوی با اشاره به اینکه معدن خواف یکی از مهم‌ترین معادن کشور در استان خراسان رضوی است، گفت: متأسفانه در گذشته در حوزه معدن در پارک علم و فناوری اقداماتی صورت نگرفته و از طرفی هم در دانشگاه فردوسی مشهد نیز رشته‌ای در زمینه معدن نداریم. ما در دوره جدید مدیریت اقداماتی در این زمینه انجام می‌دهیم. وی با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری باید به محل تجمع و پاتوق دانش‌آموزان، دانشجویان و اساتید تبدیل شود، ادامه داد: به‌دنبال این هستیم با همکاری دستگاه‌های دولتی و شهرداری اتوبوس‌هایی برای حمل‌و‌نقل در مسیر پارک علم و فناوری از میادین مهم شهر و ساعت‌های مختلف اختصاص دهیم. به گفته وی، اگر در حوزه کشاورزی و سایر حوزه‌ها و صنعت در فرایندها بازنگری و فناوری را وارد کار کنیم، موفق‌تر خواهیم بود.

جزییات برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش

وی درباره جزییات برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش نیز گفت: هرساله درآذر ماه این برنامه به صورت کشوری برگزار می‌شود. امسال نیز برنامه ابلاغی استان‌ها این است که از بازه ۱۲ تا ۱۸ آذر برنامه هفته پژوهش داشته ایم. 
وی تصریح کرد: نمایشگاه محل ظهور و بروز دستاورد‌های استان‌ها است. برنامه‌های ما در این نمایشگاه فشرده است و از ۱۴ آذر تا ۱۶ آذر نمایشگاه را در محل نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه از فناوران برتر استان در حوزه‌های مختلف تجلیل خواهد شد. همچنین تا امروز درخواست‌های زیادی برای حضور داشته ایم و پیش بینی می‌کنیم ۸۰ مجموعه در این نمایشگاه حضور پیدا کنند. 
وی ادامه داد: رویکرد‌های متمایز این نمایشگاه نسبت به نمایشگاه‌های قبلی حضور پررنگ بخش دانش‌اموزی است و آموزش و پرورش بسیار متفاوت حضور پیدا خواهد کرد.

وی درخصوص رونمایی از محصولات جدید فناورانه در این نمایشگاه همچنین‌ گفت: تاکنون محصولاتی جدید از شرکت‌ها برای رونمایی اعلام و معرفی شده و پیش‌بینی می‌کنیم بین ۵ تا ۷ محصول جدید در روز افتتاحیه این نمایشگاه رونمایی شود.

وی همچنین درخصوص دستور رییس جمهور برای توسعه پارک علم و فناوری خراسان رضوی همچنین تاکید کرد: در طول ۲۰ سال گذشته حتی یک سانتی‌متر به مساحت پارک اضافه نشده است و طبق دستور ریاست جمهوری باید کارخانه خانه‌سازی مشهد به ما تحویل داده شود اما تاکنون هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

به گفته وی، مساحت کارخانه خانه‌سازی ۸۰هکتار و چهار برابر مساحت فعلی پارک است. این درحالیست که همچنین ۲۰۰ شرکت متقاضی استقرار در پارک علم و فناوری هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->