رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها

گزارش لحظه به لحظه از مراسم تشییع پیکر مطهر سردار سلیمانی در تهران

  • کد خبر: ۱۳۸۱۳
  • ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۱
گزارش لحظه به لحظه از مراسم تشییع پیکر مطهر سردار سلیمانی در تهران
قشر‌های مختلف مردم تهران فوج فوج در حال حرکت به سمت دانشگاه تهران، محل برگزاری مراسم تشییع هستند و این درحالی است که قرار است مراسم تشییع شهید حاج قاسم سلیمانی از ساعت ۸ آغاز شود.

به گزارش شهرآرانیوز، در حالی که کمتر از نیم ساعت به زمان آغاز رسمی مراسم تشییع پیکر سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهانش باقی مانده است، قشر‌های مختلف مردم تهران فوج فوج در حال حرکت به سمت دانشگاه تهران، محل برگزاری مراسم تشییع هستند.
مردم با در دستان تصاویری از سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس سر می‌دهند و خواهان انتقام سخت ترور سردار سلیمانی هستند.

تعداد بازدید : 853


شعار در متروی تهران: میکُشم میکُشم آنکه برادرم کُشت

تعداد بازدید : 563



اینجا تهران است، سیل میلیونی جمعیت برای سردار حاج قاسم سلیمانی و یارانش

تعداد بازدید : 516



مراسم تشییع پیکر شهدا، رأس ساعت ۸ در دانشگاه تهران آغاز می‌شود و در ادامه، رهبر معظّم انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نماز را بر پیکر مطهّر سردار سلیمانی اقامه خواهند کرد.
پس از اقامه نماز، پیکر شهدا از دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی تشییع خواهد شد.
پیکر سردار سلیمانی پس از تشییع در تهران به قم منتقل می‌شود و پس از تشییع در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) برای تدفین به کرمان منتقل می‌شود.



تصویر هوایی از حضور حماسی مردم تهران در مراسم وداع با سردار سلیمانی و همرزمان شهیدش



آغاز مراسم تشییع در تهران

از دقایقی پیش مراسم تشییع و اقامه نماز بر پیکر سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی و همرزمانش  با تلاوت قرآن در محوطه نمازجمعه در دانشگاه تهرانآغاز شده است و پس از اقامه نماز توسط حضرت آیت الله سیدعلی خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دانشگاه تهران، به سمت میدان آزادی تشییع می شود.

تعداد زیادی از مقامات کشوری و لشگری برای شرکت در مراسم نماز بر پیکر سردار سلیمانی که به امامت رهبر انقلاب اسلامی اقامه می شود در دانشگاه تهران حاضر شده‌اند.

مردم تهران با شعارهای "مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر اسرائیل"، "این همه لشگر آمده به عشق رهبر آمده"، "علمدار نیامد" و "ای لشگر صاحب زمان آماده‌ایم آماده ایم" در مراسم تشییع سردار شهید سلیمانی شرکت کرده‌اند. همچنین پلاکاردهایی با عکس‌های شهید سلیمانی و نوشته هایی مثل "خون‌بهایت فتح قدس است"، "انتقام سخت" و "بدرود فرمانده" در دستان مردم قرار دارد.

این مراسم درحالی آغاز می‌شود که مردم عزادار تهران از ساعت‌های ابتدایی بامداد امروز در مسیرهای تعیین شده برای وداع با پیکر این سردار سرافراز حاضر شده بودند. ایستگاه‌های صلواتی از ساعات اولیه بامداد با پخش گل و پوسترهای حاوی تصاویر سردار سلیمانی با مردم برای حضور در مراسم تشییع سپهبد سلیمانی همراهی کردند.

همچنین تقاطع نواب، وصال، چهارراه ولیعصر و ۱۶ آذر به دلیل حضور تعداد زیاد شرکت‌کنندگان در مراسم تشییع به روی خودروها بسته شده است.

