تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد؟ دو کشته بر اثر حادثه رانندگی درمحور قدیم تهران-ساوه (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی | خون خشک شده بهتر از خون مایع است تصویب افزایش حقوق نیروهای خدماتی وزارت آموزش و پرورش در لایحه بودجه ۱۴۰۳ تامین کامل امنیت آزمون سراسری ۱۴۰۳ در مشهد | گزارشی از تقلب ارائه نشده است کشف بیش از ۷ تن برنج تقلبی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغال‌زایی در سال ۱۴۰۳ | سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایش نیافته است تعرض به زنان عزادار به بهانه شرکت در مراسم ترحیم نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان چیست؟ قانون مهریه چند سالی است که معطل مانده است بی‌خوابی نشانه چه بیماری‌هایی است؟ تاخیر در پرداخت الکترونیکی بیمه‌های تکمیلی + ویدئو با جوراب خوابیدن خوب است یا بد؟ تداوم وزش باد و بارش باران در کشور (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها
سخنگوی شرکت گاز خراسان رضوی:

شهروندان صحیح و بهینه مصرف کنند

  • کد خبر: ۱۴۳۴۰
  • ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴
شهروندان صحیح و بهینه مصرف کنند
سخنگوی شرکت گاز خراسان رضوی با اشاره به آمادگی این شرکت برای تامین گازطبیعی در روزهای سرد سال، بر لزوم مشارکت و تعامل شهروندان در مصرف صحیح و درست گاز تاکید کرد.

به گزارش شهرآرا نیوز، حسن خیراندیش گفت: با توجه به پیش بینی های سازمان هواشناسی مبنی بر کاهش محسوس دما در اکثر نقاط استان، همکاری و مشارکت مردم در مدیریت مصرف گاز طبیعی امری لازم است.

وی افزود: بکارگیری راهکارهای بسیار ساده در بخش خانگی همانند استفاده از پوشش مناسب، پرده‌های ضخیم و رعایت دمای رفاه تا 20 درجه سانتیگراد بخشی از راهکارهای ساده مدیریت مصرف صحیح گاز طبیعی می باشد.

خیراندیش خاطرنشان کرد: اولین راه مصرف صحیح گازطبیعی در بخش خانگی رعایت دمای رفاه و استفاده از لباس گرم مناسب است. پوشش گرم در زمستان به صورت یک عایق حرارتی عمل کرده و باعث حفظ گرمای بدن شما می‌شود. نصب پرده‌های ضخیم که پنجره را کاملاً پوشانده نیز می‌تواند از اتلاف حرارت منزل جلوگیری کند. به اندازه بودن و نصب صحیح پرده از نکاتی است که شهروندان در فصل زمستان باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

وی افزود: بستن کامل درهای خانه و اتاق‌ های بدون استفاده، از دیگر راه های مصرف درست گاز در فصل زمستان است. اگر اتاقی دارید که از آن استفاده نمی کنید در طول زمستان درب آن را ببندید.
رییس روابط عمومی شرکت گاز خراسان رضوی گفت: برای جلوگیری از هدر رفت انرژی گرمایشی، لوله‌های‌ آب گرمکن و رادیاتور مرکزی را عایق‌بندی کنید و حرارت آنها را نیز مطابق سرمای هوا تنظیم کنید.

خیراندیش گفت: در هنگام خرید بخاری به متراژ محل مورد استفاده توجه کنید. بزرگ و پرقدرت بودن یک وسیله همیشه نشانه برتر بودن آن نیست. درز پنجره‌ها را با درزگیر بپوشانید. البته توجه داشته باشید باید قسمتی از درزها برای تامین هوای تازه باز بماند.

سخنگوی شرکت گاز استان تاکید کرد: مونوکسید کربن گازی بی رنگ، بی بو، و بی مزه است که اغلب به عنوان «قاتل خاموش» شناخته می شود، زیرا وجود همین ویژگی ها تشخیص آن را دشوار می سازند. هنگامی که بدن بیش از اندازه مونوکسید کربن تنفس کند، این گاز در خون جایگزین اکسیژن می شود و در نهایت فعالیت اندام ها متوقف می شود.

وی سردرد مبهم، ضعف عضلانی و سرگیجه، حالت تهوع و استفراغ، تنگی نفس، گیجی و خواب آلودگی، تاری دید و تشنج را از علایم گازگرفتگی عنوان کرد و گفت: اولین و مهمترین اقدام برای نجات فردی که دچار مسمومیت با مونوکسید کربن شده، رساندن اکسیژن (هوای تازه) به او است؛ به همین دلیل به محض مشاهده فردی که دچار گازگرفتگی شده، باید پنجره‌ها را باز کنید تا هوای تازه سریعا وارد اتاق شود و در صورت امکان، فرد گازگرفته را به پنجره نزدیک کنید. سپس منبع نشت گاز را شناسایی و قطع کنید.

خیراندیش تصریح کرد: سامانه پاسخگویی 37074 و مرکز امداد شرکت گاز خراسان رضوی به شماره 194 آماده پاسخگویی به سوالات مشترکان است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->