قتل و سوزاندن جسد پدر به دست دختر شیطان صفت کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳ پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای عالی بیمه زلزله، مرزن آباد مازندران را لرزاند (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف جسد جوان گم شده در بشکه اسید مرگ یک جوان در پی شلیک پلیس +اطلاعیه پلیس واریز وام ۳۰ میلیون تومانی به حساب بازنشستگان کشوری + جزئیات (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۶ هزار عدد قرص غیرمجاز از یک واحد صنفی در مشهد کشف شد (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) برخورد مرگبار تریلر با پراید در جاده نیشابور -فریمان (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) حقوق معوق معلمان خرید خدماتی و حق التدریس در اسرع وقت پرداخت شود پلیس راهور فراجا: تصمیم گرفتیم فرایند صدور گواهینامه موتورسیکلت را تسهیل ببخشیم کشف بیش از ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲ | ۷۵ درصد کشفیات مواد مخدر در شرق کشور صورت گرفت محدودیت‌های ترافیکی کنکور سراسری ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد بازداشت ۲۰ نفر از مدعیان فروش سوالات کنکوری توسط پلیس فتا افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد «قلیان اکسیژن» طرح مطالعاتی وزارت بهداشت است | افزایش ۵۰ درصدی مصرف قلیان در ۷ سال بی‌خوابی، خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش می‌دهد دستور جمع‌آوری یک مکمل تقویتی رشد مو صادر شد
سرخط خبرها

ضرر بزرگ برای رستوران‌های کوچک طرقبه و شاندیز

  • کد خبر: ۱۳۹۸۵۳
  • ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۳
  • ۱
ضرر بزرگ برای رستوران‌های کوچک طرقبه و شاندیز
رئیس اتحادیه رستوران‌ها و تالارهای طرقبه و شاندیز از کاهش فروش صنف‌های تحت نظارت این اتحادیه به‌دلیل مشکلات اقتصادی مردم خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، مصوبه اخیر کمیسیون نظارت بر اصناف شهرستان طرقبه و شاندیز مبنی بر محدودیت ساعت کاری رستوران‌ها و تالار‌های این شهرستان تا ساعت یک بامداد باعث واکنش اتحادیه رستوران‌داران شد.

جواد افشار با گله‌مندی از مصوبه اخیر به شهرآرانیوز گفت: معضل فعلی شهرستان، دست‌فروشان و دکه‌های بدون مجوز حاشیه طرقبه هستند؛ اما فرمانداری و اداره صمت، رستوران‌ها را مجبور به تعطیلی در ساعت یک بامداد می‌کند.

وی ادامه داد: چگونه است که یک دکه غیربهداشتی فروش بلال و لبو و باقالی و سوسیس تاریخ مصرف گذشته می‌تواند فعالیت کند، اما یک واحد صنفی مجوزدار باید تعطیل کند؟

افشار با اشاره به رایزنی‌های اخیر اتحادیه با مسئولان شهرستان خاطرنشان کرد: پیش از این مشکل را حل کرده بودیم و درخواستمان این بود که سخت‌گیری نداشته باشند تا واحد‌های صنفی حداکثر تا دو بامداد فعالیت کنند. اما شاهدیم که بدون دعوت از مسئول اتحادیه‌ای که برای آن مصوبه تعیین کرده‌اند، ما را به تعطیلی ملزم می‌کنند.

مشکلات اقتصادی، فروش رستوران‌های طرقبه و شاندیز را کم کرد

افشار در ادامه به تبعات این طرح اشاره کرد و گفت: شاید این طرح ضرر زیادی به رستوران‌های بزرگ و درجه‌یک منطقه وارد نکند و اصلا بسیاری از همکاران ما پیش از ساعت یک بامداد فعالیت خود را تمام کنند؛ اما مجموعه‌های فروش آش یا جگر قطعا دچار ضرر و زیان خواهند شد.

وی ادامه داد: تابستان امسال و هم‌زمان با کاهش بیماری کرونا، بازار رستوران‌ها و تالار‌های شهرستان رونق یافت و وضعیت بهبود پیدا کرد. اما در شش ماه دوم امسال به‌ویژه یک ماه گذشته به‌علت فشار اقتصادی، فروش همکاران ما حدود یک‌سوم شده است.

افشار تصریح کرد: شاید یک ساعت زودتر بستن رستوران برای مسئولان مهم نباشد، اما همان یک ساعت سبب کاهش ۳۰درصدی فروش و در نتیجه افت ۵۰درصدی درآمد رستوران‌های ارائه‌دهنده آش و جگر خواهد شد.

وی ناتوانایی مردم در خرید را مطرح کرد و یادآور شد: اگر قیمت برخی محصولات غذایی افزایش چندانی نیافته است، دلیلی بر ثبات بازار نیست؛ بلکه این توان خرید مردم است که کاهش چشمگیری یافته است.

افشار در پایان با گله‌مندی دوباره از بی‌اطلاعی این اتحادیه از تصمیم مسئولان طرقبه و شاندیز گفت: توقع داشتیم حتی به‌عنوان یک شنونده در جلسه تصمیم‌گیری حاضر شویم، نه اینکه مصوبه را اجرا کنیم. اکنون نیز اتحادیه همچنان موافق فعالیت تا ساعت دو بامداد است و برای رسیدن به نتیجه‌ای که کسبه را متضرر نکند، باید مذاکراتی را آغاز کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
0
0
منقلهای کنار راه اصلا بهداشت رعایت نمیشود من خودم یکی از انهاییکه هر روز انجا هستم می بینم چطوره سوسیها را به سیخ میزنند سیاه میشود شاندیز ابرده
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->