اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت
سرخط خبرها
کال دردسرساز

گله اهالی «لادن» از کال رها شده و دردسرهای آن

  • کد خبر: ۱۴۰۳۷
  • ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵
گله اهالی «لادن» از کال رها شده و دردسرهای آن
نرده‌های کال از ابتدای لادن ۲۲ نمایان می‌شود، کالی که یکی از دلایل نارضایتی اهالی به شمار می‌رود و آنها از بوی بد کال و رفت و آمد معتادان می‌گویند.
تکتم جاوید - هرچه از مرکز شهر به سوی شهرک‌ها و بولوار‌های اطراف می‌رویم، خیابان‌ها عریض‌تر و کوچه‌ها خلوت‌تر می‌شوند. آپارتمان‌ها و خانه‌های نوساز خبر از زندگی مدرن‌تر و آسوده‌تر می‌دهند، اما پرس و جو که می‌کنیم آن‌ها هم دغدغه‌ها و دردسر‌هایی در محله هایشان دارند که موجب شده است دست به دامان رسانه‌ها شوند تا صدایشان به گوش مسئولان برسد. در تریبون مردمی این هفته به میان اهالی محله «لادن» رفته ایم و از مسائلی را که با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، پیگیری می‌کنیم.

زمین‌های رهاشده
یکی از اهالی که نزدیک به ۱۲ سال است در لادن سکونت دارد، می‌گوید: «بزرگ‌ترین معضل ما در این منطقه، زمین‌های رهاشده است و این در حالی است که این زمین‌ها در بهترین نقطه منطقه هستند و می‌توانند به فضای سبز یا هر پروژه زیباسازی دیگر تبدیل شوند و حال و هوای محله را از خشکی در بیاورند، اما کسی فکری به حالشان نکرده است». با این توضیح به کوچه و خیابان‌های محله لادن سری می‌زنیم.
 
 
گله اهالی «لادن» از کال رها شده و دردسرهای آن
 

جای پارک نداریم
همان ابتدای لادن و ۲ سوی بولوار اصلی، ۲ مؤسسه آموزشی قرار دارد که محل عبور و مرور تعداد زیادی از دانشجویان است و به همین دلیل کنار بولوار و ابتدای کوچه‌های اطراف به محلی برای پارک خودرو‌ها تبدیل شده است. زه کنی بعد از لادن ۵ فروشگاه محصولات الکتریکی دارد و به شدت از پارک خودرو دانشجویان ناراضی است. او وضعیت موجود را این گونه توضیح می‌دهد: در مقابل مغازه ما درختان بزرگی هستند که موجب می‌شوند فروشگاه دید کافی برای مشتری نداشته باشد. حالا خودرو‌های پارک شده را هم به این وضع اضافه و خودتان قضاوت کنید کاسبی ما تحت تأثیر چه موقعیتی قرار گرفته است. حتی خودمان خودروهایمان را چندمتر آن طرف‌تر یا در کوچه‌های اطراف پارک می‌کنیم که البته امنیت هم ندارد. همین چندروز پیش در حال بازکردن در خوردو یکی از کاسبان محل بودند که صاحبش متوجه و مانع سرقت شد.
کاسب دیگری صحبت‌های همسایه اش را ادامه می‌دهد و می‌گوید: حدود ۴ سال است اینجا مغازه دارم و وضعیت صبح تا عصر ما با وجود رفت و آمد دانشجویان همین بوده، حال آنکه اوج کسب و کار ما هم در همین زمان است.
او اضافه می‌کند: وقتی جای پارک نباشد، مشتری نمی‌آید. پلیس هم گاهی رد می‌شود و خودرو‌هایی را که در لادن ۷ دوبله پارک کرده اند، جریمه می‌کند، اما فایده چندانی ندارد. چندبار هم به انتظامات آموزشگاه تذکر داده ایم که اثر خاصی نداشته است.
«چرا شهرداری، بولوار لادن را به فراموشی سپرده است و این بولوار را با چشم فرزند ناتنی نگاه می‌کند؟»، این را یکی دیگر از شهروندان ساکن در لادن می‌گوید. او ادامه می‌دهد ده‌ها هکتار زمین بدون استفاده در این بولوار وجود دارد که انگار مالکان آن آن قدر وضعشان خوب است که نیازی به آن ندارند و همین زمین‌ها مانع پیشرفت بولوار لادن و بهانه‌ای برای شهرداری شده که حتی بلوکه‌های بولوار را هم که تخریب شده است تعویض نکند. شهرداری باید به مالکان این زمین‌ها اخطار دهد که فکری برای احیای این زمین‌ها بکنند؟