پیکر مطهر این شهدا روز گذشته (شنبه) به ترتیب در حرمین کاظمین (ع)، بغداد، کربلای معلی و نجف اشرف در جوار حرم امیرالمومنین (ع) تشییع شد و از روز گذشته پس از ورود به کشور، ابتدا در اهواز و سپس در مشهد مقدس و در آستان قدس رضوی با حضور با شکوه مردم قدرشناس تشییع شد.

پس از تشییع و تکریم پیکر سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی توسط مردم شهید پرور تهران، پیکر این سردار مقاومت جهت وداع به قم منتقل و سپس جهت تدفین در روز سه شنبه به کرمان منتقل می‌شود.

 

تهرانی ها به پا خواستند

 

گرچه بنا به گفته سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، قرار بود مراسم تشییع از ساعت ۸ صبح با اقامه نماز بر پیکر شهید سپهبد قاسم سلیمانی آغاز شود اما از ساعاتی قبل از مراسم خیابان های منتهی به محل برگزاری مراسم مملو از جمعیت بود و مردم همیشه در صحنه و شهیدپرور پایتخت ایران اسلامی ساعاتی قبل از آغاز رسمی مراسم در خیابان های اطراف دانشگاه تهران حضور یافتند.

بر اساس گزارش ها جمعیت در جلوی درب دانشگاه تهران به صورت متراکم حضور دارند و ضمن سردادن شعارهای ضدآمریکایی و ضد اسرائیلی، منتظرند تا مراسم تشییع پیکرهای مطهر شهیدان مقاومت آغاز شود.

برخی از هموطنان به صورت خودجوش در میان مردم شیر گرم، چایی و نان و پنیر به عنوان صبحانه توزیع می‌کنند. هم‌چنین تعدادی دیگر به شرکت‌کنندگان در مراسم تشییع گل اهدا می‌کنند.

 

مردم تهران خواهان گرفتن «انتقام سخت»

 

شرکت کنندگان در مراسم تشییع شهید قاسم سلیمانی در تهران، با امضای طوماری خواهان گرفتن انتقام سخت شهادت سردار سلیمانی شدند.

شرکت کنندگان در مراسم تشییع شهید قاسم سلیمانی در تهران که تا ساعتی دیگر آغاز خواهد شد، با امضای طوماری خواهان گرفتن «انتقام سخت» شهادت سردار سلیمانی شدند و اعلام کردند پاسخ این اقدام تروریستی دولت جنایتکار ترامپ باید داده شود.

 


ورود پیکر شهیدسردار قاسم سلیمانی به دانشگاه تهران




دختر شهید سلیمانی خطاب به رهبر انقلاب: آقاجان نکند شهادت پدرم ناراحتی به چهره شما بیاورد.


«اسماعیل هنیه» در دانشگاه تهران: به ایران آمده ایم تا شهادت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را تسلیت عرض کنیم

من از سرزمین مبارک فلسطین می‌آیم؛ از قدس قبله نخست مسلمانان
به ایران آمده‌ایم تا به مقام معظم رهبری و همه مردم شهادت فرمانده بزرگ قاسم سلیمانی را تسلیت بگوییم
احساسات صادقانه و خالصانه خود را در قبال فرمانده‌ای شهید ابراز می‌کنیم که در راه فلسطین و مقاومت فداکاری‌های بسیار کرد.
ما امروز اینجاییم تا احساسات خود را نثار فرماندهی کنیم که در راه مقاومت فداکاری کرد تا به جایگاه امروزش رسید
ما اعلام می‌کنیم که این جنایت وحشیانه آمریکا نشان‌دهنده روحیه جنایتکارانه و سبعانه‌ای است که این جنایات را در سرزمین فلسطین نیز مرتکب می‌شود.
همان روحیه‌ای که دیروز سلیمانی را ترور کرد، به رژیم صهیونیستی جرأت جنایت در فلسطین را می‌دهد.
این جنایت سبعانه را باید همه جهانیان محکوم و مرتکبانش را مجازات کنند.



