جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

مراسم تودیع و معارفه سرپرست روزنامه اطلاعات در خراسان رضوی برگزار شد

  • کد خبر: ۱۴۲۲۱۹
  • ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵
مراسم تودیع و معارفه سرپرست روزنامه اطلاعات در خراسان رضوی برگزار شد
 رئیس سازمان شهرستان‌های موسسه اطلاعات گفت: روزنامه کهنسال اطلاعات در یک قرن گذشته شاهد و راوی صادقی از غم، شادی و تلخ و شیرینی‌های ۴ نسل ایرانیان بوده است. 

به گزارش شهرآرانیوز، همایون امیرزاده، رئیس سازمان شهرستان‌های موسسه اطلاعات در مراسم تودیع و معارفه سرپرست روزنامه اطلاعات در خراسان رضوی ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا و یادبود بزرگمرد رسانه زنده یاد دعایی، استان بزرگ خراسان رضوی را دارای ظرفیت‌های فرهنگی و مذهبی دانست که باید به آن توجه ویژه شود.

وی با یادآوری اینکه «آقای غفاریان» با توصیه مقام معظم رهبری، وارد مجموعه شدند، افزود: ایشان انصافا به خوبی این کار را به سرانجام رساندند.

امیرزاده گفت: روزنامه اطلاعات قدمت یک قرن دارد، اگر معتبرترین بنگاه‌های اقتصادی کشور را از زمان تاسیس بررسی کنیم، این روزنامه از قدیمی‌ترین این بنگاه‌ها است که نظم و استمرار فعالیت آن در یک قرن گذشته ادامه داشته است.

وی ادامه داد: آرشیو این روزنامه شگفت انگیز است و بخشی از خراسان ۸۰ ساله شما نیز در این آرشیو موجود است که در فرصت مناسب منتشر می‌شود.

به گفته وی، تداوم این رسانه در این سال‌ها باعث ذخیره اعتباری روزنامه شده است و داده‌های این روزنامه اعتبار شایانی دارد که گذشته درخشان را به حال و آینده گره زده است.

رئیس سازمان شهرستان‌های موسسه اطلاعات با یادآوری اینکه این روزنامه به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب کهنسال ذکر شده است؛ افزود: این روزنامه کهنسال در یک قرن گذشته شاهد و راوی صادقی از غم، شادی، تلخ و شیرینی‌های حداقل ۴ نسل ایرانیان پاک نهاد بوده است و یک قرن تاریخ و روایت را می‌توانید در این روزنامه جستجو کنید. از تلخی ها، شیرینی ها، حتی شکست‌ها و همه حوادثی که بریک ملت رفته است را در این روزنامه به عنوان راوی صادق می‌توانید، ببینید.

وی بیان کرد: تاثیرات سیاسی و فرهنگی این روزنامه بر حوزه نخبگانی و مخاطب عام ایرانی و ارتباط نسلی مخاطبان با روزنامه اطلاعات، بسیار متفاوت و منحصر بفرد و در واقع تداوم چهار نسل ایران بوده است.  

امیرزاده در ادامه با اشاره به صحبت‌های رییس شورای شهرستان‌های خراسان رضوی درباره بروزرسانی و آغاز فعالیت این روزنامه در فضای مجازی، گفت: بزودی و در اول سال آینده شاهد تدبیر جدید مدیریتی در روزآمد کردن روزنامه خواهیم بود و وضعیت تازه تری را شاهد خواهیم بود.  

وی در ادامه متن حکم رهبر انقلاب اسلامی را برای انتصاب سید عباس صالحی خواند، در این حکم آمده است:

جناب آقای سید عباس صالحی دامت توفیقانه

روزنامه‌ی کهنسال اطلاعات در دوران نظام جمهوری اسلامی همواره نماینده و نمایشگر یکی از اضلاع نظام و انقلاب و سخنگوی قشرهائی از مردم عزیز بوده که غالباً سخن آنان بیش از هر جای دیگر در این روزنامه انعکاس می‌یافته است.  

چند وجهی بودن نگاه‌ها و سلایق سیاسی در میان نخبگانی که در اعتقاد راسخ به انقلاب و نظام اسلامی مشترکند، وجود روزنامه‌ئی با این خصوصیت را مفید و شاید الزامی میکرده، و اکنون نیز آن‌چنان است.

برادر انقلابی و پسندیده خصال مرحوم حجت‌الاسلام دعائی، که علاوه بر افتخار نمایندگی از سوی امام عظیم‌الشأن در آن روزنامه، از سوی اینجانب نیز سال‌ها این مأموریت را بر عهده داشتند، به گونه‌ئی شایسته توانسته بودند جهت‌گیری مزبور را رعایت کنند.

اکنون پس از درگذشت تأسف‌بار ایشان جنابعالی با سوابق درخشان علمی و مبارزاتی و انقلابی و تصدی مسئولیت‌های خطیر در نظام جمهوری اسلامی، در صدر فهرست افراد مناسب برای اجرای این مأموریت می‌باشید؛ لذا اینجانب شما را به نمایندگی خود در موسسه و روزنامه‌ی اطلاعات و مدیر مسئول آن روزنامه منصوب میکنم و توفیقات شما را از خداوند متعال مسألت مینمایم.

۴۱ سال با روزنامه اطلاعات

در ادامه این مراسم سرپرست سابق روزنامه اطلاعات نیز ضمن تسلیت ایام سوگواری و خیرمقدم به میهمانان برنامه، اظهار کرد: معمولا در این جلسات از گذشته می‌گویند، سال ۶۱ بفرموده مجموعه اطلاعات را به مدت موقت تحویل گرفتیم که بتدریج تا سال ۷۲ موقتی و هر شش ماه تمدید شد تا سرانجام شد ۴۱سال.  