زمین را آسفالت و بهسازی کنید
سمت دیگر خیابان هم یک مؤسسه آموزشی دیگر است. با این تفاوت که مقابلش یک زمین خالی قرار گرفته است و تعدادی از خودرو‌ها در این مکان پارک می‌کنند. خانم بنائیان که مدیریت ساندویچ فروشی ابتدای لادن را برعهده دارد و از ۲۰ سال پیش در این محله ساکن است، درباره مشکل منطقه می‌گوید: مدت‌های زیادی اینجا یک زمین دیوارکشی شده و محل رهاکردن زباله‌ها و انتشار بوی بد بود. از وقتی دیوار را خراب کردند، نظافت زمین مسطح شده رعایت می‌شود و به محلی برای پارک خودور‌ها تبدیل شده است. اما اهالی همچنان در انتظار زیباسازی و آسفالت زمین هستند تا ابتدای منطقه لادن ظاهر زیباتری داشته باشد.
 
 
گله اهالی «لادن» از کال رها شده و دردسرهای آن
 

دردسر بوی بد و پشه کال
خیابان‌ها و کوچه‌ها را که پشت سر می‌گذاریم، نرده‌های کال از ابتدای لادن ۲۲ نمایان می‌شود، کالی که یکی از دلایل نارضایتی اهالی به شمار می‌رود. یک نانوایی همانجا قرار دارد و متصدیانش از بوی بد کال و رفت و آمد معتادان می‌گویند. علیزاده یکی از اهالی همین محل است که در بنگاه املاک مشغول به کار است. می‌گوید: پشه و بوی بدی که از کال برمی خیزد برای همه اهالی دردسرساز و کلافه کننده است. البته شهرداری روی کال را پوشاند و کمی از میزان بو کاسته شد، اما در ۲ کوچه پایین تر، نبش لادن ۱۸ هنوز شرایط تحمل ناپذیر
است.

دهانه دوم کال محل تجمع معتادان است
یوسف زاده، یکی دیگر از اهالی محل که خودش قسمتی از کال را سیم خاردار کشیده است تا مانع رفت و آمد‌ها شود، اضافه می‌کند: پیش از این وضعیت کال خیلی بدتر بود تا اینکه روی آن را کمی پوشاندند، ولی‌ای کاش می‌شد کاملا پوشانده شود. اما مشکل مهم‌تر اینجا این است که پس از سیل چندسال پیش، یک دهانه دیگر به خروجی کال اضافه کردند که درحال حاضر، چون آبی هم از آنجا رد نمی‌شود، محل تجمع و رفت و آمد معتادان و افراد خلاف کار شده و بهتر است شهرداری آن دهنه را با فنس ببندد.

اعتراض به تصمیم‌های بدون کارشناسی
ترشیزی حدود ۱۸ سال است که در منطقه لادن سکونت دارد. گله‌ها و درددل هایش زیاد است. از کمبود فضای سبز و وجود چند پارک نصف و نیمه تجهیز شده در لادن می‌گوید و اینکه چرا شهرداری نمی‌تواند با مالکان آن زمین‌ها به توافق برسد.