پخش زنده تصاویر تشییع پیکر سردار سلیمانی در شبکه الجزیره مباشر قطر



تا دقایقی دیگر...

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی تا دقایقی دیگر برای حضور در مراسم تشییع و اقامه نماز بر پیکر مطهر شهید عالی مقام حاج قاسم سلیمانی، مجاهد بزرگ ابومهدی مهندس و شهدای جنایت تروریستی دولت آمریکا، در دانشگاه تهران حضور خواهند یافت.


اقامه نماز رهبر انقلاب بر پیکر سردار شهید سلیمانی و شهدای مقاومت
گزارش لحظه به لحظه از مراسم تشییع پیکر مطهر سردار سلیمانی در تهران/ آغاز رسمی مراسم تشییع سردار مقاومت از ساعت ۸


گریه مقام معظم رهبری در هنگام اقامه نماز بر پیکر شهید سپهبد سلیمانی

گزارش لحظه به لحظه از مراسم تشییع پیکر مطهر سردار سلیمانی در تهران/ آغاز رسمی مراسم تشییع سردار مقاومت از ساعت ۸



حضور دکتر روحانی در مراسم تشییع و اقامه نماز برپیکر شهید سپهبد قاسم سلیمانی و شهدای مجاهد مقاومت

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور صبح دوشنبه همراه با مردم مومن و قدرشناس در مراسم وداع، تشییع و اقامه نماز بر پیکر سردار بزرگ و پر افتخار اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، مجاهد بزرگ ابومهدی المهندس و دیگر شهدای اقدام تروریستی و جنایتکارانه آمریکا شرکت کرد. 



هم اکنون آغاز تشییع پیکر پاک شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس و همراهانش در دانشگاه تهران


 

 تشییع پیکر شهدا از دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی

پس از اقامه نماز بر پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی توسط رهبر معظّم انقلاب، لحظاتی قبل تشییع پیکر مطهّر شهدا از دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی آغاز شد.


امضای طومار و نوشتن نامه به رهبر معظم انقلاب جهت اعلام آمادگی برای خونخواهی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی

گزارش لحظه به لحظه از مراسم تشییع پیکر مطهر سردار سلیمانی در تهران/ آغاز رسمی مراسم تشییع سردار مقاومت از ساعت ۸


اولین تصاویر بالگرد از جمعیت میلیونی مردم در تشییع حاج‌قاسم سلیمانی


پخش زنده مراسم تشییع شهدا در رسانه‌های روسیه
گزارش لحظه به لحظه از مراسم تشییع پیکر مطهر سردار سلیمانی در تهران/ آغاز رسمی مراسم تشییع سردار مقاومت از ساعت ۸

پخش زنده مراسم تشییع پیکر سپهبد سلیمانی از تلویزیون چین
گزارش لحظه به لحظه از مراسم تشییع پیکر مطهر سردار سلیمانی در تهران/ آغاز رسمی مراسم تشییع سردار مقاومت از ساعت ۸


پیکر شهدا با شعارهای حیدر حیدر مردم انقلابی در حال تشییع به سمت میدان انقلاب است 

گزارش لحظه به لحظه از مراسم تشییع پیکر مطهر سردار سلیمانی در تهران/ آغاز رسمی مراسم تشییع سردار مقاومت از ساعت ۸


الجزیره: مردم تهران به ژنرال سلیمانی ادای احترام کردند؛ احتمال انتقام‌ بعد از پایان عزاداری

شبکه الجزیره با اشاره به حضور گسترده مردم تهران در مراسم تشییع پیکر فرماندهان مقاومت نوشت: احتمال می‌رود بعد از پایان سه روز عزاداری، ایران به ترور سلیمانی پاسخ دهد.



همه آمدند

 

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور نیز در مراسم تشییع پیکر شهید قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت در تهران حضور یافت.

