ایران حملات شب گذشته اسرائیل به سوریه را محکوم کرد سران حماس با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران دیدار کردند سخنرانی آیت الله صدیقی در دانشگاه امام صادق(ع) لغو شد + اطلاعیه دانشگاه ادعای سنتکام: چهار پهپاد انصارالله را سرنگون کردیم رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟
سرخط خبرها

تمرین نظامی عربستان برای دفاع از آرامکو

  • کد خبر: ۱۴۴۰۵۶
  • ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۵
تمرین نظامی عربستان برای دفاع از آرامکو
وزارت دفاع عربستان سعودی اعلام کرد که یگان‌های این کشور در رزمایشی پنج‌روزه مقابله با خطرات دریایی و جلوگیری از برخورد پهپاد به تأسیسات نفتی آرامکو را تمرین کرده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، وزارت دفاع عربستان سعودی، رزمایشی پنج‌روزه‌ را با هدف تمرین دفاع از تأسیسات نفتی این کشور در پایگاه دریایی «الملک عبدالعزیز» در «الجبیل» امروز به پایان رساند.

وزارت دفاع عربستان سعودی، شامگاه جمعه، در بیانیه‌ای اعلام کرد که ناوگان شرق نیروهای دریایی پادشاهی عربستان سعودی این رزمایش را با مشارکت نیروهای مرزبانی منطقه شرقی به نمایندگی از طرف وزارت کشور، شرکت «آرامکو» به نمایندگی از طرف وزارت انرژی عربستان سعودی برگزار کرده است.

در این بیانیه هدف از برگزاری این رزمایش محافظت خطوط ارتباط دریایی،‌ مقابله با خطراتی که تأسیسات نفتی آرامکو را تهدید می‌کنند و محافظت از کشتی‌ها و تقویت اقدام مشترک میان یگان‌های این کشور عنوان شده است.

براساس این بیانیه، در این تمرین چند فرضیه به اجرا درآمده و چگونگی خنثی‌سازی مین‌های شناور، دفاع از تأسیسات حیاتی و میدان‌های نفتی، نحوه برخورد با قایق‌های کنترل از راه دور و پهپادها تمرین شده است.

 وزارت دفاع عربستان سعودی این رزمایش را «مقابله ۵» نامگذاری کرده است. «خالد بن مسیر الشمری» مدیر اجرای این رزمایش نیز در این باره گفت که هدف از برگزاری این تمرین بالابردن سطح آمادگی تمام یگان‌های شرکت‌کننده، تقویت و یکپارچگی اقدام مشترک و همچنین بالابردن سطح هماهنگی نیروها و تبادل اطلاعات بوده است.

ارتش یمن پیش از اعلام آتش‌بس به علت بی‌توجهی عربستان سعودی به هشدارهای مکرر صنعاء تأسیسات نفتی آرامکو را هدف حمله قرار داده بود.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

منبع: فارس

گزارش خطا
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->