با مالک زمین بزرگ لادن هنوز به توافق نرسیده ایم
معاون اجرایی شهرداری منطقه ۹ پس از شنیدن گله‌های مردم درباره زمین‌های رهاشده می‌گوید: زمین‌های رهاشده زیادی در این منطقه نداریم. از لادن ۲۰ تا ۲۵ زمین بزرگی در حدود ۲۰ هکتار متعلق به ورثه مرحوم اعتمادرضایی است که توافق برسر آن به مشکل خورده است. با این حال جلسات زیادی برگزار کرده ایم و همچنان در حال مذاکره هستیم، اما هنور به نتیجه نرسیده ایم. قرار است شهرداری حق و حقوق قانونی را از مالک بگیرد و از آن طرف خدمات خیابان کشی و... ارائه دهد تا مالک بتواند زمین را قطعه بندی و ساخت و ساز کند، اما مالک زمین با درخواست‌های غیرمنطقی مانع تراشی می‌کند.

اجرای طرح پیاده روسازی تا ۲ سال دیگر
فرهاد ذبیحی با اعلام اینکه برنامه دیگری برای ساخت پارک در محدوده لادن نداریم، اضافه می‌کند: اکنون انتهای لادن فضای سبزی است که درحال نگهداری از آن هستیم و با وجود تمایل شهرداری به افزایش سرانه فضای سبز، بوستان دیگری قرار نیست به محدوده لادن اضافه شود، زیرا زمینی با کاربری فضای سبز نداریم.
او با بیان اینکه «مراحل ساخت پارک ابتدای لادن، ۹۵ درصد پیشرفت داشته و با رفع برخی ایراد‌ها رو به اتمام است»، می‌گوید: قصد داریم از ابتدای لادن تا میدان اول پیاده روسازی کنیم و به این ترتیب فضای مطلوبی برای عبورومرور شهروندان ایجاد خواهد شد. این برنامه تا ۱۴۰۰ اجرایی می‌شود.

مسیر قدیمی کال را بهسازی خواهیم کرد
معاون اجرایی شهرداری منطقه ۹ در پاسخ به مشکل دیگر اهالی لادن نیز بیان می‌کند: بنا داریم با گرفتن مجوز، بخشی از مسیر قدیمی کال را که در زمین مرحوم اعتمادرضایی است، بهسازی کنیم، اما نمی‌توانیم مقابل دهانه کال را فنس ببندیم یا سیم خاردار بکشیم، زیرا ممکن است بارندگی شدید باشد و زباله‌ای جمع شود که باعث گرفتگی و بالاآمدن آب شود.

کارتن خواب‌ها و معتادان متجاهر را جمع آوری می‌کنیم
در بخش دیگری از این گزارش به سراغ مدیر خانه سبز شهرداری مشهد می‌رویم و گله شهروندان از تجمع معتادان در کال لادن را با او در میان می‌گذاریم. حسن محبی با اشاره به اینکه از دهم آذرماه، حدود یک ماه است که جمع آوری معتادان در شهر به آن‌ها واگذار شده است، اظهار می‌کند: در این مدت، گشت زنی‌هایی در شهر داشته ایم و کارتن خواب‌ها و متکدیان را جمع آوری کرده ایم، اما گزارشی از معضل محله لادن به دست ما نرسیده است.
او می‌گوید: نیرو‌ها را مأمور می‌کنیم تا برای پیگیری به محله لادن سرکشی کنند و اگر معتاد متجاهری وجود داشته باشد، هماهنگی لازم با ستاد مبارزه با موادمخدر استان برای جمع آوری و انتقال او به کمپ ترک اعتیاد انجام می‌شود.
به گفته او، شهروندان می‌توانند از طریق تماس با ١٣٧ برای نجات کارتن خواب‌ها از سرما و جمع آوری متکدیان یا معتادان متجاهر اقدام کنند که با هماهنگی با ستاد مبارزه با موادمخدر، موارد را پیگیری خواهیم کرد.
 
مهم‌ترین دغدغه‌ها:
 زمین‌های رها شده
 مشکلات ناشی از وجود کال
 تجمع معتادان
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->