علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳
سرخط خبرها

علت اصلی خودکشی جوانان در دنیا، زورگویی و کتک‌کاری اعلام شد

  • کد خبر: ۱۵۰۸۴
  • ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۳
علت اصلی خودکشی جوانان در دنیا،  زورگویی و کتک‌کاری اعلام شد
دانشمندان در پژوهش جدید به این نتیجه رسیدند که «زورگویی و کتک‌کاری» از عوامل اصلی خودکشی جوانان در جهان است.

به گزارش شهرآرانیوز، بر اساس پژوهش جدید، زورگویی و کتک‌کاری از عوامل اصلی خودکشی جوانان در جهان است و پژوهشگران نسبت به وخیم بودن آمار‌های خودکشی جوانان هشدار جدی دادند.


پایگاه خبری ایندیپندنت در گزارشی نوشت دانشمندان انگلیس، چین و آمریکا در مطالعه‌ای بین‌المللی داده‌های ۲۲۰ هزار بزرگسال ۱۲ تا ۱۵ ساله را از ۸۳ کشور دنیا بررسی کردند.


با انجام این مطالعه مشخص شد که زورگویی و خشونت، علت اصلی خودکشی بیش از هر یک نفر از هر ۸ جوان خودکشی‌کرده در سراسر دنیا است.


هر سال در سراسر جهان حدود ۸۰۰ هزار نفر به خاطر خودکشی جان خود را از دست می‌دهند و خودکشی دومین علت اصلی مرگ جوانان ۱۰ تا ۲۴ ساله است؛ خودکشی ۲۲۰ هزار کودک به علت حقارت از خشونت نیز از این نمونه مرگ‌هایی است که هر سال رخ می‌دهد.


دانشمندان دانشگاه وولورهمپتون و دانشگاه علوم پزشکی گوانجوی چین مسئولیت این مطالعه را به عهده داشتند و گفته‌اند لازم بود سیاست‌ها و اقدامات برای کاهش خشونت و قلدری تقویت شوند تا بتوان خودکشی در میان جوانان را مهار کرد.


در این پژوهش که در نشریه لَنست، طب بالینی الکترونیکی (EClinicalMedicine)، منتشر شده آمده است که ارتباط خشونت و کتک‌کاری با رفتار‌هایی مانند برنامه‌ریزی برای خودکشی و اقدام به این کار، بسته به منطقه جغرافیایی متفاوت است.


بیشترین ارتباط میان کتک‌کاری و افکار متمایل به خودکشی در جنوب شرقی آسیا دیده شده است همچنین بیشترین رابطه کتک‌کاری با برنامه ریزی برای خودکشی و اقدام به آن نیز در کشور‌های غرب اقیانوس آرام دیده شده است.


از میان این ۸۳ کشور مورد تحقیق قرار گرفته شده، بیشترین خطر وقوع خودکشی در ملت‌های آفریقایی وجود دارد؛ در مجموع بیش از یک سوم بزرگسالان در معرض خشونت و زورگویی قرار گرفته‌اند.


جیمز تنگ یکی از نویسندگان این مقاله در ارتباط با میزان خودکشی در کشور‌های آفریقایی گفت: در منطقه آفریقا ممکن است فقر، ناآرامی سیاسی و بیماری‌های مسری عامل افزایش احتمال خودکشی در میان بزرگسالان باشد؛ نرخ خشونت و زورگویی نیز ممکن است به خاطر وضعیت بد اجتماعی و اقتصادی بزرگسالان، پایین بودن کیفیت محیط خانه، مدرسه و اجتماع، خشونت سیاسی، جنگ و جرم و جنایت باشد؛ مطالعه ما نشان داد بزرگسالان سراسر دنیا خیلی بیشتر از آنچه یافته‌های مطالعه‌های قبلی نشان داده به خودکشی فکر می‌کنند، برای آن برنامه‌یزی می‌کنند و مخصوصاً دست به خودکشی می‌زنند.

 

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->