واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی
سرخط خبرها

افزایش قیمت لوازم خانگی بدون مجوز، رسمی شد (۱۶ دی ۱۴۰۱)

  • کد خبر: ۱۴۳۸۰۳
  • ۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳
  • ۱
افزایش قیمت لوازم خانگی بدون مجوز، رسمی شد (۱۶ دی ۱۴۰۱)
رییس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی مشهد اعلام کرد: طی روز‌های گذشته کارخانه‌های تولید کننده لوازم خانگی بدون مجوز نسبت به افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت لوازم خانگی اقدام کرده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، سید رسول ابن الرضا در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز گفت: بررسی لیست‌های قیمتی جدید نشان می‌دهد که کارخانه‌های تولیدکننده لوازم خانگی با تغییر کد محصولات شان و تهیه لیست‌های قیمتی جدید نسبت به اعمال افزایش قیمت ۱۰ تا ۱۵ درصدی اقدام کرده اند.

وی توضیح داد: در لیست قیمتی که کارخانجات برای فروشندگان ارسال می‌کنند، هر محصول دارای یک کد است. به طور طبیعی در صورت صدور مجوز افزایش قیمت از سوی سازمان حمایت انتظار می‌رود که هر کد محصول افزایش قیمتی را داشته باشد، اما اکنون کارخانجات بدون مجوز نسبت به تغییر کد محصولات و البته افزایش قیمت‌ها اقدام کرده اند.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی مشهد ادامه داد: به طور مثال یک لباسشویی در لیست قیمت قبلی با کد ۱۴۲۹ شناخته می‌شد اکنون در لیست جدید کد ۱۴۳۰ برای آن گذاشته اند و قیمت را ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش داده‌اند.

ابن الرضا تصریح کرد: اکثر شرکت‌ها آن دسته از لوازم خانگی را که نرخ مصوب دارد مثل یخچال و لباسشویی را بین ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش قیمت دادند.

وی با اشاره به اینکه بعد از زمزمه افزایش قیمت لوازم خانگی فروش اقساطی در بازار کمرنگ شد، گفت: با این حال فروشندگان لوازم خانگی کالا‌هایی که با قیمت قبل خریداری کرده اند را هنوز به قیمت قبل عرضه می‌کنند. بازار در رکودی کم سابقه است و واقعا خریداری در بازار نیست.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی مشهد تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که فروشگاه‌های زنجیره‌ای که متعلق به کارخانجات لوازم خانگی هستند، تمام لیست‌های قیمتی خود را به روز کرده اند و کالاهایشان را به قیمت جدید عرضه می‌کنند.

ابن الرضا درباره دلیل افزایش قیمت کالا‌های لوازم خانگی نیز گفت: بانک مرکزی نرخ دلار ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان را برای واردات و صادرات تعیین کرده است. حدود ۳۰ درصد از قیمت لوازم خانگی تحت تاثیر دلار است و ۷۰ درصد تحت تاثیر مواد اولیه از جمله فولاد و پتروشیمی است که تولید داخل است. تولیدکنندگان معتقدند نرخ مواد اولیه تولید داخل افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: رکود بازار باعث شده قریب به ۴۰۰ واحد صنفی عرضه کننده لوازم خانگی برای تمدید پروانه کسب شان اقدام نکنند. خیلی از کسبه تصمیم شان این است که تا پایان سال جاری به کار ادامه دهند و معلوم نیست در سال آینده در بازار باقی بمانند یا نه.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی مشهد تعداد واحد‌های صنفی فروشنده لوازم خانگی دارای پروانه کسب در مشهد را ۸۵۰ مورد ذکر و توصیه کرد که شهروندان لوازم خانگی مورد نیاز خود را از واحد‌های دارای پروانه کسب خریداری کنند، زیرا امکان وجود تقلب در کالا‌هایی که در فروشگاه‌های فاقد جواز کسب به فروش می‌رسد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
0
0
*نظر
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->