محمد فرید غفاریان، ادامه داد: زمانی که سرپرستی روزنامه را تحویل گرفتم، سرپرست سابق آقای صالحی بودند که فعالیت هایشان بسیار منظم بود و ما طی این سال‌ها همان راه را ادامه دادیم.  

وی از آقای صالحی، سرپرست اسبق به عنوان یکی از خوشنام‌ترین‌های رسانه یاد کرد؛ افزود: امروز ضمن تبریک به آقای فرجادی درخواست دارم همان شیوه آقای صالحی و نظم ایشان را ادامه دهند و امروز این سرپرستی منظم‌ترین و خوش حساب‌ترین دفتر روزنامه اطلاعات در کشور است.

خراسان رضوی منظم‌ترین سرپرستی استانی در کشور

سرپرست سابق روزنامه اطلاعات نیز در این مراسم ضمن تسلیت ایام سوگواری و خیرمقدم به میهمانان برنامه، اظهار کرد: معمولا در این جلسات از گذشته می‌گویند، سال ۶۱، بفرموده، مجموعه اطلاعات را به مدت موقت تحویل گرفتیم که بتدریج تا سال ۷۲ موقتی و هر شش ماه تمدید شد تا سرانجام شد ۴۱سال.  

محمد فرید غفاریان، ادامه داد: زمانی که سرپرستی روزنامه را تحویل گرفتم، سرپرست سابق آقای صالحی بودند که فعالیت هایشان بسیار منظم بود و ما طی این سال‌ها همان راه را ادامه دادیم.  

وی از آقای صالحی، سرپرست اسبق به عنوان یکی از خوشنام‌ترین‌های رسانه یاد کرد؛ افزود: امروز ضمن تبریک به آقای فرجادی درخواست دارم همان شیوه آقای صالحی و نظم ایشان را ادامه دهند و امروز این سرپرستی منظم‌ترین و خوش حساب‌ترین دفتر روزنامه اطلاعات در کشور است.

رهبر انقلاب دکتر صالحی را به من معرفی کردند

فیاضی، عضو هیات رییسه خانه مطبوعات در این جلسه درباره روزنامه اطلاعات، گفت: این روزنامه برای من نوستالژیک است و از جهت دیگر برای من مهم بود زمانی که روزنامه قدس تاسیس شد، اولین تجربه‌ها را از آقای دعائی کسب کردم.  

وی از تواضع و فروتنی حجت الاسلام دعایی یاد کرد و افزود: ساده زیستی ایشان قابل تامل بود و ایشان را بیاد داریم که بعد از جلسات با تاکسی تردد می‌کردند.  

این چهره با سابقه رسانه در استان انتصاب دکتر صالحی را نیز انتصابی شیرین خواند و گفت: در دیداری که با مقام معظم رهبری داشتم، ایشان تعدادی از افراد را برای همکاری در روزنامه قدس به من معرفی کردند که یکی از این افراد دکتر صالحی بود که ایشان مدت‌ها برای ما یادداشت می‌نوشتند.  

وی در ادامه به تودیع سرپرست سابق روزنامه اطلاعات اشاره کرد و افزود: آقای غفاریان، سرپرست روزنامه اطلاعات و آقای رضایی، (سرپرست روزنامه جمهوری) از پیشکسوتان رسانه، اولین دوستان رسانه‌ای من در مشهد بودند.  

فیاضی تاکید کرد: حاج آقای غفاریان هم همان روحیات و تواضع، فروتنی توانمندی و مهربانی را مانند حجت الاسلام دعایی داشتند و بعد از ۴۰ سال از تلاش‌های او در عرصه رسانه تقدیر می‌شود.  

وی از سابقه درخشان روزنامه اطلاعات یاد کرد و افزود: درباره منش این روزنامه اینکه در این سال‌ها وابسته نشده قابل تقدیر است.

مراسم تودیع و معارفه سرپرست روزنامه اطلاعات در خراسان رضوی برگزار شد

ضرورت فعالیت رسانه‌های رسمی

رییس شورای شهرستان‌های خراسان رضوی نیز در این جلسه به ضرورت فعالیت رسانه‌های رسمی تاکید کرد و گفت: بسیاری از اتفاقات تلخ اخیر به دلیل دروغ پردازی‌های مجازی بود و این اهمیت رسانه رسمی را بیشتر نمایان کرد.  

حاجی بگلو افزود: باید کاری کنیم فضای رسانه ما پیشینه خود را حفظ کند و قطعا مکتوب بودن رسانه همچنان دارای اهمیت ویژه است.

همچنین سید محسن فرجادی، سرپرست جدید روزنامه اطلاعات در خراسان رضوی نیز در ادامه مراسم ضمن اشاره به سالگرد سردار سلیمانی و تسلیت ایام سوگواری حضرت زهرا (س) افزود: امیدوارم به برکت این روز‌ها فرصتی ایجاد شود تا موثر واقع شویم و این همزمانی با این روز‌ها را به فال نیک می‌گیرم و خوشحالم جایگاه ارزشمند یکی از بزرگان و پیشکسوتان رسانه استان را تحویل می‌گیرم.  

نمایندگانی از موسسه فرهنگی شهرآرا نیز در این مراسم حضور داشتند و از خدمات محمد فرید غفاریان برای رسانه‌های استان قدردانی کردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->