رضایت مندی زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی از خدمات نوروزی شهرداری مشهد حسامی: حل مسائل اساسی شهری باید از جمله اهداف زیست بوم نوآوری باشد مدیریت شهری مشهد از برنامه‌های خلاقانه و نوآورانه حمایت می‌کند اعزام کاروان ۳۰۰ نفره راهیان نور شهرداری مشهد به مناطق عملیاتی غرب کشور نگرانی از حمله ملخ‌ها به روستا‌های مشهد، بی‌اساس است | اعلام آخرین وضعیت از مناطق درگیر رونمایی از مدل بهینه زیست‌بوم نوآوری مدیریت شهری مشهد + فیلم طراحی و اجرای مدرن‌ترین زمین بازی کودکان در مشهد | تلفیق بازی، یادگیری و خلاقیت راه‌اندازی زیپ لاین، کابل گلایدر، دوچرخه کابلی و پل ماجراجویی در چهار بوستان بزرگ مشهد قصه ناتمام دیوارهای شهرک شهید بهشتی مشهد | ماجرای دیواری که مسیر اصلی خیابان را مسدود کرده است شهردار مشهد مقدس: اگر روش‌های نوین به کمک مدیریت شهری نیاید، امکان اداره شهر را نخواهیم داشت ویدئو | آغاز مسافرگیری فاز اول خط ۳ متروی مشهد از ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴ رئیس شورای عالی استان‌ها: دو فوریت طرح اصلاح جزء (۳) بند (ب) ماده (۱۰۶) قانون برنامه پنج‌ساله هفتم، برای برقراری فوق‌العاده خاص کارکنان و کارگران شهرداری‌ها تصویب شد شورای اسلامی شهر مشهد تصویب کرد: نام‌گذاری ۴ سالن ورزشی به نام شهدا | نوسازی ناوگان ون فرسوده و واگذاری ۱۳۰ دستگاه ون «وانا» + فیلم سرویس‌دهی رایگان خط دو متروی مشهد در سالروز شهادت امام‌جعفرصادق(ع) (۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) کیفیت هوای کلانشهر مشهد، در مرز آلودگی (۳ اردیبهشت ۱۴۰۴) نوآوری، ضرورت و فرصت پیش‌روی مدیریت شهر نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: در دوره ششم، باید گره‌های چندده‌ساله شهر مشهد باز شود ساختمان ستاد و فرماندهی آتش‌نشانی مشهد در آستانه بهره‌برداری حاشیه هایی از ترافیک پل شهید عباسپور مشهد تمرکز بر حداکثر بهره‌وری منابع آبی موجود برای فضای سبز مشهد در سال ۱۴۰۴ تور مجازی فاز اول خط سه مترو مشهد | با ابر پروژه خط ۳ قطارشهری مشهد بیشتر آشنا شوید
سرخط خبرها

مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد: دولت پای حرف‌هایش در خصوص تامین اعتبار مترو نبوده است

  • کد خبر: ۱۳۴۵۰۳
  • ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳
  • ۱
مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد: دولت پای حرف‌هایش در خصوص تامین اعتبار مترو نبوده است
مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد از تحویل ریل‌های ملی به متروی مشهد تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: تا به امروز متاسفانه دولت پای حرف هایش در خصوص تامین اعتبار مترو نبوده است.
مهدی بی باک
خبرنگار مهدی بی باک

به گزارش شهرآرانیوز، کیانوش کیامرز ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: شرکت ذوب آهن اصفهان برای فاز نخست خط ۳ متروی مشهد باید ۲۴ کیلومتر ریل تحویل دهد که این اقدام تا پایان سال جاری صورت خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه اگر دولت به موضوع حمل و نقل ریلی ورود نکند نمی‌توان مترو ساخت، اظهارداشت: برای متروی مشهد تا کنون ۱ هزار میلیارد تومان اعتبار تامین شده است و متاسفانه تا به امروز دولت پای حرف‌هایش نبوده است.

