گمرک: ۱۰ هزار خودرو طی ۴ ماه وارد کشور شد (یکم مرداد ۱۴۰۳) پیک‌سایی ۳۰۰ مگاواتی با همکاری مشترکین در شرکت توزیع برق خراسان رضوی اعلام نرخ‌نامه جدید خدمات دوخت اتحادیه خیاطان مردانه و تولیدکنندگان پوشاک مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) پیش‌بینی افزایش پروازهای ایام اربعین در مشهد گوشی‌های سامسونگ و شیائومی در مشهد چند؟ (۱ مرداد ۱۴۰۳) هنوز قیمت بلیت‌های اتوبوس در مشهد برای اربعین اعلام نشده است نتایج قرعه‌کشی خودرو‌های وارداتی چه‌زمانی اعلام می‌شود؟ کاهش قیمت نسبتاً شدید خودرو‌های خارجی (یکم مرداد ۱۴۰۳) توزیع ۵ هزار تُن جو حمایتی ویژه دام بین عشایر خراسان‌رضوی طی ۳ ماه نخست امسال ریزش قیمت خودرو‌های داخلی (یکم مرداد ۱۴۰۳) | افت ۰.۵ تا ۲ درصدی قیمت‌ها آرامش پس از طوفان | گزارش وضعیت بازار سهام (دوشنبه، یکم مرداد ۱۴۰۳) ایجاد اشتغال برای ۳۹۲ نفر توسط تعاونی‌های جدیدالتاسیس خراسان رضوی از ابتدای سال ۱۴۰۳ طلا در مشهد ۵۰ هزار تومان ارزان شد (یکم مرداد ۱۴۰۳) واکنش بازار‌های مالی به کناره‌گیری بایدن از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا چه بود؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) مبلغ جدید جریمه پوشش پلاک خودرو چقدر است؟ الحاق چهار هکتار زمین به شهرستان کلات در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن توزیع روزانه گوشت مرغ ارزان‌تر از سطح کشور، در مشهد | جوجه‌ریزی در مرغداری‌های مشهد ۲۸ درصد افزایش یافت دلار بازار آزاد اولین روز مرداد ۱۴۰۳ را در کانال ۵۸ هزار تومان آغاز کرد | قیمت امروز طلا، سکه، ارز و بیت کوین پایان مطالعات مدیریت مناطق بیابانی سرخس در سطح ۲۱۰ هزار هکتار ۸ پیشنهاد بخش خصوصی خراسان رضوی به رئیس جمهور  اتصال مشاوران املاک به سامانه ثبت الکترونیک اسناد تا ۱۵ مرداد واریز وام دولتی تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان بدون ضامن | شرایط دریافت وام چیست؟ میوه امروز در مشهد چند؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) جانشین پراید از پاکستان می‌آید + قیمت و تصویر ضرورت بازنگری مالیات بر دخانیات | نرخ مالیات خرده‌فروشی کمتر از استاندارد جهانی یارانه تیرماه ۱۴۰۳ واریز شد
سرخط خبرها

وام خرید برای خانه‌های ۲۵ سال به بالا افزایش یافت

  • کد خبر: ۱۴۸۴۰
  • ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۷
وام خرید برای خانه‌های ۲۵ سال به بالا افزایش یافت
جزئیات تسهیلات پرداختی ویژه شبکه بانکی بابت خرید خانه‌های «خیلی قدیمی» به تازگی مشخص شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، این وام ویژه که به دنبال صدور مجوز پرداخت وام جدید اوراق مسکن برای خانه‌های نوساز تا ۲۵ سال ساخت در شبکه بانکی رونمایی شده است، برای خرید املاک ۲۵ تا ۳۰ سال ساخت به متقاضیان پرداخت می‌شود.

 

تا پیش از این وام‌های پرداختی به این املاک چه در تهران و چه در سایر شهر‌ها زیر ۵۰ میلیون تومان بود، اما اکنون سقف این تسهیلات افزایش قابل توجهی داشته که می‌تواند معادلات خرید و فروش را دربازار مسکن در ماه‌های آینده تحت تاثیر خود قرار دهد.

 

ماجرا از این قرار است که سقف وام قابل پرداخت بابت خرید آپارتمان‌های «خیلی قدیمی» اکنون تحت‌تاثیر معرفی وام خرید مسکن جدید از محل اوراق برای املاک نوساز تا ۲۵ سال ساخت، اصلاح شده و به سطحی رسیده که برای متقاضیان خرید خانه با وام، قابل استفاده شده است. این رخداد در واقع روی از نظر پنهان‌مانده مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار درباره وام اوراق مسکن است.

 

تا پیش از این میزان وام انفرادی پرداختی به آپارتمان‌های ۲۵ تا ۳۰ سال ساخت از محل اوراق در تهران ۴۵ میلیون، در شهر‌های بزرگ و مراکز استان‌ها ۴۰ میلیون و در سایر مناطق شهری ۳۵ میلیون تومان بود. به این ترتیب دست‌کم در طول دو سال اخیر، عملا این نوع وام به هیچ‌وجه برای متقاضیان مسکن کاربرد نداشت و عده بسیار اندکی سراغ این نوع وام را می‌گرفتند.

 

اما اکنون پس از معرفی وام جدید اوراق که به خانه‌های نوساز تا ۲۵ سال ساخت پرداخت می‌شود و در حالت زوجین با احتساب ۴۰ میلیون تومان جعاله، سقف آن به ۲۴۰ میلیون تومان افزایش یافته است، این وام ویژه خانه‌های خیلی قدیمی نیز با سقف نسبتا قابل قبول در شبکه بانکی پرداخت می‌شود. سقف این وام ویژه در تهران به ۸۰ میلیون، در مراکز استان‌ها و شهر‌های بزرگ ۶۰ میلیون و در شهر‌های کوچک ۴۰ میلیون تومان در حالت انفرادی است که یک فقره جعاله ۴۰ میلیون تومانی نیز می‌تواند با این سقف‌ها ترکیب شود؛ بنابراین سقف وام ترکیبی خانه‌های خیلی قدیمی در حالت انفرادی در تهران، شهر‌های بزرگ و سایر شهر‌ها به ترتیب به ۱۲۰، ۱۰۰ و ۸۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

 

همچنین زوجین متقاضیان خرید خانه‌های ۲۵ تا ۳۰ سال ساخت می‌توانند دو برابر حالت انفرادی تسهیلات دریافت کرده و در صورت تمایل همان‌طور که ذکر شد، در نهایت یک فقره تسهیلات جعاله نیز به آن‌ها قابل افزودن است؛ بنابراین سقف وام ویژه ترکیبی با جعاله در حالت زوجین در تهران ۲۰۰ میلیون، در شهر‌های بزرگ و مراکز استان‌ها ۱۶۰ میلیون و در سایر شهر‌ها ۱۲۰ میلیون تومان شده است.



منبع: خبرآنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->