تعداد شهروندان مشهدی دارای معلولیت به ۶۰ هزار نفر رسید ثبت‌نام مجدد در آزمون استخدامی ویژه معلولان | زمان آزمون تغییر کرد واریز مبالغ نامشخص بهزیستی برای معلولان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) سهمیه خراسان رضوی در اولین آزمون استخدامی معلولان سراسر کشور مشخص شد مستمری حق پرستاری فروردین ۱۴۰۳ معلولان همراه با مابه‌التفاوت واریز شد + مبلغ مستمری (۲۷ فروردین) مستمری کمک هزینه لوازم بهداشتی فروردین ۱۴۰۳ معلولان بدون افزایش واریز شد واریز علی‌الحساب کمک‌هزینه معیشت ماده ۲۷ معلولان (۲۶ فروردین ۱۴۰۳) مستمری فروردین ۱۴۰۳ معلولان با افزایش ۳۰ درصدی واریز شد (۲۵ فروردین ۱۴۰۳) استقرار بیش از هزار صندوق دریافت فطریه در مشهد | مبالغ فطریه به نیازمندان اختصاص خواهد یافت واریز مستمری فروردین ۱۴۰۳ مددجویان بهزیستی شایعه است | مستمری کمیته امداد واریز شد شمار معلولان ذهنی و اوتیستیک در مشهد به بیش از ۱۶ هزار نفر رسید تفاوت فاحشِ حق پرستاری معلولان و حق پرستاری جانبازان در سال ۱۴۰۳ قدرِ سکوت | مراسم آخرین شب قدر ۱۴۰۳ ویژه ناشنوایان برگزار شد + ویدئو اوتیسم چیست؟ | نگاهی به چالش ها و فعالیت ها در حوزه اوتیسم تجهیز و بهره‌برداری از ۲مرکز جدید آموزش طیف اوتیسم در خراسان رضوی واکنش عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به عدم واریز عیدی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد مشهد به مناسبت روز جهانی اوتیسم آبی رنگ خواهد شد کمک هزینه معیشت ماده ۲۷ معلولان واریز شد (یک فروردین ۱۴۰۳) ۵۲۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان خراسان رضوی احداث می‌شود مابه التفاوت مستمری سال ۱۴۰۲ مددجویان بهزیستی پرداخت خواهد شد
سرخط خبرها

حمایت مدیریت شهری از تولیدات کارآفرینانه معلولان در مشهد

  • کد خبر: ۱۳۷۵۴۶
  • ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰
حمایت مدیریت شهری از تولیدات کارآفرینانه معلولان در مشهد
مشاور شهردار مشهد در امور معلولان از اختصاص فضاهای کسب‌و‌کار برای معلولان در برخی مناطق پرتردد شهری خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولان به کوشش مرکز فنی‌و‌حرفه‌ای توان‌یابان غرب مشهد برگزار شد.

در این مراسم که با حضور شکوری و سادات‌فاطمی، مشاوران شهردار مشهد مقدس، مشایخیان معاون اداره کل فنی‌و‌حرفه‌ای خراسان رضوی و جمعی از فعالان حوزه معلولان، خیران، مربیان و مدرسان فنی‌و‌حرفه‌ای و افراد دارای معلولیت برگزار شد، جواد شکوری طی سخنانی اظهار کرد: مدیریت شهری از سال گذشته تاکنون نزدیک به ۲۱ عنوان فعالیت ویژه افراد دارای معلولیت انجام داده است که برخی از آن‌ها برای اولین‌بار در کشور انجام شده است.

وی ادامه داد: شهرداری مشهد مقدس بر این باور است که نباید وجود بیش از ۱۰ درصد از شهروندان با نیازهای ویژه را نادیده گرفت و باید از ظرفیت‌ها و توانایی‌های ایشان بهره برد.

این فعال حقوق شهری معلولان تصریح کرد: اشتغال و توانمندسازی همشهریان معلول برای ما نیز دغدغه است و براساس رایزنی‌های صورت‌گرفته تلاش می‌کنیم فضاهای بازار و اماکن اشتغال شهری را تا حد امکان در اختیار این عزیزان قرار دهیم.

شکوری بیان کرد: تولیدات معلولان در این مرکز بسیار خوب و آموزش‌ها کاربردی است. تلاش می‌کنم ‌شهردار محترم مشهد از این فضا بازدید کند.

نیازمند پیشران‌ها در حوزه اشتغال معلولان هستیم

معاون اداره کل فنی‌‌و‌حرفه‌ای خراسان رضوی در این مراسم با توجه به اهمیت آموزش و مهارت برای اقشار دارای معلولیت گفت: باید اتاق‌های فکر میان دولت و بخش خصوصی به کمک اشتغال معلولان بیاید و در واقع نقش پیشران برای این گروه قائل باشیم.

مشایخیان گفت: بسترهایی مانند مرکز فنی‌و‌حرفه‌ای معلولان کمک بسزایی به رشد مهارت‌ها و البته اشتغال معلولان می‌کند. اما مهم آن است که بتوانیم این افراد و تولیداتشان را به کارفرمایان و صاحبان مشاغل معرفی کنیم.

راه‌اندازی ۵ کارگاه آموزشی و مهارتی

فاطمه سنجرانی، مسئول هماهنگی و نظارت بر کارگاه‌ها و دوره‌های فنی‌و‌حرفه‌ای توان‌یابان، نیز طی سخنانی اظهار کرد: اکنون به کوشش انجمن حامیان کودکان و نوجوانان معلول ذهنی مشهد، بیش از ۸۰ هنرجوی دختر و پسر در بیش از ۶ کلاس متنوع فنی‌و‌حرفه‌ای مشغول آموزش هستند و مدرک معتبر پایان دوره دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: در ابتدا بنا بر آن بود که صرفا معلولان جسمی‌حرکتی در این مرکز دوره ببینند؛ اما با پیگیری‌های صورت‌گرفته اینک هنرجویان کم‌توان ذهنی هم امکان آموزش و مهارت‌اندوزی‌ دارند.

وی در پایان با تقدیر از زحمات شهردار مشهد اعلام کرد: به کوشش شهردار محترم و به‌مناسبت روز جهانی معلولان برای اولین‌بار تعداد ۴۰ هنرجوی کم‌توان ذهنی همراه با خانواده به زیارت کربلای معلی مشرف خواهند شد که از همیاری مدیریت شهری متشکریم.

گفتنی است مشهد بیش از ۵۱ هزار شهروند معلول دارد که معلولیت‌های ذهنی، دومین معلولیت رایج در مشهد پس از معلولیت جسمی‌حرکتی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->