کیامرز تاکید کرد: دولت طبق قولی که داده باید تا پایان سال جاری ۱۴۰۰ میلیارد تومان اوراق بدهد که تا کنون فقط ۸۰۰ میلیارد تومان داده است. اگر اعتبارات به درستی نرسد، تا پایان سال دچار چالش خواهیم بود.

به گفته مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد، ساخت متروی مشهد در حال حاضر با اعتبارات محلی و اوراقی که از گذشته دریافت شده، در دست ساخت است و متاسفانه سرعت دلخواه‌مان را نداریم.

وی گفت: قرارگاه خاتم در گذشته اعتبار مورد نیاز را از حساب خودش پرداخت می‌کرد، اما امروز اعلام کرده‌اند که ۳۰ هزار میلیارد تومان از دولت طلب دارند. امروز دیگر پیمانکاران دولتی هم مانند پیمان کاران خصوصی هستند و از ابتدا پول می‌خواهند.

کیامرز با اشاره به وضعیت حفاری در خط سه متروی مشهد گفت: با ۴۰۰ متر حفاری دیگر به سیدی خواهیم رسید. همچنین از ابتدای سال آینده دستگاه حفاری از امامت ۴۹ به سمت غرب مشهد حرکت و حفاری را آغاز خواهد کرد.

به گفته وی، در خط ۴ مترو نیز مشکلی وجود ندارد و دستگاه حفاری به خوبی فعالیت خود را انجام می‌دهد. در حال حاضر قصد داریم تونل خط ۴ را به پایان برسانیم و مانند تهران در سال‌های بعد ایستگاه‌ها توسط آینده‌گان ساخته شود.

وی ادامه داد: در خط ۴ مترو تا پایان سال جاری به میدان امام حسین (ع) خواهیم رسید و یکی از مهمترین چالش‌ها و مشکلاتی که در پیش داریم، عبور از زیر میدان امام حسین (ع) است که امیدواریم با حفظ امنیت دستگاه از این نقطه نیز عبور کند.

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد به وضعیت خط ۲ مترو مشهد اشاره کرد و گفت: باقی مانده خط ۲ نیز با اعتبارات شهرداری در حال انجام است. ایستگاه فکوری که در شهرک سلامت واقع است نیز در حال ساخت است که تا ۲ سال آینده به پایان خواهد رسید.

کیامرز وضعیت اقتصادی را وضعیت مناسبی ندانست و گفت: متاسفانه از نظر اقتصادی در شرایط خوبی قرار نداریم. به عنوان مثال ۳۰ میلیارد تومان میلگرد خریداری کردیم که ظرف ۲ هفته به پایان رسید. وضعیت ما در ساخت متروی مشهد نسبت به سایر شهر‌ها بهتر است.

وی گفت: عملیات ساخت مترو در شهر‌های کرمانشاه، قم و اهواز تعطیل شده است. از دید بعضی از افراد ما در مشهد سردم دار سازندگی هستیم، اما این اتفاق تا شرایط مطلوب ما فاصله زیادی دارد.

عملیات ساخت مترو مشهد به هیچ وجه تعطیل نخواهد شد

کیامرز تصریح کرد: عملیات ساخت مترو مشهد به هیچ وجه تعطیل نخواهد شد و اگر روزی چنین اتفاقی بیفتاد بدانید من استعفا خواهم داد. امروز اگر نسبت به شهر‌های دیگر در موضوع ساخت مترو پیش رو هستیم به این دلیل است که هرچه اعتبار داریم خرج می‌کنیم.

وی درباره وضعیت مترو مشهد-گلبهار گفت: مترو مشهد-گلبهار مربوط به راه و شهرسازی است و ما نیز در حد توان کمک و مشورت می‌دهیم. آنچه من اطلاع دارم این است دورنمای مترو مشهد-گلبهار خوب نیست و هیچ چیزی ندارد. چینی ها نیز در این زمینه قراردادی داشتند که آن قراردادهم عملیاتی نشده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
0
0
دکی فکر چی کی دولت پای حرفش بوده که حالاباشه جناب مدیر افتادهشمت فردوس
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->