درباره کوچه امام خمینی ۲۴ در مشهد و روزگار رفته بر آن | خیام؛ کوچه بود‌ها و نابود‌ها رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: مدیریت دهه پایانی صفر، هر سال منسجم‌تر می‌شود پژمان‌فر خبر داد: افزایش ۴ درصدی تعداد زائران ایرانی شرکت‌کننده در مراسم اربعین ۱۴۰۴ نسبت‌به سال گذشته شهردار مشهد مقدس: رزق و روزی مدیریت شهری از اربعین و دهه آخر صفر است + فیلم عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد: مردم، بیت‌الغزل خدمات در دهه آخر صفر بودند رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد: هدف تیم بزرگ مدیریت شهری در دهه پایانی صفر، خدمت به زائران حضرت رضا(ع) بود ثبت جهانی توس همچنان در بلاتکلیفی| رفع ترافیک سه‌راه فردوسی اولویت مدیریت شهری است رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: پروژه باغ‌راه شاهنامه چهره توس را دگرگون خواهد کرد پژمان‌فر: امروز فرزندان ما اسطوره‌های دیگری انتخاب می‌کنند، چون ظرفیت‌های خود را معرفی نکردیم انجام بازدید دوره ای از وسایل بازی کودکان در بوستان های مشهد شهرداری مشهد پیشگام در خدمات آبرسانی به مواکب در دهه آخر صفر ۱۴۰۴ شهردار مشهد مقدس: هزینه‌های زیادی در حوزه توس و بولوار شاهنامه توسط مدیریت شهری صرف شده است | طرح تفصیلی توس دغدغه ۱۲ساله مردم به شمار می‌رود + فیلم معاون عمران شهرداری مشهد: باید ۷ پل دیگر بر روی بزرگراه پیامبراعظم(ص) ساخته شود شهردار منطقه ۱۲ مشهد: پیگیر طرح تفصیلی شاهنامه هستیم آغاز عملیات اجرایی پل چپگرد غیرهم‌سطح سه‌راه فردوسی مشهد (۹ شهریور ۱۴۰۴) کیفیت هوای کلانشهر مشهد همچنان ناسالم است (۹ شهریور ۱۴۰۴) مدیر عالی حرم مطهر رضوی: خدمات شهرداری در دهه آخر صفر امسال، روان‌تر، متنوع‌تر و بهتر از سال‌های گذشته بود + فیلم دیدار شهردار مشهد با مدیر عالی حرم مطهر رضوی | قلندرشریف: فاز نخست خط ۳ متروی مشهد رهاورد همکاری آستان قدس رضوی با مدیریت شهری بود + فیلم مزین شدن ۵۰ قاب مفاخر شهری مشهد به تصاویر شهدای ترور آغاز عملیات اجرایی پل چپگرد غیرهمسطح سه راه فردوسی و افتتاح ۴۷ پروژه عمرانی منطقه ۱۲ مشهد
سرخط خبرها

مرحله اول ریل‌های خط ۳ مترو هفته آینده به مشهد می‌رسد

  • کد خبر: ۱۴۲۸۴۲
  • ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴
مرحله اول ریل‌های خط ۳ مترو هفته آینده به مشهد می‌رسد
مدیرعامل شرکت قطار‌شهری شهرداری مشهد از ورود مرحله اول ریل‌های خط ۳ مترو به مشهد تا هفته آینده خبر داد.
مهدی بی باک
خبرنگار مهدی بی باک

به گزارش شهرآرانیوز، کیانوش کیامرز در گفت‌وگو با شهرآرانیوز اظهار کرد: یکی از اتفاقات مهم این بود که شش رام قطار یک‌سال پیش وارد مشهد و مونتاژ شد. به‌دلیل نقص در سیستم سیگنالینگ از این قطار‌ها در خط ۲ مترو مشهد استفاده نشد و توانستیم با واریز یک‌میلیون یورو به چین، کارشناسان چینی را به مشهد بیاوریم و متخصصان این کشور هم‌اکنون به‌صورت ۲۴ ساعته مشغول سیگنالینگ هستند.

وی ادامه داد: برنامه‌ای که ما برای این قطار‌ها داریم، این است که ابتدا در خط ۲ استفاده و تست شوند و سپس در خط ۳ مترو که در سال ۱۴۰۳ راه‌اندازی خواهد شد، بهره‌برداری شوند. یکی از مشکلات عدیده کشور نداشتن قطار است و ما در مشهد به‌خوبی در این زمینه سفارش قطار دادیم.

کیامرز ادامه داد: امیدواریم تا ۱۰ روز آینده عملیات سیگنالینگ به پایان برسد و در مراسمی با حضور مدیران و مسئولان شهری و کشور ورود این قطار‌ها را شاهد باشیم.

مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد تصریح کرد: باتوجه‌به اینکه قطار‌های خط ۲ تکمیل شده است و بدون نیاز این قطار‌های جدید هم می‌توان زمان رسیدن قطار به ایستگاه را کاهش داد، با اضافه‌شدن این شش رام قطار جدید می‌توان زمان سررسید هر قطار را تا ۴ دقیقه کم کرد.

وی اضافه کرد: علت ورود این قطار‌ها به خط دو انجام تست ۶۰هزار کیلومتر است که بعد از انجام این تست برای خط ۳ آماده خواهند شد.

کیامرز درباره آخرین وضعیت خط ۳ مترو مشهد نیز گفت: شش کیلومتر از تونل این خط تکمیل شد و مرحله اول ریل‌های این خط که با ذوب‌آهن اصفهان قرارداد داشته‌ایم، تولید شده است. امیدواریم تا هفته آینده قسمت اول ریل‌ها به مشهد برسد.

وی افزود: در قسمت تأمین تجهیزات به‌دلیل اینکه باید ۸۰۰میلیارد تومان نقد واریز کنیم، عقب هستیم. امیدواریم بتوانیم به برنامه برسیم. همچنین ریل‌های خط ۳ زمانی نصب خواهد شد که کار ایستگاه‌ها و تونل به‌صورت کامل تمام شود، زیرا نصب ریل دو ماه بیشتر زمان نیاز ندارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->