آنونس رسمی فیلم «مست عشق» رونمایی شد + فیلم تصویرسازی دیجیتال حسن روح‌الامین برای شعر رهبر معظم انقلاب + عکس مجموعه ویدئوکتاب‌های سلامت اجتماعی منتشر شد دبیر بیست‌و‌دومین جشنواره ملی رسانه‌های ایران منصوب شد لیلا حاتمی با «مسیر باد» به ونیز می‌رسد؟ «پرویز خان» سینما آنلاین + زمان اکران آنلاین سریال «رخنه» کلید خورد تولید فیلمی با موضوع رضوی برای جشنواره فجر اکران فیلم سینمایی «مست عشق» در ۶ سینمای مشهد از فردا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تیزر ماجرای تیراندازی به «کنجی ژیراک» ستاره موسیقی پاپ فرانسه محل برگزاری نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ مشخص شد ماجرای تغییر در قوانین فصل آینده جوایز اسکار فصل دوم «آقای قاضی» در شبکه دو + زمان پخش خاطره‌ای از جنس صدا | یادی از شهلا ناظریان، دوبلور پیشکسوت که ۲ سال پیش در چنین روزی درگذشت فیلم سازی در مشهد جاده یک طرفه است | گفتگو با سعید ولی زاده، فیلمساز مشهدی آشنایی با برخی شخصیت‌های ماندگار ویلیام شکسپیر + عکس داستان‌هایی از ذهن آشفته انسان امروزی | گپی با نویسنده «گالری یک ذهن درهم» درباره این مجموعه داستان و حال و هوای آن صفحه نخست روزنامه‌های کشور - سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
سرخط خبرها

خادمان مواکب اربعین حسینی تقدیر شدند

  • کد خبر: ۱۴۰۲۰۸
  • ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
خادمان مواکب اربعین حسینی تقدیر شدند
در همایشی با حضور جمعی از مسئولان، از خادمان مواکب اربعین حسینی تقدیر شد.

به گزارش شهرآرانیوز، در ابتدای این مراسم که ظهر امروز در مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) مشهد برگزار شد،  مسئول ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان خراسان رضوی گفت: ما میراث دار تلاش افرادی هستیم که در سخت‌ترین شرایط، امنیت را برای ما برقرار کردند.

اکبر پارسا  با ارائه گزارش اجمالی از فعالیت‌های صورت گرفته در ستاد اربعین استان برای مراسم اربعین حسینی خاطرنشان کرد: ۱۱۸ موکب در استان خراسان رضوی ساماندهی شد که از جمع این تعداد، ۱۱۶ موکب به ارائه خدمات پرداختند. این موکب‌ها حداقل ۱۵ روز قبل از اربعین در عراق مستقر شدند و تا یک هفته بعد از اربعین هم به ارائه خدمات پرداختند.

پارسا افزود: توزیع بیش از ۶ میلیون و ۱۶۰ هزار وعده غذایی، ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار میان وعده، یک میلیون و ۹۰۰ هزار قرص نان و اسکان بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار زائر شب خواب از جمله خدمات ارائه شده در این موکب‌ها بود. بیش از هزار چشمه سرویس بهداشتی و حمام جهت ارائه خدمات به زائران ایجاد شد. وی در ادامه گفت: ۳ موکب استان به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران پرداختند و علاوه بر این، ۶ موکب استان نیز در مرز‌های دوغارون، شلمچه و مهران، میزبان زائران بودند.

به گفته وی، هماهنگی‌های لازم میان دستگاه‌های اجرایی استان برای برگزاری مراسم اربعین حسینی نیز در بهترین و بالاترین سطح ممکن صورت گرفت و ۳۲ موکب استان هم پس از برگزاری مراسم اربعین و به صورت گمنام، در مسیر زائران پیاده حرم مطهر رضوی در دهه آخر صفر، مشغول خدمت رسانی به زائران بودند.

برپایی بیش از ۳ هزار موکب خدمت رسانی از سراسر کشور

 معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات کشور نیز در بخش دیگری از این مراسم گفت: بیش از ۳ هزار موکب در سراسر کشور در مراسم اربعین امسال به خدمت رسانی پرداختند.

یوسف افضلی با اشاره به حضور بی سابقه و اشتیاق مردم برای سفراربعین و پس از ۲ سال محدودیت به دلیل شیوع ویروس کرونا خاطرنشان کرد: امسال با ورود زودهنگام زائران و حتی پیش از استقرار موکب‌های اربعین در کشور عراق مواجه بودیم. ضمن آن که با گرمای شدید هوا نیز مواجه بودیم و البته به همین منظور، پیش از ایام اربعین، نسبت به تامین آب آشامیدنی لازم برای زائران اقدام کردیم.

افضلی افزود: ۴۰۰ موکب به صورت مشترک با موکب‌های عراقی به ارائه خدمات به زائران پرداختند.

وی خاطرنشان کرد: برای سال آینده تلاش می‌کنیم ضمن تقویت موکب‌های مشترک با موکب داران کشور عراق، مشکلات و موانعی موجود در سال‌های گذشته را برطرف کنیم.

خدمت به زائران توفیقی است که نصیب هر کس نمی‌شود

 معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی و جانشین رئیس ستاد اربعین استان نیز در این مراسم گفت: خدمت به زائران توفیقی است که نصیب هر کس نمی‌شود.

حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد  با تقدیر و حق شناسی از خادمان اربعین حسینی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های سال جاری در اربعین حسینی با مراسم اربعین در سال‌های گذشته قابل مقایسه نبود.

معاون استاندار خراسان رضوی ابراز امیدواری کرد که برای برگزاری مراسم اربعین در سال‌های آینده، امکانات خروجی و نیروی انسانی متناسب و مورد نیاز در مرز‌ها فراهم شود و مشکلات تردد زائران برای عبور و مرور در مسیر استان‌ها تا مرز‌های خروجی برطرف شود.

 

از خادمان مواکب اربعین حسینی تقدیر شد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->