سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

وزیر بهداشت: مردم سالانه یک دوز واکسن کرونا بزنند

  • کد خبر: ۱۴۰۶۲۷
  • ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۵
وزیر بهداشت: مردم سالانه یک دوز واکسن کرونا بزنند
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وزیر بهداشت با اشاره به آغاز و تکمیل طرح "پزشک خانواده" از ابتدای دی‌ماه امسال، از تولید کافی سرم و آنتی‌بیوتیک در کشور خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز،  دکتر بهرام عین‌اللهی امروز در مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری پس از پاسخگویی به سوالات مردم، در جمع خبرنگاران حاضر شد و درباره وضعیت تولید آنتی‌بیوتیک در کشور اظهار کرد: به دلیل شیوع زودرس آنفلوانزا در کشور، مصرف آنتی‌بیوتیک افزایش یافت و الان در بسیاری از کشور‌ها مانند کانادا نیز این اتفاق افتاده است. در ۸ ماهه سال جاری تا الان به اندازه یک سال آنتی‌بیوتیک تولید کردیم و ۱۲۰ تن آنتی‌بیوتیک نیز وارد کشور شده است.

وی افزود: شرکت‌های تولیدی دارو به صورت سه شیفت در حال کار کردن هستند. الان به میزان کافی تولید سرم و آنتی‌بیوتیک انجام شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: همواره ممکن است کمبود دارو در کشور‌ها از جمله کشور ما ایجاد شود، ولی ما با استفاده از سیستم‌های هوشمند و پیگیری نیرو‌های سازمان غذا و دارو، در صدد برطرف کردن این کمبود‌ها هستیم.

وی متذکر شد: کشور‌های خارجی می‌گویند ما دارو را تحریم نکرده‌ایم، ولی باید توجه داشت حتی در این صورت نیز امکان انتقال پول دارو به دلیل تحریم‌ها وجود ندارد.

وزیر بهداشت با اشاره به آغاز طرح پزشک خانواده از دی‌ماه سال جاری بیان کرد: با استقرار پرونده الکترونیک و بیمه همگانی، پزشکی خانواده را در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر از ابتدای دی‌ماه سال جاری در تمام کشور تکمیل و آغاز می‌کنیم.

وی ادامه داد: الان میزان نسخه‌نویسی الکترونیک در کشور به بالای ۹۰ درصد رسیده است. در سراسر کشور در مناطق زیر ۲۰ هزار نفر، پزشکی خانواده را تکمیل می‌کنیم و امیدواریم با بودجه‌ای که برای سال ۱۴۰۲ برای این امر اختصاص داده می‌شود پزشکی خانواده را در سال آینده در سراسر کشور اجرا کنیم، زیرا پزشکی خانواده یکی از مباحث مورد تأیید رئیس جمهوری است بنابراین امیدواریم مجلس اعتبارات لازم برای اجرای این طرح را مدنظر قرار بدهد.

عین‌اللهی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اظهارات مطرح شده در فضای مجازی و رسانه‌ها درباره کمبود شدید متخصصین قلب بیان کرد: ما ۴۰۰۰ دستیار پزشکی در سال جاری جذب کردیم و در رابطه با رشته جراحی قلب، قوانین را تسهیل کردیم و امسال میزان ظرفیت جراحان قلب چند برابر سال قبل پر شده و مباحثی مبنی بر کمبود شدید جراح قلب فضاسازی است و واقعیت ندارد و مشکلی در حوزه خدمات رسانی به بیماران نداریم.

وی افزود: در بخش دولتی سقف درآمد کارانه دوبرابر و در مناطق محروم این سقف حذف شد و سعی‌مان بر این است که شرایط به‌کارگیری نیرو‌های داخل کشور را فراهم کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به وضعیت مطلوب کرونا در کشور خاطرنشان کرد: علیرغم کاهش فوتی‌ها به زیر ۱۰ نفر، از مردم خواهش می‌کنم هر سال یک نوبت واکسن کرونا بزنند. برخی تصور می‌کنند که کرونا تمام شده، اما این‌طور نیست و هنوز در خطر کرونا هستیم. در کشور ما ۱۵۵ میلیون دوز واکسن کرونا تزریق شده و ۵۰ میلیون دوز واکسن نیز ذخیره داریم. یک نوبت واکسن کرونا در هر سال باید تزریق شود و اگر امسال کسی واکسن کرونا نزده باید آن را تزریق کند. در سال آینده نیز در صورت نیاز، واکسن کرونا به صورت رایگان تأمین و تزریق خواهد شد.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->