صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ کوسه جان بازیگر «دزدان دریایی کارائیب» را گرفت «کودک شو» ویژه عید غدیر روی آنتن می‌رود + زمان پخش «منوچهر والی زاده» مجری مناظره انتخاباتی رادیو ورزش شد محمد معتمدی «از ایران نگذشتیم» را خواند + ویدئو «تامینا» جایزه بهترین فیلمنامه فالواترای ایتالیا را کسب کرد کنسرت رایگان محسن ابراهیم‌زاده در منطقه فرهنگی‌گردشگری عباس‌آباد معرفی کاندیدا‌های هیئت‌مدیره انجمن هنر‌های خراسان‌رضوی + اسامی «ترانه راهزنان» از شبکه چهار پخش می‌شود راه‌یابی «آخرین شیهه...» به جشنواره RIFFA کانادا سریال «فراری» روی آنتن شبکه یک + زمان پخش «زخم کاری» به فصل چهارم رسید + جزئیات مریم و رامین «در پناه تو» بعد از ۴۰ سال + عکس جلسه نقد کتاب «گنجشک در اتاق ریکاوری» برگزار شد | کنسرو شدن کلمات و رنده شدن دیالوگ‌ها در شعر فراسپید جکی چان با یک «یک اسطوره» در راه سینما ویژه‌برنامه‌های تلویزیون به مناسبت عید غدیر + زمان پخش دوقلو‌های جایگزین سارا و نیکا در پایتخت ۷ مشخص شدند؟ + عکس صفحه نخست روزنامه‌های کشور - دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳
سرخط خبرها

مجاهدت و اخلاص تا شهادت ویژگی بارز مکتب حاج‌قاسم

  • کد خبر: ۱۴۳۴۰۰
  • ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴
مجاهدت و اخلاص تا شهادت ویژگی بارز مکتب حاج‌قاسم
سردار دل‌ها، حاج‌قاسم سلیمانی، از جان عزیز خود که جان به سربازان طریقش و رهروان مکتبش می‌بخشد، گذشت تا حق مظلوم و حرمت اسلام پایمال نشود و پرچم شریعت ناب محمدی در زمین خاکی همیشه در اهتزاز باشد.

شهادت، هنر مردان خداست و سرباز رشید اسلام که نام او در زمان حیات دنیوی و پس از عروج ملکوتی‌اش، لرزه بر پیکره پوشالی کاخ‌های ظلم و استبداد می‌افکند، پاداش عمر گران مجاهدت خستگی‌ناپذیر در جبهه‌های حق علیه باطل و جنگ با کفار و تروریست‌های جانی و دفاع در همه سنگر‌های نظام مقدس اسلامی را با نیل به بالاترین درجه و فیض اکمل که شهادت در راه خداست، گرفت.

سردار دل‌ها، حاج‌قاسم سلیمانی، از جان عزیز خود که جان به سربازان طریقش و رهروان مکتبش می‌بخشد، گذشت تا حق مظلوم و حرمت اسلام پایمال نشود و پرچم شریعت ناب محمدی در زمین خاکی همیشه در اهتزاز باشد.

سردار دل‌ها، جان خود را با بصیرت و معرفت اهدا کرد تا پرچم‌داران ولایت و امنیت پر‌صلابت و مقتدر در مسیر مقدس خدمت ایستادگی کنند و دشمنان و یاوه‌گویان معاند بدانند ایران اسلامی یکپارچه گوش‌به‌فرمان، ولی امر مسلمانان جهان بوده و مردم همیشه در صحنه لبیک‌گویان به امر ولی، مردانه ایستاده‌اند.

آنچه حاج‌قاسم سلیمانی را به مقام و ارج و عروج رسانید، روحیه جهادی و خستگی‌ناپذیر، تزکیه نفس، مردم‌داری و اخلاص و نجابتش بود و امروز پس از مطالعاتی هر‌چند اندک درباره او و شناختی که سال‌ها نیازمند تلاش و بصیرت‌افزایی در مکتب ولایی‌اش است، باید بگوییم اعتقاد به ولایت، تعهدبه‌خدمت، باور‌امت و مجاهدت و اخلاص تا شهادت، شاخصه بارز مکتب حاج‌قاسم است.

رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت امام‌خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، مکتب حاج «قاسم سلیمانی» را برای جوانان امروز و آحاد ملت، الگویی روشن برشمردند که برای نسل‌های آینده راه و روشی نو را ترسیم می‌کند و می‌تواند به خیر و مصلحت کشور بینجامد.

آنچه مسلم است، در این مکتب، اعتقاد به جهاد در راه خدا، اطاعت محض از ولایت فقیه، تواضع، فروتنی و آراستگی به فضایل قرآنی و اخلاقی و از همه مهم‌تر صداقت و اخلاص سر‌منشأ برکت و عظمت و سرمشق سرافرازی سربازان ولایت بوده و همه باید با اعتقادی راسخ در این مسیر محکم و استوار گام برداریم.

اندیشه و سلوک سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی در تمام سنگر‌های خدمت و مجاهدت، بر تبعیت بی‌چون‌و‌چرا از ولایت و سربازی بی‌منت برای مردم گواهی می‌دهد و در این برهه خطیر از زمانی که دشمنان با شبهه‌افکنی قصد تردید در اعتقاد‌ها و باور‌های نسل جوان دارند، بیش از هر زمان دیگری به مکتب حاج‌قاسم که متعلق به یک زمان نبوده و همیشگی است، برای جهاد تبیین و بصیرت‌افزایی نیازمند هستیم.

خداوند تبارک و تعالی در آیه‌۹۶ سوره مریم می‌فرماید: مسلما کسانی که ایمان آورده و کار‌های شایسته انجام داده‌اند، خداوند رحمان محبتی برای آنان در دل‌ها قرار می‌دهد و به مصداق این آیه شریف، سردار دل‌ها از کسانی است که مشمول رحمت و محبت خدا و بندگانش واقع شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->