جشنواره ونیز از مدرسه فیلم «جین کمپیون» تجلیل می کند صفحه نخست روزنامه‌های کشور - یکشنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۴ زمان پخش و تکرار سریال «فرمانروا ته جویونگ» «جیمز کامرون» فیلم سه‌بعدی کنسرت بیلی آیلیش را می‌سازد راهیابی فیلم کوتاه «آنارشی» از مشهد به جشنواره ویناروس اسپانیا اکران آنلاین فیلم کوتاه «کرگدن» پیش‌فروش بلیت‌ فیلم «زن و بچه» آغاز شد (۲۹ تیر ۱۴۰۴) آخرین قسمت سریال «تاسیان» چه زمانی منتشر می‌شود؟ گریم ترسناک شهرام قائدی + عکس ماجرای شمایل امام حسین (ع) و حضرت ابالفضل (ع) در سریال «مهمان‌کشی» خاویر باردم: شریک جرم اسرائیل در نسل‌کشی نباشید انتشار فراخوان جشنواره «سینما حقیقت» مروری بر سریال‌های دردست‌ساخت تلویزیون انتشار نخستین رمان «وودی آلن» سایه‌های سکوت و تاریکی | گزارشی از اجرای نمایش «خودها» در سالن بهار مشهد فیلم‌های جشنواره فجر که در صف اکران مانده‌اند ارسال پرونده تتلو به اجرای احکام دادسرا به منظور اجرای حکم، صحت ندارد رقابت «تنبیه» در ۲ جشنواره معتبر جهانی
سرخط خبرها

لحظه وصال

  • کد خبر: ۱۴۸۴۳۵
  • ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۹
لحظه وصال
میشل ستبون، عکاس فرانسوی الجزایری تباری است که به عنوان عکاس آژانس سیپا عکس‌های شاخصی را از انقلاب اسلامی ایران ثبت کرده است. عکس‌های او از نوفل لوشاتو و همچنین عکس لحظه پیاده شدن امام خمینی (ره) از هواپیما در ۱۲ بهمن از شاخص‌ترین عکس‌های او هستند.

مهم‌ترین عکس‌های انقلاب ۵۷ در ماه‌های آخر منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی ثبت شده اند و در این میان عکس‌هایی که در بهمن ۵۷ و پس از ورود امام خمینی (ره) ثبت شده اند از اهمیت بالایی برخوردار ند. چهره‌های بسیار شاخصی از عکاسان پیشکسوت و بزرگ ایرانی به ثبت و قایع انقلاب پرداختند، اما در بین آن‌ها نام چند چهره مطرح خارجی هم به چشم می‌خورد که عکس‌های بسیار مهمی را از مهم‌ترین اتفاق خاورمیانه درسال ۵۷ ثبت کرده اند.

میشل ستبون، عکاس فرانسوی الجزایری تباری است که به عنوان عکاس آژانس سیپا عکس‌های شاخصی را از انقلاب اسلامی ایران ثبت کرده است. عکس‌های او از نوفل لوشاتو و همچنین عکس لحظه پیاده شدن امام خمینی (ره) از هواپیما در ۱۲ بهمن از شاخص‌ترین عکس‌های او هستند.

از آثار او دو کتاب به نام‌های «روز‌های انقلاب» و «۷۹» در ایران چاپ شده است. بخشی از مهم‌ترین عکس‌های او مربوط به ۱۲ بهمن و روز ورود امام خمینی (ره) به ایران است. خود او در خاطراتش می‌گوید: من با هواپیمای امام خمینی (ره) به ایران وارد شدم و یکی از نگرانی هایم این بود که چگونه می‌توانم به عنوان نفر اول از هواپیما خارج شوم که بتوانم ورود امام خمینی (ره) را به خاک ایران عکاسی کنم.

مراقب بودم که فاصله یک متری را با ایشان حفظ کنم که ایشان را گم نکنم. عکس پیش رو که خودرو حامل امام خمینی (ره) در مسیر بهشت زهرا (س) ا ست یکی از پویاترین و جذاب‌ترین عکس‌های آن روز است.

عکس حامل یک آیرونی و غافل گیری است. غافل گیری از این جهت که میان این شلوغی و پویایی چشم مخاطب، طول می‌کشد تا متوجه حضور امام خمینی (ره) در این ازدحام در داخل خودرو شود و آیرونی یا تضاد ذهنی از این جهت که امام خمینی (ره) مهم‌ترین شخصیت تحولات سال ۵۷ چگونه در ازدحام طرف دارانش احاطه شده است. نکته‌ای که معمولا مخاطب از شخصیت‌های شاخص سیاسی انتظار ندارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->