اعترافات تکان دهنده عاملان قتل پسر جوان در جنوب تهران| مشروبات الکلی مصرف کرده بودیم قتل پیرمرد تهرانی توسط همسایه| نزاع بر سر زباله خون به پا کرد آلودگی صوتی بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد تبلیغات کلاهبرداری در فضای مجازی را بشناسید «اضطراب دیابت» با افزایش خطر مشکلات سلامت روان همراه است واژگونی سمند در جاده نیشابور به مشهد با پنج مجروح حریق کابین آسانسور در مجیدیه مشهد (۴ مرداد ۱۴۰۳) هشدار اورژانس مشهد: گرمازدگی شدید می‌تواند منجر به فوت شود نجات چهار شهروند از حادثه حریق منزل مسکونی در مشهد (۴ مرداد ۱۴۰۳) مرگ پیرمرد ۷۰ ساله بر اثر کتک خوردن از پسر همسایه! قتل جوان ۳۰ ساله بر سر ارث پدر رفیقش| قاتل اعدام شد زلزله ۴.۶ ریشتری قلعه قاضی را در نزدیکی بندرعباس لرزاند باز هم رکورد گرم‌ترین روز ثبت‌شده در تاریخ شکسته شد افزایش ۲۳ درصدی مصرف آب در پی گرمای کم‌سابقه مشهد (۴ مرداد ۱۴۰۳) غلظت خون را جدی بگیرید پلیس مبارزه با مواد مخدر ۳۳ کیلوگرم موادمخدر و روانگردان را در پایتخت کشف کرد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳) | دمای مناطق گرمسیری استان به ۴۵ درجه می‌رسد با روش‌های مختلف فریز کردن رب گوجه‌فرنگی خانگی آشنا شوید جزایر گرمایی چیست؟ سه‌گانه خون بار سلطان صاحب‌قران | مروری بر حادثه ترور ناصرالدین‌شاه اختصاص ۳هزار کلاس درس به اسکان زائرین در مشهد باشگاه پشت میزنشین‌ها | چند حرکت ورزشی مخصوص کارمندان
سرخط خبرها

سخنگوی وزارت بهداشت: ذخیره دارو تا پایان بهمن به ۱۰۰ درصد می‌رسد

  • کد خبر: ۱۴۱۱۷۷
  • ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۵
سخنگوی وزارت بهداشت: ذخیره دارو تا پایان بهمن به ۱۰۰ درصد می‌رسد
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تکمیل ذخیره راهبردی دارو به حدود ۱۰۰ درصد تا پایان بهمن سال جاری خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، پدرام پاک‌آیین اظهار داشت: با تدابیر عاجل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ذخایر دارویی بالای ۶ ماه کشور از ۳۳ درصد در ابتدای مهر ماه به ۵۸ درصد رسیده و تا پایان بهمن ماه به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

وی تصریح کرد: برای تثبیت ذخیره راهبردی ۱۰۰ درصدی در آینده لازم است شرکت های تولید کننده دارو تسهیلات گرفته و خطوط تولید بعضا فرسوده خود را بازسازی کنند.

پاک‌آیین مهمترین مشکل در تامین دارو را کمبود نقدینگی دانست و اظهار داشت: تاکنون از ۱۵ هزار میلیارد تسهیلات بانکی مصوب بانک مرکزی کمتر از ۲ هزار میلیارد تومان توسط بانک های عامل پرداخت شده است.

وی ادامه داد: به عبارت دیگر ۱۳ بانک عامل متعهد شده‌اند که نقدینگی شرکت‌های دارویی را با ارائه تسهیلات افزایش دهند، اما تنها ۲ بانک به تعهد خود در این زمینه عمل کرده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت، سیاست این وزارتخانه را حمایت حداکثری از تولید دارو در داخل کشور دانست و گفت: به تدریج و با افزایش ذخایر راهبردی، وارادات دارو محدود می‌شود و به کمک وزارت صمت برای واردات تجهیزات ساخت دارو نیاز داریم.

وی افزود: در عین حال هرگاه واردات دارو به دلیل کمبود تولید نسبت به تقاضا ضرورت پیدا کند، با توجه به شمول مالیات بر ارزش افزوده ۲ درصدی در مبادی گمرکی که مجلس شورای اسلامی به تازگی تصویب کرده، نسبت به وارادات دارو اقدام خواهد شد زیرا اولویت با تامین دارو و آسان‌سازی دسترسی مردم به آن است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->