سرخط خبرها

کمک ایران برای ساخت شهرک سینمایی در سوریه

  • کد خبر: ۱۴۱۷۱۹
  • ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴
کمک ایران برای ساخت شهرک سینمایی در سوریه
ایمن الاخرس مدیرکل تبلیغات و اطلاع رسانی سوریه در بازدید از موزه سینمای ایران از توافق برای ساخت یک شهرک سینمایی مشترک با کمک ایران در آن کشور خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ ایمن الاخرس عصر شنبه در جریان بازدید هیات سینمایی از سوریه از موزه سینمای ایران با اشاره به بازدید خود از شهرک سینمایی دفاع مقدس اظهار داشت: این شهرک برای ساخت فیلم‌های سینمایی تجهیزات بسیار خوبی دارد و طبق مذاکراتی که با رییس سازمان سینمایی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتیم مقرر شد یک شهرک سینمایی مشترک با کمک ایران در سوریه ساخته و برای ساخت از تجربیات ایران در این زمینه استفاده کنیم.

وی همچنین با ابراز خوشحالی از سفر به ایران به دیدار خود با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونان وی اشاره کرد و افزود: سینمای ایران با توجه به قدمتی که از سال ۱۹۰۰ تاکنون دارد در دنیا شناخته شده است.

همچنین سینمای ایران در میان مردم سوریه به واسطه جهانی شدنش و کارگردان‌های خوبی که دارد طرفداران زیادی پیدا کرده است.

الاخرس در عین حال گفت: از دیدن موزه سینما به وجد آمدم؛ می‌توانم بگویم که به معنای واقعی موزه است، زیرا در آن همه خاطرات سینمایی یک هنرمند را می‌توانیم ببینیم.
وی افزود: امیدوارم دوباره بتوانم به ایران سفر و از اماکن فرهنگی آن به ویژه موزه سینما دیدن کنم چرا که یکی از مکان‌هایی است که از دیدن آن بسیار خوشحال شدم و این خانه فرهنگی زیبا برای همیشه در ذهنم باقی می‌ماند.

منبع: بانی فیلم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->