حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال
سرخط خبرها

فرصت صعود تا پله چهارم برای بسکتبالیست‌های آویژه

  • کد خبر: ۱۳۸۳۴۹
  • ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
فرصت صعود تا پله چهارم برای بسکتبالیست‌های آویژه
آویژه صنعت امروز در هفته پایانی نیم‌فصل نخست لیگ‌برتر بسکتبال مقابل ذوب‌آهن به میدان می‌رود.

شهرآرانیوز؛ لیگ‌برتر بسکتبال به روز پایانی نیم‌فصل نخست رسیده است و امروز شش دیدار در شش شهر کشور برگزار خواهد شد. دیدار‌هایی که می‌تواند برای تیم‌ها به‌واسطه تعیین رتبه پایان نیم‌فصلی حائز اهمیت باشد. اگرچه لیگ‌برتر بسکتبال با فرمولی پیچیده برگزار می‌شود و دوازده تیم حاضر بعد از یک دور کامل بازی رفت و برگشت باز باید در سه گروه چهارتیمی با یکدیگر مصاف کنند و با اضافه‌کردن امتیاز آن بازی‌ها به جدول اصلی، هشت تیم به مرحله پلی‌آف بروند و تا فینال طی مسیر کنند. نماینده مشهد، آویژه صنعت پارسا، امسال فصل را پرفرازونشیب دنبال کرده، اما به هر تقدیر فعلا عملکردی خوب داشته و در مکان ششم جدول است. شاگردان سرجان ایوانوویچ امروز از ساعت شانزده در اصفهان به‌مصاف ذوب‌آهن این شهر خواهند رفت. دیداری که اگر با پیروزی نماینده مشهد به پایان برسد، این فرصت را به آویژه‌ای‌ها خواهد داد که تا پله چهارم جدول بالا بیایند.

جدال با جایگاه مهم

هنوز فرصت زیادی تا پایان لیگ‌برتر بسکتبال باقی است و سیب این مسابقات که به هوا بیفتد، تا رسیدن به زمین هزار چرخ می‌زند، اما واقعیت آن است که رتبه و جایگاه هر تیم در پایان هر نیم‌فصل یا مرحله می‌تواند به شخصیت تیم و صرف فعل خواستن در بازیکنان، کادرفنی و کادر مدیریتی آن تیم کمک کند. آویژه صنعت درحالی فرصت رسیدن به جایگاه چهارم جدول را در بازی امروز دارد که همه می‌دانند در لیگ‌برتر امسال حکایت سه تیم از سایر تیم‌ها جداست. تیم‌های شهرداری گرگان، مهرام و کاله سه تیم پرستاره و پول‌دار لیگ هستند که به‌نظر از همین حالا حسابشان را از بقیه جدا کرده‌اند. در سویی دیگر، سایر تیم‌ها نشان دادند که فاصله چندانی باهم ندارند و این را می‌توان از نتایجی که مقابل یکدیگر گرفتند، فهمید. اینکه کدام‌یک از این تیم‌ها بتواند در پایان جدول دور رفت بعد از سه تیم بالانشین باشد، مسئله مهمی است که می‌تواند اعتمادبه‌نفس بازیکنان آن تیم و هوادارانشان را بالا ببرد.

مسئله ترکیب آویژه

نماینده مشهد در چند بازی اخیر پرنوسان ظاهر شد، اما بالاخره در بازی این هفته بعد از یک نیمه فاجعه‌بار توانست به‌طرزی دراماتیک و درخشان به بازی برگردد و مهمانش، صنایع هرمزگان، را از پیش‌رو بردارد. نکته قابل ذکر درباره این بازگشت، تغییرات مداومی بود که سرمربی صربستانی در ترکیب تیم داد تا بالاخره به ترکیب ایدئالش رسید. سرجان در چند بازی اخیر بار‌ها از تاکتیک به‌کارگیری هم‌زمان دو بازیکن گارد رأس در ترکیب استفاده کرد و در این بازی هم در مقاطعی سه بازیکن در این پست به میدان فرستاد. البته این را هم نباید از نظر دور داشت که نوید خواجه‌زاده، از ستاره‌های آویژه، چند بازی است که حال خوشی ندارد و در بازی قبلی هم اصلا روی سکو‌ها بود.

هماهنگی شیرین کورین و رفقا

حامد حسین‌زاده، کورین هنری و مهدی افخمی سه بازیکن پُست مشترک آویژه هستند که این روز‌ها بدجوری با یکدیگر به هماهنگی رسیدند. هماهنگی مثال‌زدنی کورین و حسین‌زاده در بازی هرمزگان یکی از عوامل اصلی موفقیت این تیم بود. کورین و حامد حسین‌زاده در این بازی بار‌ها توانستند نیمه زمین حریف را به دو نیم تقسیم کنند و هرکدام وظیفه راهبری یک مسیر را انجام بدهند. اتفاقی که موجب گمراهی حریف و تشخیص‌ندادن بازیکن حمله‌کننده از گارد رأس می‌شد.

دیدار حساس هفته در آبادان

در سایر دیدار‌های این هفته بازی‌های حساس دیگری هم برگزار می‌شود که شاید بتوان مهم‌ترین بازی هفته را دیدار پالایش نفت‌آبادان و مهرام دانست؛ دیداری که به‌میزبانی تیم آبادان برگزار خواهد شد. شهرداری گرگان صدرنشین هم این هفته در یک بازی خارج از خانه به‌مصاف مس رفسنجان خواهد رفت. بازی‌ای که نباید برای صدرنشین قدرتمند لیگ سخت باشد و به‌احتمال فراوان دهمین پیروزی فصل را برای آن‌ها به‌همراه خواهد داشت. رعد پدافند، قعرنشین لیگ‌برتر، با توفارقان آذرشهر دیدار ته‌جدولی‌ها را برگزار خواهند کرد. دیداری که به‌میزبانی تیم نظامی در تهران برگزار می‌شود. کاله هم این هفته در خانه میزبان مس کرمان است. نبوغ اراک نیز در خانه به‌مصاف صنایع هرمزگان خواهد رفت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->