دستگیری متهم به سرقت دو میلیاردی طلا در مشهد ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان تا حالا چند تا بستنی خوردین؟ رشد ۲۱ درصدی مرسولات صادره پست خراسان‌رضوی در سال ۱۴۰۲ اختلافات اعتقادی و فرهنگی بعد از ازدواج را چگونه حل کنیم؟ رشد سه‌برابری مسمومیت با قارچ وحشی؛ از خوردن قارچ در طبیعت خودداری کنید زمزمه فروش بیمارستان «مهرگان» مشهد! دود اختلاف مالکیت یک بیمارستان به چشم مردم می‌رود تجاوز ۴ مرد تبعه خارجی به یک نوجوان شانزده‌ساله در تهران ۸ گام کلیدی اقتصادی در شروع زندگی زوج‌های جوان تبِ تراپی | مشاوره رفتن بخشی از سبک زندگی است نه ظرفیتی برای پُز اجتماعی  غفلت از مشاوره آمار بالای غرق‌شدگی در استانی که دریا ندارد! | سال گذشته، خراسان‌رضوی رتبه هفتم میزان غرق‌شدگی کشور را به دست آورد آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد مواد غذایی که هرگز آنها را نباید با معده خالی بخورید با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید، بخوانید چرا دمای روغن زمان سرخ کردن اهمیت دارد؟ چرا باید به قول‌هایی که به فرزندتان می‌دهید عمل کنید؟
سرخط خبرها

افغانستان رتبه اول در تولید هروئین و مرفین جهان

  • کد خبر: ۱۴۰۰۷۰
  • ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷
افغانستان رتبه اول در تولید هروئین و مرفین جهان
ستاد مبارزه با موادمخدر و دانشگاه آزاد اسلامی با هدف اجرای طرح یاریگران زندگی و برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌ اعتیاد به مدت سه سال تفاهم‌نامه همکاری جدید امضا کردند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ دکتر اسکندر مؤمنی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک با دانشگاه آزاد که هم‌زمان با هفته پژوهش برگزار شد، گفت: امیدوارم این تفاهم‌نامه، فصل جدیدی در تمدید همکاری‌ها و استفاده از ظرفیت‌ها در جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باشد.

وی افزود: معتقدیم اگر موضوع اعتیاد و موادمخدر قرار است ساماندهی شود باید مبارزه و پیشگیری از اعتیاد صورت بگیرد، شاید انتظار بسیاری از مردم و خانواده‌ها این باشد که در جامعه موادمخدر وجود نداشته باشد تا کسی مصرف نکند؛ این انتظار درست و به حق مردم است اما به تنهایی کافی نیست؛ زیرا زمانی می‌توانیم این موضوع را سامان دهیم که هم تلاش شود موادمخدر در دسترس نباشد و هم تلاش شود که توانمندسازی و بازدارندگی درونی ایجاد شود تا اگر موادمخدر هم در دسترس بود، کسی آن را مصرف نکند.

دبیرکل ستاد با بیان اینکه طی یکسال گذشته ۱۲ شهید در مسیر مبارزه با موادمخدر به شهادت رسیده‌اند، بیان کرد: تاکنون در حوزه مقابله با موادمخدر تلاش‌های زیادی شده است اما در حوزه‌های پیشگیری از اعتیاد و توانمندسازی، کمتر از ظرفیت‌ها استفاده کرده‌ایم؛ به همین دلیل طرح یاریگران زندگی در جلسه اصلی ستاد با حضور رئیس جمهور تصویب و در حال اجرا است.

مؤمنی ادامه داد: ایران در کنار کشوری قرار دارد که رتبه اول تولید موادمخدر را در دنیا دارد و بیش از ۹۰ درصد تریاک جهان در افغانستان تولید می‌شود، همچنین آن کشور، رتبه اول تولید هروئین و مرفین جهان را دارد. از طرفی در ۱۰ سال گذشته با حمایت آمریکایی‌ها و ناتو تبدیل به قطب تولید موادمخدر صنعتی شیشه و آمفتامین‌ها شده است که این خطری بزرگ برای همه کشورها است، به همین دلیل برنامه ایران در مبارزه با موادمخدر متوازن است و چهار حوزه مقابله، پیشگیری، درمان و توانمندسازی را همسو با یکدیگر پیش می‌برد.

وی با اشاره به اهداف طرح یاریگران زندگی گفت: در این طرح تلاش می‌شود که هم افراد مبتلا به اعتیاد درمان شوند و به جامعه برگردند و هم از گرایش افراد سالم و یا افراد در معرض خطر، به اعتیاد جلوگیری شود. همچنین در این طرح، نهادهای فرهنگی و آموزشی مانند وزارتخانه‌های ارشاد، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و رسانه‌ها همکاری دارند.

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با موادمخدر؛ دبیرکل ستاد گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از رویش‌های انقلاب اسلامی است و تاکنون کمک‌های شایانی به توسعه علم و دانش و ارتقا سطح دانش و پژوهش داشته است. در این تفاهم‌نامه نیز همکاری‌های دو جانبه در حوزه‌های پژوهش، توانمندسازی، پیشگیری و آگاهی بخشی ارتقا می‌یابند.

همچنین دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد در این مراسم با بیان اینکه موادمخدر بخشی از سبک زندگی غربی برای غفلت و تباهی است و برای متوقف کردن تلاش جوانان طراحی شده است، تأکید کرد: جامعه‌ای برای پیشرفت، باید خود را در راه مبارزه با موادمخدر متعهد بداند.

وی افزود: این دانشگاه با یک میلیون و دویست هزار نفر دانشجو، می‌تواند نقش مهمی در پیشگیری از موادمخدر و افزایش سواد عمومی در جوامع داشته باشد.

رئیس دانشگاه آزاد در پایان بیان داشت: دانشگاه محلی برای حل مسئله است و موادمخدر نیز مسئله‌ای است که باید حل شود، هم اکنون صد هزار تحقیق به طور پیوسته در قالب پایان‌نامه‌های ارشد و رساله‌های دکتری سالیانه در دانشگاه آزاد انجام می شود که بخشی از این تحقیقات می تواند به مقوله موادمخدر و موضوعات مرتبط با آن اختصاص یابد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->