مقامات کشوری و لشکری پس از شرکت در نماز بر پیکر سردار سلیمانی که به امامت رهبر انقلاب اسلامی اقامه شد،‌ همراه با مردم پیکر سردار شهید را از دانشگاه تهران تا میدان آزادی تشییع کردند. همچنین حجت الاسلام «محمود علوی» وزیر اطلاعات در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی و شهدای مقاومت در تهران حضور یافته است. «علی ربیعی» سخنگوی دولت، «غلامعلی حدادعادل» رئیس شورای تحول و ارتقای علوم انسانی، «سعید جلیلی» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری رییس جمهور، سردار سرلشکر «محمدعلی جعفری» فرمانده سابق سپاه، «منصور غلامی» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، «محسن رضایی» دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، «عبدالعلی عسگری» رییس سازمان صدا و سیما، «علی یونسی» دستیار رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، «محمود احمدی نژاد» رییس دولت نهم و دهم پیروز حناچی شهردار تهران، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی، حجت السلام و المسلمین محسن قرائتی، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان، علی ربیعی سخنگوی دولت و حجت الاسلام والمسلمین «سید مهدی خاموشی» رییس سازمان اوقاف و امور خیریه از چهره‌های حاضر در مراسم هستند.

 

ناطق نوری در صف تشییع کنندگان / امامی کاشانی هم آمد

حجت‌الاسلام و المسلمین ناطق نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم تشییع پیکر شهید قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت در تهران حضور یافت.آیت الله امامی کاشانی خطیب موقت نمازجمعه تهران نیز در مراسم تشییع پیکر شهید قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت حضور داشت.

بدرقه هم‌قطران 

همچنین سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه در مراسم تشییع پیکر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی حضور یافت.  در میان تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شد عکس بوسه سرلشکر باقری رئیس کل ستاد نیروهای مسلح بر تابوت ابو مهندس‌المهدی و اشک های او بر پیکر سردار شهید سلیمانی نیز قابل توجه بود.

گزارش لحظه به لحظه از مراسم تشییع پیکر مطهر سردار سلیمانی در تهران/ آغاز رسمی مراسم تشییع سردار مقاومت از ساعت ۸


حضور جانشین فرمانده کل سپاه 

سردار فدوی جانشین فرمانده کل سپاه نیز  در مراسم تشییع پیکر پاک سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش حضور پیدا کرد. 

گزارش لحظه به لحظه از مراسم تشییع پیکر مطهر سردار سلیمانی در تهران/ آغاز رسمی مراسم تشییع سردار مقاومت از ساعت ۸

حضور وزیر ارتباطات و با همسر و فرزندش 

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات نیز به همراه همسر و فرزند خوردسالش در مراسم تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی حاضر شد. 
گزارش لحظه به لحظه از مراسم تشییع پیکر مطهر سردار سلیمانی در تهران/ آغاز رسمی مراسم تشییع سردار مقاومت از ساعت ۸


مرثیه‌خوانی زنان بختیاری برای حاج قاسم


حضور مسئولان ورزشی در مراسم تشییع 


مسئولان وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک، روسای فدراسیون‌ها، ورزشکاران، اعضای تیم‌های ملی مختلف و … در این مراسم حضور دارند.

مهدی ترابی بازیکن پرسپولیس در مراسم تشییع پیکر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی
گزارش لحظه به لحظه از مراسم تشییع پیکر مطهر سردار سلیمانی در تهران/ آغاز رسمی مراسم تشییع سردار مقاومت از ساعت ۸


صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک در حاشیه مراسم تشییع پیکر سردار قاسم سلیمانی
گزارش لحظه به لحظه از مراسم تشییع پیکر مطهر سردار سلیمانی در تهران/ آغاز رسمی مراسم تشییع سردار مقاومت از ساعت ۸


مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش در مراسم تشییع پیکر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی
گزارش لحظه به لحظه از مراسم تشییع پیکر مطهر سردار سلیمانی در تهران/ آغاز رسمی مراسم تشییع سردار مقاومت از ساعت ۸


گزارش روز گذشته از مراسم تشییع سردار سلیمانی در مشهد


 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->