ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سخنگوی صنعت برق به استخراج کنندگان رمزارز هشدار داد | جریمه‌ای معادل ١٠٠ برابر نرخ انرژی روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال مصرف شده است سال گذشته در مشهد ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی را دریافت کردند افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارگران، خط مقدم جبهه اقتصادی هستند شاخص بورس برای چهامین روز متوالی منفی شد + نمای پایانی بازار (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارِ گرانِ کارگران، ارزان تمام شد+ فیلم دلار گران شد، حباب سکه را هم بیشتر کرد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) تولید اتوبوس ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سال گذشته کمتر از ۱۰۰۰ دستگاه بوده است | کاهش رشد اسقاط با ممنوعیت واردات انجام ۲ پرواز فوق العاده برای روز ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مسیر تهران به مشهد اجاره واحد‌های میلیاردی در کوهسنگی مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) باید‌ونباید‌های تشخیص کالای تقلبی در بازار لوازم یدکی خودرو مشارکت ۸۹درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهام تسلا به دلیل شایعات مربوط به قرارداد چین افزایش یافت ویدئو | چه تعداد بیکار در کشور داریم؟ قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | نوسانات همچنان گریبان‌گیر خودرو‌های داخلی (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در کارگاه‎ها ارزخواری مونتاژکاران خودرو کار دستشان داد | دستور وزیر صمت برای بررسی موضوع افت ۷۰ درصدی تولید زعفران | افغانستان صادر کننده زعفران ایران به جهان چرا نیمی از متقاضیان نهضت ملی مسکن منصرف شدند؟ ۳ هزار میلیارد تومان پول حقیقی از بورس در فروردین ماه ۱۴۰۳ خارج شد شرایط دریافت وام ۱۰ تا ۳۰۰ میلیونی +جزئیات سوءاستفاده از کارگران در قرارداد‌های کاری موقت
سرخط خبرها

تراکنش‌های عادی در سال ۱۴۰۲ مشمول مالیات خواهد شد؟

  • کد خبر: ۱۴۰۷۸۲
  • ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
تراکنش‌های عادی در سال ۱۴۰۲ مشمول مالیات خواهد شد؟
مالیات بر تراکنش حساب‌های تجاری یکی از پایه‌های مالیاتی جدید بود که شهریور ماه امسال با مصوبه شورای پول و اعتبار ابلاغ شد. اما آیا در سال آینده تراکنش‌های عادی روزانه مردم نیز مشمول مالیات خواهد شد؟

به گزارش شهرآرانیوز، شهریور ماه امسال بود که با مصوبه جدید شورای پول و اعتبار حساب‌های تجاری مشمول مالیات شد. بر اساس این مصوبه اگر یک حساب بانکی در ماه بیش از ۱۰۰ تراکنش واریز به حساب به ارزش ۳۵ میلیون تومان داشته باشد، آن حساب به عنوان یک حساب تجاری شناخته شده و مشمول مالیات تراکنش‌های تجاری خواهد شد. نرخ مالیات نیز بر اساس زمینه فعالیت دارنده حساب و منبع درآمد او متفاوت خواهد بود.

البته هنوز سازمان امور مالیاتی اعلام نکرده است که از زمان ابلاغ این مصوبه تاکنون از این پایه مالیاتی چه مقدار مالیات وصول کرده است. با این حال مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارش راهبرد اصلاح بودجه ریزی که به تازگی منتشر کرده، راهکار‌هایی را برای افزایش درآمد دولت بررسی کرده است که یکی از این راهکار‌ها وضع مالیات بر تراکنش‌های بانکی روزمره است.

پیش بینی درآمد ۱۱ هزار میلیارد تومانی از وضع مالیات بر تراکنش‌‌های خرد

مرکز پژوهش‌ها پیش بینی کرده است در صورت وضع مالیات با نرخ ۵ در هزار به میزان تراکنش دولت در طول سال درآمد ۱۱ هزار میلیارد تومانی از این پایه مالیاتی جدید کسب خواهد کرد.

برای درک بهتر رقم پیشنهادی مرکز پژوهش‌های مجلس برای نرخ این پایه مالیاتی کافی است یک حساب سرانگشتی انجام دهید. (به عنوان مثال تراکنش ۱۰ میلیون تومانی با نرخ مالیات ۵ در هزار مشمول ۵۰ هزار تومان مالیات خواهد شد.)

مرکز پزوهش‌های مجلس در این گزارش نوشته است: «در حال حاضر از تراکنش‌های کارت به کارت و خرد (زیر ۵ میلیون تومان) کارمزد دریافت می‌شود. اما بابت تراکنش‌ها صورت گرفته در ساتنا، پایا، تراکنش‌های درون بانکی و چک هزینه بسیار پایینی از طرفین تراکنش دریافت می‌شود.

یکی از منابعی که می‌توان برای پوشش کسری بودجه از آن استفاده کرد، وضع عوارض بر این تراکنش‌های بانکی است. در صورت وضع عوارض بسیار پایین بر این تراکنش‌ها، هزینه بسیاری به مردم (به ویژه اقشار کم درآمد) بار نمی‌شود.

ازطرفی با توجه به برآورد‌های صورت گرفته، وضع مالیات بر تراکنش‌ها با نرخ پایین (۵ در هزار) درآمد‌های مالیاتی دولت را تا حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان افزایش خواهد داد. همچنین میتوان درآمد حاصله از وضع این مالیات را به طرح‌های حمایتی اختصاص داد.».

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->