«خوش نمک» با مجریان جدید به شبکه نسیم بازگشت حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد از ساخت فیلم سینمایی در خصوص امام رضا (ع) + فیلم موزیک ویدئوی جدید «فرزاد فرزین» برای سریال «قطب شمال» + فیلم مردم نامزد‌های نشان فردوسی را انتخاب کنند بهترین سریال ایرانی شبکه نمایش خانگی معرفی شد + آمار آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تقدیر از ژاله علو در «شب کارگردان» فصل دوم سریال لایواکشن «وان پیس» (One piece) در دست ساخت است + جزئیات جدیدترین حواشی فیلم «بی‌بدن» | شکایت به دلیل سکانس‌های ملتهب چشم به راه افعی واقعی | نگاهی به سریال «افعی تهران» ساخته سامان مقدم نسلی آگاه بدون خلاقیت | کارشناسان درباره ویژگی‌های طراحان گرافیک جوان می‌گویند مروری بر پرفروش‌های کتاب در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی اجمالی بر تاریخچه هنر گرافیک در ایران و جهان به‌مناسبت روز جهانی گرافیست دلیل پخش نشدن برنامه «هفت» چه بود؟ اعضای کارگروه «حکیم طوس» معرفی شدند
سرخط خبرها

«چالش» نخستین فیلم ساخته شده در فضا + فیلم

  • کد خبر: ۱۴۳۶۹۷
  • ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵
«چالش» نخستین فیلم ساخته شده در فضا + فیلم
روسیه زودتر از «تام کروز» برای فیلمبرداری فیلم روسی «چالش» به فضا رفته است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ تریلر فیلم روسی «چالش» که در فضا فیلمبرداری شده منتشر شد. روسیه اولین کشوری است که برای تولید یک فیلم داستانی بازیگران را به فضا اعزام کرده است.

«یولیا پرسلید» بازیگر و «کلیم شیپنکو» کارگردان فیلم به همراه «آنتون شکاپلروف» اکتبر سال ۲۰۲۱ عازم ایستگاه فضایی بین‌المللی شدند تا بخش‌هایی از «چالش» را فیلمبرداری کنند. سفر سازندگان به فضا به صورت زنده از کانال یک روسیه پخش شده بود. «اولگ نویتسکی» فضانورد روس نقش کوتاهی در این فیلم بازی کرده است. بازیگران و کارگردان این فیلم طی ۱۲ روز در فضا فیلمبرداری کردند.

فیلم «چالش» داستانی یک جراح روایت می‌کند که برای نجات یکی از اعضای ایستگاه فضایی عازم فضا شده است. این پروژه اولین فیلم داستانی تاریخ است که در فضا فیلمبرداری شده. تام کروز با همکاری ناسا و «ایلان ماسک» پیش‌تر اعلام کرده بود که برای بازی در فیلم جدید «داگ لیمان» عازم فضا خواهد شد، اما روس‌ها زودتر از او فیلم «چالش» را ساختند.

روسیه برای سومین بار در یک رقابت فضایی بر ایالات متحده غلبه کرده است. این کشور در سال ۱۹۵۷ اولین ماهواره اسپوتنیک را به فضا فرستاد و در سال ۱۹۶۱ «یوری گاگارین» را به عنوان اولین انسان مسافر فضا کرد.

برای بازی در این فیلم سازندگان هر بازیگری را نمی‌توانستند انتخاب کنند. «اسکای» نوشته بود: «بازیگر زن باید وزنی بین ۵۰ تا ۷۰ کیلوگرم و «دور کمر» ۱۱۲ سانتی متری داشته باشند… علاوه بر این، بازیگر باید بتواند ۱ کیلومتر را طی سه و نیم دقیقه یا کمتر بدود، ۸۰۰ متر را به صورت آزاد در ۲۰ دقیقه شنا کند، و با تکنیکی قابل‌تحسین از ارتفاع سه متری شیرجه بزند.»

 



منبع: هنر ام روز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->