حمله هوایی رژیم صهیونیستی به طولکرم (۱۰ تیر ۱۴۰۳) سفر تبلیغاتی محمدجواد ظریف به مشهد در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ تکمیل فهرست نهایی اعضای ۱۰ کمیسیون‌ تخصصی مجلس دوازدهم + اسامی شورای نگهبان سلامت مرحله اول انتخابات ریاست‌جمهوری را تأیید کرد تعداد رأی‌ها و نتیجه انتخابات دور اول ریاست‌جمهوری در استان تهران | سبقت پزشکیان از جلیلی کمبود ۱۷۶ هزار معلم در سال تحصیلی جدید | حدود ۷۲ هزار معلم تا مهر امسال بازنشسته می‌شوند تبلیغات نامزد‌های راه‌یافته به دور دوم، آغاز شد (۱۰ تیر ۱۴۰۳) معاون رئیس جمهورآمریکا: مناظره با ترامپ، ساعت خوبی برای بایدن نبود تظاهرات بزرگ مردم کراچی در حمایت از فلسطین و توقف جنگ در غزه حمله پلیس رژیم صهیونیستی به تظاهرات کنندگان در قدس اشغالی + عکس حملات روسیه در شرق اوکراین ۱۲ کشته بر جای گذاشت سرتیپ سریع: بزودی از قایق جدید نظامی نیروهای مقاومت یمن رونمایی می شود جنبش ملی «غیرمتعهد» آمریکا خطاب به بایدن: مسیر خود در مورد غزه را تغییر دهید اسپانیا به شکایت درباره نسل کشی اسرائیل می‌پیوندد ابراز نگرانی آلمان درباره دور دوم ریاست جمهوری ترامپ اذعان تل آویو به هلاکت و زخمی شدن ۴ نظامی دیگر در غزه زلنسکی باز هم از غرب سلاح خواست گروه های حقوق بشری، اظهارات ترامپ علیه فلسطینی ها را مصداق بارز نژاد پرستی دانستند خانواده اسرای صهیونیست: نتانیاهو بارها مانع از دستیابی به توافق مبادله اسرا شده است + فیلم
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با گوترش | جمهوری اسلامی ایران، هرگز دست بسته نخواهد بود

  • کد خبر: ۱۳۷۸۰۲
  • ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۲
گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با گوترش | جمهوری اسلامی ایران، هرگز دست بسته نخواهد بود
وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با دبیرکل سازمان ملل ارسال سلاح با تاکید بر اینکه ایران دیپلماسی و گفت و گو را بهترین گزینه می‌داند، تاکید کرد: «جمهوری اسلامی ایران در برابر سایر گزینه‌ها هرگز دست بسته نخواهد بود».

به گزارش شهرآرانیوز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، بعدازظهر امروز (جمعه)، در گفت و گوی تلفنی با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل با تشریح دیدگاه اصولی جمهوری اسلامی ایران در خصوص تحولات مرتبط با جنگ اوکراین، ریشه این جنگ را در سیاست غلط توسعه ناتو به شرق ارزیابی کرد و ارسال سلاح از سوی کشورمان به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را اتهامی بی اساس دانست که با هدف مشروع جلوه دادن کمک های تسلیحاتی غرب به اوکراین صورت می گیرد.

 امیرعبداللهیان مدعیان و منتقدان ایران در این خصوص را آغازگران و استمراردهندگان جنگ اوکراین خواند و بار دیگر مخالفت جمهوری اسلامی ایران در زمینه ارسال سلاح به طرفین این جنگ را که نتیجه آن وارد آوردن خسارات جانی و مالی فزاینده به دو طرف است، مورد تاکید قرار داد و بر تلاش مستمر کشورمان برای توقف جنگ بین دو کشور و نیل به صلح پایدار در اروپا تصریح  کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با اشاره به تحولات داخلی در جمهوری اسلامی ایران، اقدامات آمریکا و چند کشور معدود غربی در زمینه تشویق به اغتشاش و ترور در ایران و با بکارگیری اطلاعات نادرست و سوءاستفاده هدفمند از سازوکارهای بین المللی را تشریح کرد.

امیرعبداللهیان همچنین با تاکید بر اینکه ایران دیپلماسی و گفت و گو را بهترین گزینه می‌داند، تاکید کرد: «جمهوری اسلامی ایران در برابر سایر گزینه‌ها هرگز دست بسته نخواهد بود».

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در این تبادل نظر تلفنی تلاش خود برای تداوم گفت و گوی منطقه ای را مورد تاکید قرار داد و از حمایت و نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران در این مسیر قدردانی کرد.

 دبیرکل سازمان ملل همچنین ابراز امیدواری کرد تلاش‌های تهران برای توقف جنگ در اوکراین، منجر به برقراری آتش بس و حل مشکل شود. وی در ادامه ابتکار جمهوری اسلامی ایران در تشکیل کمیته ملی برای رسیدگی به حوادث داخل ایران را اقدامی پسندیده خواند.

گوترش در عین حال با تاکید بر اینکه گفت و گو و دیپلماسی راه کار مناسب برای حل مشکلات منطقه و جهان است، از نقش جمهوری اسلامی ایران در کمک به حل سیاسی بحران یمن قدردانی کرد و نیاز به استمرار نقش آفرینی کشورمان در این زمینه را مورد تاکید قرار داد.

طرفین در این تماس تلفنی آخرین وضعیت مذاکره برای لغو تحریم و همکاری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و تهران را مورد توجه قرار دادند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->