ایران، روسیه و چین با بازگرداندن قطعنامه‌های شورای امنیت مخالفت کردند وزیر ارتباطات: توسعه فیبر باید هم‌زمان با تأمین مودم‌های مناسب پیش برود ۵۱ فلسطینی در غزه به شهادت رسیدند (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) «عین‌الاسد» تعطیل می‌شود | مستشاران نظامی آمریکا در مسیر خروج دائمی از عراق آیا ادارات ایلام در روز شنبه (یکم شهریور ۱۴۰۴) تعطیل است؟ گفتگوی تلفنی پوتین با محمدبن سلمان پهپاد اسرائیلی در جنوب لبنان سقوط کرد تهدید پوتین از سوی ماکرون پزشکیان از ارمنستان عازم بلاروس شد پزشکیان با رئیس جمهور ارمنستان دیدار کرد پزشکیان: از مذاکرات صلح آذربایجان و ارمنستان حمایت می‌کنیم آیا ادارات قزوین شنبه تعطیل است؟ (یکم شهریور ۱۴۰۴) ترامپ: ۷۹ درصد دونباس متعلق به روسیه است عراقچی با وزیر امور خارجه ارمنستان دیدار کرد نخست‌وزیر ارمنستان: فرصت‌های جدیدی برای همکاری‌های ریلی با ایران ایجاد می‌شود نماینده رهبر انقلاب از آیت‌الله نوری همدانی عیادت کرد| دیدار با آیات عظام مکارم و سبحانی (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) پاشینیان در دیدار با پزشکیان: عدم تغییر مرز‌ها تصمیم قطعی و خطوط قرمز ارمنستان است ترامپ: زلنسکی باید برای پایان جنگ امتیازاتی بدهد وزیر امور خارجه: ارمنستان اطمینان داد از خاکش تهدیدی متوجه ایران نمی‌شود + فیلم وزارت بهداشت غزه: ۴۰۳ فلسطینی در ۲۴ ساعت گذشته به شهادت رسیده‌اند کودتای ۲۸ مرداد؛ نقاشی دیو روی دیوار ایران! ۳۶۰ کارمند سازمان ملل در جنگ غزه کشته شده‌اند رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: ایران، آذربایجان و ارمنستان اجازه حضور بیگانگان در منطقه را نخواهند داد وزارت بهداشت فلسطین: هر ۴۰ دقیقه، یک کودک در غزه شهید می‌شود پزشکیان: ایران خواهان تثبیت صلح در منطقه قفقاز بوده و خواهد بود آیت الله علم الهدی: گروهک منافقین، ابزار اصلی دشمن برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران است | ضرورت به‌روزرسانی اسناد تروریسم و مقابله رسانه‌ای با منافقین
سرخط خبرها

وزیر علوم: ۵۰۰ سهمیه جذب هیئت علمی به دانشگاه فرهنگیان اختصاص یافت

  • کد خبر: ۱۴۷۸۵۴
  • ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵
وزیر علوم: ۵۰۰ سهمیه جذب هیئت علمی به دانشگاه فرهنگیان اختصاص یافت
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه دولت سیزدهم اهمیت ویژه‌ای برای دانشگاه فرهنگیان قائل است، گفت: در سال جاری پانصد سهمیه جذب عضو هیئت علمی به این دانشگاه اختصاص یافت.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری  در گردهمایی مدیران دانشگاه فرهنگیان و مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه که در محل مجتمع فرهنگی و تربیتی شهید باهنر وزارت آموزش پرورش برگزار شد، گفت: تربیت مدیران و متخصصان آینده کشور در دست معلمان است که وظیفه سنگینی است. کسانی که امروز به عنوان شاگرد در کلاس‌های درس هستند در واقع دانشمندان، محققان مدیران و سیاست مداران آینده کشور هستند و حتما باید با احترام و تکریم با آنان برخورد شود.

وزیر علوم نقش معلم و مربی را در ساختن آینده کشور بسیار مهم دانست و گفت: در کشور‌های توسعه یافته معلمان از نظر معیشت و درآمد و منزلت بالاترین جایگاه دارند و در کشور ما نیز جامعه احترام زیادی برای معلم قائل است و حاکمیت باید حمایت‌های خود را بیشتر کند. باید حمایت ما از شغل معلمی آنقدر باشد که جذابیت بیشتری داشته باشد و استعداد‌های برتر برای ورود به این حرفه باهم رقابت کنند.

وی معلمی را یک تخصص ویژه دانست که نیاز به مهارت‌های تدریس، ارزیابی و ارتباط با دانش‌آموز دارد و وجود مراکز تربیت معلم سابق یا دانشگاه فرهنگیان فعلی یک ضرورت برای آموزش معلم است.

زلفی گل معلمی را شبکه‌ای از فضایل انسانی دانست که آینده یک فرد و یا جامعه به رفتار او بستگی دارد.

وزیر علوم؛ آموزش را مقوله مهمی دانست که حتی در سلامت جسمی و روحی جامعه دخیل است و اساسا پدیده‌های اجتماعی با رویکرد بین رشته‌ای بررسی می‌شوند و اگر خود آموزش را به عنوان یک علم بین رشته‌ای بدانیم وجود دانشگاه فرهنگیان برای ارتقای بحث آموزش به عنوان یک علم ضروری است.

زلفی‌گل همچنین اظهار داشت: با یک تغییر اقلیم در امر آموزش مواجه هستیم و برای اینکه با این تغییر هماهنگ شویم باید نسبت به استفاده از فناوری‌های نوین و آموزش‌های مجازی اهتمام ویژه داشته باشیم و اگر دانشگاه فرهنگیان در این زمینه اقدام جدی نکند از آموزش‌های روز فاصله خواهد گرفت.

گفتنی است؛ در پایان این نشست از مدیران برتر واحد‌های استانی و پردیس دانشگاه فرهنگیان با حضور وزیر علوم و رئیس دانشگاه فرهنگیان با اهدای لوح سپاس قدردانی شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->